دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کاهش تورم مچ پا در بارداری و علل ایجاد این مشکل

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با تورم مچ پا در بارداری آشنا می کنیم و یک سری از اطلاعاتی بسیار خوبی را در این مورد در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید با استفاده از این اطلاعات زمان خوبی را سپری کنید و این مشکل را تا حدودی که می شود کاهش دهید.

مشکلاتی که در دوران بارداری ایجاد می شود معمولا گذرا هستند و بعد از زایمان از بین می روند. در نظر داشته باشید که تورم مچ پا در بارداری نیز به همین صورت می باشد. در واقع در بارداری به دلیل تجمع آب در بافت های بدن دست ها و پاها کمی متورم خواهند شد و این تورم ها عادی می باشند. البته در برخی از شرایط ممکن است این تورم ها نشانه ای از این باشند که مادر و جنین در خطر می باشند. در ادامه اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما خواهیم داد.

تورم مچ پا در بارداری

اطلاعاتی در مورد تورم مچ پا در بارداری

بارداری یکی از بهترین دوره های زندگی هر زنی می باشد ولی در برخی از شرایط ممکن است یک سری مشکلاتی برای مادر ایجاد شود و این مشکلات را گذراند که معمولا بعد از بارداری بهبود می یابند. تورم هم یکی از این معضلات می باشد و از آن جایی که جنین باید تحت نظر باشد تا مشکلی برایش ایجاد نشود باید به پزشک مراجعه کنید تا دلیل اصلی این مشکل را پیدا کرده و آن را حل کنید و اگر این مشکل از نظر متخصص عادی باشد که نیاز به هیچ اقدمی نیست و خود به خود بهبود می یابد.

دلایل تورم

تورم در بدن امری بسیار عادی می باشد و هر مادر بارداری حداقل چند هفته ای را با این تورم ها سپری می نماید. در واقع تورم ها به دلیل جمع شدن مایعات شدید در بدن ایجاد می شوند و کمی تورم در این دوران بسیار طبیعی می باشد. با این حال بهتر است این مورد را سرسری رد نکنید و سعی کنید در این دوران بیشتر از قبل مراقب خود باشید. تورم ها در ناحیه پاها معمولا در سه ماهه دوم بارداری رخ می دهد و در سه ماهه سوم بارداری میزان تورم به حداکثر خود می رسد. این تورم ها در زنانی که رحم آن ها دارای مایع آمنیوتیک بالایی می باشد بیشتر است و همچنین زنانی که چند قلو دارند نیز از این مشکل بیشتر رنج می برند. بسیاری از افرادی که بعد از زایمان تکرر ادرار دارند به همین دلیل می باشد و این تورم ها معمولا بعد از زایمان به صورت نسبتا سریعی از بین می روند.

کدام تورم ها در بارداری دردسر ساز می شوند؟

دردسر ساز شدن تورم ها

تورم هایی که برای زنمان باردار ایجاد می شود معمولا بسیار خفیف می باشند با این حال اگر بیشتر بدن شما دچار تورم شده باشد باید به پزشک مراجعه کنید زیرا این تورم ها عادی نمی باشند و ممکن است نشانه ای از بروز یک مشکل جدی درباره سلامتی جنین و مادر باشد. تورم های غیر عادی و دردسر ساز معمولا زمانی رخ می دهد که بدن فرد باردار به صورت ناگهانی پف کرده و این تورم ها معمولا در صورت بیشتر از سایر نقاط بدن دیده می شود. در نظر داشته باشید که یکی دیگر از زنگ های خطری که برای این افراد وجود دارد این است که اگر حساسیت به لمس در پاهای مادر باردار ایجاد شده باشد باید سریعا به اورژانس مراجعه کنید زیرا این مورد می تواند خطرات بسیاری برای جنین داشته باشد زیرا این موارد نشانه ای لخته خون می باشد و این مورد می تواند علاوه بر جنین بر سلامت مادر نیز تاثیر گذار باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روش های کاهش تورم

یک سری از راه کارها وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها این مشکل را کاهش داده و از بروز خطرات بعدی نیز پیشگیری نمایید. یکی از این روش ها این است که به پهلو بخوابید تا بتوانید فشار های وارد شده بر رگ ها را کاهش داده و بهتر است به سمت پهلوی چپ بخوابید. دیگر روش ها را به صورت خلاصه برای شما بررسی می کنیم.

ر.ش های کاهش تورم در بارداری

  • سعی کنید در حین نشستن پاهای خود را روی یک دیگر نیندازید.
  • هر زمانی که برایتان ایجاد می شود بهتر است سعی کنید پاهای خود را کمی بالا تر قرار بدهید.
  • اگر زیاد کمی نشینید بهتر است هر از چند گاهی پاهای خود را کمی بکشید و کمی راه بروید. با این کار از جمع شدن خون در اندام های تحتانی پیشگیری نمایید.
  • سعی کنید کفش های راحت بپوشید و تا زمان از پوشیدن کفش های پاشنه دار خودداری نمایید.
  • جوراب هایی که کش آن ها بسیار سفت می باشد می تواند میزان تورم را در پاهای شما افزایش دهد بنابراین بهتر است از پوشیدن آن ها خودداری نمایید.
  • برای کاهش تورم در مچ پا در دوران بارداری می توانید صبح که بیدار می شوید از ساپورت های بارداری استفاده کنید تا خون در طی روز در پاها به راحتی جریان داشته باشد و بدر پاها جمع نشود.
  • سعی کنید در روز به اندازه کافی آب بنوشید. نوشیدن آب می تواند به راحتی منجر به خارج شدن سموم بدن شده و از تجمع آب در بدن پیشگیری خواهد کرد.
  • در این زمان ورزش کردن به شما کمک می کند تا بدنتان دچار افتادگی نشود و از سمت دیگر برای سلامت جنین نیز واجب می باشید بنابراین سعی کنید در دوران بارداری برای کاهش تورم در پاها ورزش کردن را کنار نگذارید و این کمار را به صورت روزانه انجام دهید.
  • از خوردن غذاهای ناسالم بپرهیزید و سعی کنید همیشه غذاهای سالم بخورید.

تورم مچ پا در بارداری

بارداری یکی از حساس ترین دوران های زندگی می باشد و قبل از این که باردار شوید باید اطلاعات خود را نسبت به وضعیت خود بالا ببرید. در انتهای این مطلب می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده اطلاعاتی در مورد تغییرات بدن مادر در بارداری و هماتوم در بارداری بدست آورید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *