دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید توستر و نکات مورد توجه آن

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

اگر قصد خرید توستر برای منزل تان را دارید در ابتدا بایستی نکاتی را مورد توجه قرار دهید و با مطالعه ی مطلب راهنمای خرید توستر تمام نکات را ارزیابی و سپس برای خرید اقدام نمایید.

به طور کلی یکی از دستگاه هایی که این روزها نسبتا جای خود را در فضای خانه و آشپزخانه ایرانی ها باز کرده است توستر است. دستگاه توستر امروزه انواع بسیار مختلفی را شامل می شود و پیش از خرید آن بهتر است به راهنمای خرید توستر و توجه داشته باشید.

آشنایی با راهنمای خرید توستر

بهتر است بدانید دستگاه توستر که به آن برشته کن نیز گفته می شود از اصطلاح انگلیسی Toaster گرفته است. وظیفه اصلی این دستگاه گرم کردن یا برشته کردن نان خواهد بود. جالب است تفاوت این دستگاه با آون توستر را نیز بدانید. در واقع کاربرد آون توستر علاوه بر گرم کردن نان، سرخ کردن و آماده سازی بسیاری از مواد غذایی دیگر است در حالی که توسترها تنها و تنها نان را گرم و برشته می کنند و برای سایر مواد غذایی کاربردی ندارند.

خصوصیات و راهنمای خرید توستر

امروزه برخی از مدل های توستر نان را به وسیله برق برشته و گرم می کنند و برخی دیگر هم که عملا کاربردی ندارند به وسیله ی آتش یا شعله ای در زیر آن قرار دارند این کار را انجام خواهند داد. به طور کلی شکل معمول توستر های موجود در بازار گرم نمودن دو برش نان است و قدرتی بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات خواهند داشت. همچنین زمان آماده سازی نان تست جهت برشته نمودن در این دستگاه بین ۲ تا ۳ دقیقه می باشد.

با وجود اینکه دستگاه توستر ممکن است از نظر بسیاری از افراد جزو وسایل ضروری نباشد اما طراحی مدرن و کارایی بیشتر توستر امروزه آن ها را به یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه تبدیل کرده است. امروزه علاوه بر توستر معمولی یک نوع آون توستر نیز تولید می شود که در ادامه سعی داریم به بیان خصوصیات هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم:

توستر ساده:

توستر های ساده معمولا برای گرم و تست کردن نان مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل نوع طراحی آن ها و حتی اندازه شان برای مصارف دیگر مانند گرم نمودن غذا و درست کردن بخشی از پخت غذا مورد استفاده نخواهند بود. توستر های ساده معمولا ۲ یا ۴ اسلات یا درگاه دارند که بسته به جمعیت خانواده تان می توانید تعداد آن را انتخاب نمایید.

همچنین کشویی در پایین توستر جهت جمع آوری خرده نان ها تعبیه شده که بهتر است در هر بار استفاده این سینی تخلیه شود تا در استفاده های بعدی از توستر بوی سوختگی ایجاد نشود. به طور کلی داشتن درجه حرارت یکی از مزایای اصلی این دسته از توسترها می باشد که شما می توانید میزان برشته شدن نان خود را انتخاب نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ویژگی های توستر ساده

آون توستر:

آون توسترها نیز نوعی توستر محسوب می شوند که اغلب برای تست کردن و برشته کردن نان، گرم کردن پیتزا و غذاهای دیگر، پخت کیک، کباب کردن جوجه، بریان کردن و آب کردن مواد منجمد مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع آون توستر کارایی بیشتری نسبت به توستر ساده دارد و می تواند در پخت خیلی از غذاها به شما کمک نماید.

اندازه این دستگاه ها معمولا سایز ماکروویوها هستند و با استفاده از المنت های حرارتی کار می کند و برخی از آن ها به فن نیز مجهز هستند که گرما را در محفظه به جریان در می آورد. آون توسترها با درب شیشه ای بهترین گزینه هستند زیرا می توانید بر تمام مراحل پخت غذا نظارت داشته باشید.

دستگاه های آون توستر دارای انتخاب گرهای چرخشی هستند که با استفاده از آن ها می توان دمای فر، نوع پخت و همچنین زمان پخت غذا را تنظیم کرد.

نکات خرید توستر:

توجه داشته باشید که برای خرید توستر بایستی نکات مختلفی را مورد توجه قرار دهید که در ادامه سعی داریم به بیان نکات مهم و راهنمای خرید توستر آشنا شوید:

نکات مهم برای خرید توستر

  • فضای مورد نیاز:

به طور کلی توسترها معمولا در اندازه های مختلفی تولید و عرضه خواهند شد. به همین خاطر پیشنهاد می شود که پیش از خرید هر مدلی از این محصولات ابتدا مکان آن را مشخص نمایید و بر اساس فضای موجود اقدام به تهیه توستر مورد نظرتان نمایید.

  • تعداد قفسه های توستر:

تعداد قفسه های توستر نیز بایستی در راهنمای خرید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع هر چقدر تعداد قفسه های دستگاه بالاتر باشد شما می توانید غذای بیشتری را درون آن بپزید. برای مثال هر چقدر تعداد قفسه ها بیشتر باشد شما می توانید تعداد پیتزاهای بیشتری درست کنید.

  • ظرفیت توستر:

یکی دیگر از مواردی که بایستی به آن توجه داشته باشید ظرفیت توستر است. در واقع اگر قصد دارید یک مرغ کامل را درون توستر کباب کنید بایستی به اندازه کافی فضا داشته باشد. پس در ابتدا سطح نیازتان را برآورده نمایید و سپس اقدام به تهیه توستر مناسب نمایید.

نکته: اگر تعداد اعضای خانواده تان زیاد است بایستی آون توستری با ظرفیت بالا را خریداری نمایید اما اگر تعداد اعضای خانواده تان کم است یک توستر معمولی و کوچک می تواند نیاز شما را تا حد زیاد برآورده سازد.

تفاوت توستر و اون توستر

  • توان مصرفی:

توجه داشته باشید که توان مصرفی توسترها بسیار مهم است. در واقع اوان مصرفی همان میزان مصرف برق دستگاه است پس در هنگام خرید حتما به تعداد المنت ها و توان مصرفی دستگاه مورد نظرتان دقت داشته باشید. به صراحت می توان گفت که توان مصرفی یک توستر استاندارد بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات خواهد بود.

  • جوجه گردان:

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید توستر مسئله جوجه گردان است.اگر قصد دارید یک مرغ را کباب کنید بایستی دستگاهی را خریداری کنید که دارای جوجه گردان باشد. البته دقت داشته باشید توسترهایی که دارای جوجه گردان هستند اغلب از گنجایش بیشتری برخوردار خواهند بود.

  • کانوکشن:

کانوکشن نیز یکی از بهترین و کاربردی ترین قابلیت های توستر های جدید است که موجب می شود غذاها سریع تر و یکنواخت تر پخته شوند. پس پیشنهاد می شود در هنگام خرید به قابلیت کانوکشن در توستر مورد نظرتان دقت نمایید.

  • دو یا چهار برشی:

توستر های معمولی در دو مدل چهار یا دو برشی تولید و عرضه شده اند که هر کدام می توانند نان را به خوبی تست کنند. اما اگر تعداد خانواده شما زیاد است بهتر است توستر های معمولی چهار برشی استفاده نمایید.

راهنمای انتخاب توستر ایده آل

همچنین در ادامه نیز پیشنهاد می شود با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب راهنمای خرید بهترین لوستر و همچنین راهنمای خرید یخچال نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *