دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی واکین فینیکس ایفاگر نقش جوکر و تصاویر وی در گذر زمان

  • محدثه خاکشور
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قصد داریم شما علاقه مندان را با بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر موفق و مطرح آمریکایی و مرور زندگی حرفه ای و شخصی چه قبل از ازدواج و بعد از اردواج بپردازیم. همراه ما باشید.

واکین فینیکس یکی از بازیگران مطرح و بسیار محبوب هالیوودی است که بسیاری او را حضور پررنگ و واقعا شگفت انگیزش در فیلم جوکر می شناسیم؛ البته بازی جذابش در فیلم گلادیاتور را نمی توان نادیده گرفت و این دو اثر بی نظیر او در کنار سایر بازی های قابل توجه اش او را به یک بازیگر معروف و محبوب تبدیل کرده است. در سال ۲۰۲۰ میلادی اسم وی در رتبه ۱۲ لیست نیویورک تایمز از بزرگترین هنرپیشگان قرن ۲۱ جای گرفت. در این مطلب به بیوگرافی واکین فینیکس خواهیم پرداخت.

زندگینامه واکین فینیکس بازیگر هالیوودی مشهور و محبوب

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر نقش جوکر چهره ی پرچالش

واکین رافائل فینیکس هنرپیشه آمریکایی می باشد که در پورتوریکا زاده شده است. وی علاوه بر بازیگری در دیگر زمینه ی هنری تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد. البته جالب و لازم است که در همین جا به این موضوع اشاره کنیم که او یک فعال اجتماعی نیز می باشد. تاریخ تولد او بیست و هشتم اکتبر سال ۱۹۷۴ می رسد. پدرش دارای اصالتی آمریکایی و ریشه های فرانسوی، انگلیسی، آلمانی می باشد که پیش از مادر واکین با زن دیگری ازدواج نموده و نتیجه آن یک دختر است. و اما مادر واکین به نام آرلین اهل نیویورک با اصالتی روسیه ای و مجارستانی می باشد. او دارای ۳ خواهر و ۱ برادر تنی است که همه ی آن ها نیز همچون وی بازیگر می باشند.

زندگینامه واکین فینیکس بازیگر فیلم های مشهور جوکر و گلادیاتور

پدر و مادر او پس از خارج شدن از گروه های مذهبی نام خانوادگی خویش را از باتم به فینیکس تغییر دادند. معنی فینیکس ققنوس، پرنده ای افسانه ای که از خاکستر مجددا زاده می گردد و سمبل یک آغاز نو می باشد. جهت حمایت مالی و تامین غذا فرزندان خانواده فینیکس در خیابان با کمک استعداد و قابلیت های گوناگون مانند نوازندگی و خوانندگی می کردند. شغل پدر او باغبانی و شغل مادرش منشی گری بود. و اما انتخاب شدن و مورد توجه قرار گرفتن از سوی یک آژانس بازیگری زندگی آنان را متحول ساخت. به این ترتیب همه ی خواهر و برادرها به بازیگری و معمولا در تبلیغات تلویزیونی روی آوردند.

زندگینامه واکین فینیکس بازیگر نقش پر چالش جوکر

  •  آرون گروپس

زندگینامه جذاب و پرچالش واکین فینیکس

بیوگرافی واکین فینیکس و گذری بر عکس های متفاوتش

شروع فعالیت هنری

وقتی واکین تنها ۸ سال داشت، نخستین تجربه هنرپیشگی خویش را با برادر خود به اسم «ریور» در سریالی به نام هفت عروس برای هفت برادر کسب کرد. و اما نخستین نقش اصلی خود را با بازی در سریالی به اسم «ویژه بعد از مدرسه ABC» کسب نمود. او در سال ۱۹۸۴ نیز بعنوان هنرپیشه مهمان با یکی از خواهرهایش به نام سامر در مجموعه تلوزیونی «قتل، او نوشت» جلوی دوربین رفت.

وی در سال ۱۹۸۶ نخستین بار در فیلمی سینمایی به اسم «کمپ فضایی» ایفای نقش نمود. در سال ۱۹۸۷ در تیم هنرپیشگان اصلی فیلم سینمایی «راسکی ها» قرار گرفت. این فیلم سینمایی در مورد رفیقانی می باشد که در طی جنگ سرد با سربازی روسیه ای رفاقت کرده و در سال ۱۹۸۹ نیز در فیلمی کمدی به نام «والدین» نقش آفرینی نمود که از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفت و او جهت بازی در آن نامزد جایزه برترین بازیگر جوان گردید.

آشنایی با بیوگرافی واکین فینیکس و دو سال دوری از بازیگری بعد از فوت برادر

در سال ۱۹۹۳ میلادی دقیقا ۳ روز پس از زادروز ۱۹ سالگی این بازیگر؛ برادر او ریور برای استفاده بسیار مواد مخدر درگذشت. برای همین واکین گفت که نمی خواهد دیگر بازی نماید و به مدت ۲ سال درگیر افسردگی و مشکلات روحی که فوت برادر برای او به وجود آورده بود, از دنیای هنرپیشگی و بازی دوری گزید.

بازگشت او به دنیای بازیگری با بازی در نقش های مکمل منفی همراه بود. در سال ۱۹۹۵ وی در فیلم سینمایی «برای مردن» در نقش مردی آشفته ایفای نقش نمود, به این صورت که به وسیله یک زن که بازیگر آن نیکول کیدمن بود فریب خورده بود تا انسان به قتل برساند. بازی در این فیلم موفقیت های بسیاری برای او به همراه داشت.

بازی در فیلم های «U Turn» و «اختراع ابوت ها» و کبوترهای سفالی» فیلم های موفقی نبودند.

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر فیلم های مطرح گلادیاتور و جوکر

زندگینامه جذاب و پرچالش واکین فینیکس

بیوگرافی واکین فینیکس بازیگر فیلم های مطرح گلادیاتور و جوکر

درخشش در سالهای ۲۰۰۰-۲۰۰۵

در سال ۲۰۰۰ واکین فینیکس در یک فیلم سینمایی خاطره انگیز و معروف به اسم «گلادیاتور» با کارگردانی ریدلی اسکات مقابل دوربین رفت و حسابی درخشید. این فیلم مطرح از جمله برترین فیلم های سال ۲۰۰۰ میلادی به شمار می آید که ۴۵۷ میلیون دلار فروش داشت و همچتین برنده جایزه برترین فیلم در مراسم اسکار از آن خود نمود و واکین فینیکس هم نامزد جایزه در مراسم گلدن گلوب و نیز مراسم اسکار و مراسم بفتا گردید. واکین در گلادیاتور همبازی راسل کرو بود.

آشنایی با زندگینامه واکین فینیکس و ماجرای بی اعتنایی به جایزه گلدن گلوب

پس از فیلم سینمایی موفق گلادیاتور در فیلمی به نام «لکه ها» و سپس در فیلم علمی و تخیلی «نشانه ها» حضور پیدا کرد. او در فیلم نشانه ها هم بازی بازیگر مطرح هالیوودی به نام مل گیبسون بود. در سال ۲۰۰۳ واکین فینیکس با فیلم انیمیشنی «برادر خرس» تجربه بازی در فیلم های انیمیشنی را کسب کرد. در سال ۲۰۰۵ واکین در فیلم زندگینامه ای «بر روی خط راه برو» با کارگردانی جیمز منگولد حضور پیدا کرد.

بیوگرافی واکین فینیکس و مرور روابط عاشقانه وی

آشنایی با زندگینامه واکین فینیکس و ماجرای بی اعتنایی به جایزه گلدن گلوب

آشنایی با زندگینامه واکین فینیکس و ماجرای بی اعتنایی به جایزه گلدن گلوب

اوج موفقیت در سالهای ۲۰۰۶-۲۰۱۹

در سال ۲۰۰۸ واکین در فیلمی سینمایی به نام « دو عاشق» با کارگردانی جیمز گری ایفای نقش نمود. این فیلم سینمایی که همکاری سوم گری و واکین فینیکس بود حسابی توجه ها را به خود جلب کرد. بازی در فیلم سینمایی ارباب» با کارگردانی پل توماس اندرسون، فیلم سینمایی عاشقانه و علمی و تخیلی «او» با کارگردانی اسپایک جونز در سال ۲۰۱۳، فیلم « معاون ذاتی» با کارگردانی پل توماس اندرسون در سال ۲۰۱۴، فیلم « مرد غیر منطقی» با کارگردانی وودی آلن در سال ۲۰۱۵، فیلم «تو واقعا هرگز اینجا نبودی» در سال ۲۰۱۷، فیلم سینمایی موفق و معروف «جوکر» با کارگردانی تاد فیلیپس ایفای نقش نمود. او برای این فیلم ها کمابیش مورد توجه قرار گرفت و افتخارهایی نیز همچون دریافت جایزه برترین بازیگر مرد از جشنواره کن اشاره کرد. اما مهم ترین موفقیت و درخشش او به حضورش در فیلم جوکر باز می گردد که نخستین بار در فستیوال بین المللی فیلم ونیز پخش گردیده و دریافت کننده جایزه شیر طلایی شد.

زندگینامه واکین فینیکس و مرور زندگی شخصی و حرفه ای وی

زندگینامه واکین فینیکس بازیگری مطرح و موفق

زندگینامه واکین فینیکس و مرور زندگی شخصی و حرفه ای او

ازدواج و رابطه های احساسی واکین فینیکس

در بیوگرافی واکین فینیکس مطالعه می کنید که از سال ۱۹۹۶ – ۱۹۹۸ برای ۳ سال با هنرپیشه زن هالیوودی تقریبا معروف به اسم لیو تایلر وارد رابطه گردید. بعد از قطع ارتباط با او از سال ۲۰۰۱ -۲۰۰۵ با یک مدل زن آفریقایی به نام «توپاز پیج گرین» وارد رابطه شد. بعد از سال ۲۰۱۳ -۲۰۱۵ با دی جی خانم «الی تیلز» رابطه ای احساسی را شروع نمود.

این رابطه نیز دوام زیای نداشت و در نهایت پایان سافت. وی بعد از جدا شدن وی و در انتهای سال ۲۰۱۶ میلادی با بازیگر هالیوودی به نام «رونی مارا» رابطه ای احساسی آغاز نمود. در یکی از فیلم هایی که آنها همبازی هم بودند و رونی نقش همسر پیشین کاراکتر واکین را بازی می نمود, با یکدیگر آشنا شده و رابطه ی خود را شروع کردند. اما با هم بازی شدن در فیلم سینمایی «مریم مجدلیه» رابطه شان مستحکم تر شد که در نهایت در بیست و یکم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی با یکدیگر نامزد کردند.

زندگینامه واکین فینیکس و مرور زندگی شخصی و حرفه ای وی

آشنایی با بیوگرافی واکین فینیکس و دو سال دوری از بازیگری بعد از فوت برادر

او با بازیگران «کیانو ریوز» و «مت دیمون» رفاقت صمیمی و دوستانه ای دارند.

زندگینامه واکین فینیکس بازیگری موفق و بااستعداد

دانستنی های جالب درباره واکین فینیکس

در بیوگرافی واکین فینیکس بیان شده است که زخم روی چهره وی از عمل جراحی برای مشکل شکاف لب و یا همان لب شکری نیست. وی این جراحت را موقع به دنیا آمدن همراه داشته و نکته ی جذاب این که خویش علتش را درد زیادی که مادر او موقع بارداری اش(در شکم داشتن واکین) یکهو گرفتار می گردد, بیان می کند.

فینیکس از طرفدارهای شدید جانوران است و برای همین موضوع هم چند مرتبه در سر صحنه فیلمبرداری دچار مشکل گردیده است. به طوری که وی هیچ وقت لباس و رختی که از پشم و پوست جانوران ساخته شده را به تن نمی کند و وی جهت نقش آفرینی در فیلم های سینمایی «لکه ها»، «گلادیاتور»، « بر روی خط راه برو» تقاضا نمود که لباس های او را از متریال مواد مصنوعی تهیه کنند.

واکین فینیکس با حمایت مالی به شرکت های انسان دوستانه و خیریه ها همچون سازمان عفو بین المللی زمان بسیاری به عنوان یک فعال اجتماعی معرفی گردید. وی از جمله مدیران اصلی سازمان فراهم غذا جهت بچه های آفریقای جنوبی می باشد که روزانه وعده های غذایی آنها را تامین کرده و به شهر سووتو به آفریقای جنوبی ارسال می کند.

زندگینامه واکین فینیکس و مرور از آغاز بازیگری تا شهرت او

بیوگرافی واکین فینیکس و مرور روابط عاشقانه وی

بیوگرافی واکین فینیکس و مرور روابط عاشقانه وی

بی اعتنایی به جایزه گلدن گلوب و نگرانی هواداران

بعد از بی اعتنایی واکین فینیکس به جایزه گلدن گلوب ۲۰۲۲ و نطق متفاوتش طرفداران او این نگرانی را با خود همراه دارند که ممکن است ایفای نقش چالش برانگیز «جوکر» بر روی وی موثر بوده و موجب شود وی مشکلات شبیه هیث لجر را تجربه نماید. این نگرانی حتی قوت گرفته و برخی از هواداران او از این موضوع نگران می باشند که شاید او به سمت خودکشی کشانده شود.

آشنایی با بیوگرافی واکین فینیکس

آشنایی با زندگینامه واکین فینیکس و ماجرای بی اعتنایی به جایزه گلدن گلوب

آشنایی با زندگینامه واکین فینیکس و طرفدار حیوانات بودن

واکین فینیکس چهره ی آشنایی که این روزها به واسطه ی جوکر شخصیت چالش برانگیز عصر جدید شناخته می شود، در پشت این کاراکتر و این نقاب خاص زندگینامه ای را دارا می باشد. در این مطلب به بیوگرافی واکین فینیکس پرداختیم تا کمی بیشتر با واقعیت بازیگر نقش جوکر آشنا شویم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *