دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دلایل بار ندادن درخت گردو چیست؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

بار ندادن درخت گردو دارای علل متفاوتی می باشد که همه آن ها را در این بخش برایتان بررسی می کینم و شما می توانید اطلاعات بسیار خوبی از این مورد بدست آورید.

بار ندادن درخت گردو می تواند نشانه ای از یک سری از مشکلات باشد از این جهت نیاز است تا با تمامی دلایل این مورد آشنا شده و روش های مبارزه با این دلایل را بشناسید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه این مطلب را تا انتها از دست ندهید.

بار ندادن درخت گردو

علت های بار ندادن درخت گردو

درختان میوه نسبت به سایر درختان آسیب پذیر تر می باشند و در بسیاری از سال ها ممکن است شما باری از آن را مشاهده نکنید. در واقع درختان گردو دارای الگوهای خاصی برای تولید مثل می باشند و این الگو را در سال های اولیه بازدهی از خودشان نشان می دهند. در واقع اگر چند سال پشت سر هم درختان گردو شما بار بسیار زیادی بدهد نشانه ای از این می باشد که در سال های بعدی میزان این بارها به حداقل خواهد رسید.

شیوه های نادرست مدیریت

یکی از مسائلی که می تواند منجر به این موضوع شود که درخت گردو بار ندهد این است که به صورت غلط مدیریت شده است و درخت تحت تاثیر بی آبی و یا پر آبی شدید قرار گرفته است. در واقع میزان آفتابی که به این درختان می رسد نیز بسیار مهم می باشد و در بسیاری از شرایط حتی میزان آفتابی که به یک درخت می خورد نیز می تواند بر روی بار دهی آن و مغزهایی که می دهد تاثیرات بدی داشته باشد از این رو بهتر است میزان آفتاب را نیز در بار دادن و ندادن این درختان در نظر بگیرید.

کاهش فتوسنتز

یکی از مشکلات دیگری که ممکن است درخت را به خود درگیر نماید کاهش میزان فتوسنتز می باشد. اگر درختی دچار کاهش فتوسنتز گردد دچار تنش آبی خواهد داش و در نتیجه میزان بار دهی خود را از دست می دهد.

بیماری ها

یک سری از بیماری ها نیز وجود دارند که اگر درختی دچار آن ها شود بار دهی خود را از دست خواهد داد از این رو بهتر است بیش تر با این بیماری ها آشنا شوید. مهم ترین این بیماری ها گال باکتری می باشد و معمولا در درختان جوان ایجاد می شود و می تواند میزان بار دهی آن ها را به شدت کاهش دهد زیرا تمامی نیروی درخت را می گیرد تا خودش رشد نماید. در واقع این بیماری به شدت قابل پیشگیری می باشد و شما اگر بتوانید سریعا آن را تشخیص دهید می توانید درخت خود را نجات دهید. شایع ترین نشانه ای که این بیماری با خود به همراه دارد تومورها در ریشه های بالایی خاک می باشد. این باکتری ها ممکن است سال ها در خاک بمانند و از همین طریق جلوی رشد درخت را بگیرند بنابراین اولین مشکلی که باید در ابتدا بررسی شود همین بیماری در درختان گردو می باشد.

  •  آرون گروپس

بیماری درخت گردو و بار ندادن آن

سوختگی درخت گردو

این مشکل نیز یکی از مشکلاتی می باشد که باکتری ها ایجاد می کنند. در واقع بیشترین میزانی که باکتری ها بر روی درختان گردو اثر می گذارند بر روی بخش آجیل آن می باشد. در بسیاری از موارد زمانی که باکتری ها منجر به سوختگی درخت می شوند را شما می تواند در فصل بهار مشاهده نمایید.

آفات درخت گردو و بار ندادن آن

بار ندادن درخت گردو یک دلیل دیگری نیز دارد و از این دلیل می توان به آفات آن اشاره کرد. در واقع آفاتی که این درخت می تواند به آن مبتلا شود بسیار متفاوت می باشد و در ادامه همه آن ها را به صورت کامل برایتان بررسی خواهیم کرد.

آنتراکنوز پنومونیا لپتوستیلا

این آفت یکی از قارچ هایی می باشد که می تواند بر بار دادن و ندادن درختان گردو تاثیرات بسیاری بگذارد. نشانه های این آفت عبارت است از :

  • ضایعات قهوه ای تا سیاه روی برگ ها
  • لکه های بزرگ و نکروز شده
  • ضایعات روی شاخسار ها
  • ضایعات روی دم برگ ها و میانه برگ ها

در واقع شما می توانید با استفاده از یک سری از اسپری های مخصوص که مرتبط با قارچ کشی می باشد این بیماری را در درخت گردو کنترل کنید. البته یک سری دیگر از اقدامات نیز وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید این مشکلات را از بین برده و درخت خود را دوباره سالم نمایید. این اقدامات شامل از بین بردن بقایا برگ آسیب دیده از اطراف درخت گردو، ایجاد فاصله کافی از درختان دیگر برای افزایش گردش هوا و جلوگیری از خیس شدن شاخ و برگ هنگام آب دادن به درخت می باشد.

آفات درخت گردو

کپک پودری

از دیگر آفت هایی که به دلیل ویروس ها ممکن است روی درختان ایجاد شود می توان به کپک پودری اشاره کرد. این کپک ها تا جایی پخش می شوند که کل برگها را بپوشانند و برگ های جوان نیز از بین خواهند رفت از این طریق فتوسنتز گیاه کم می شود و بار دهی آن به تاخیر خواهد افتاد. بهترین روش برای این که بتوانید این بیماری را کنترل کنید این است که برگ زدایی انجام داده و این کک ها را از درخت اصلی دور نمایید.

ویروس های پیوندی

از دیگر مشکلاتی که می تواند بار دهی گیاه را کاهش دهد می توان به آفت های ویروسی اشاره کرد. در واقع برخی از این ویروس ها از تنه آلوده درختان دیگر که در زمان پیوند از آن ها استفاده می شود منتقل می شوند و ممکن است درخت را به نابودی بکشاند. برای این که بتوانید از این مشکل پیشگیری کنید و تمامی درختان شما به این مشکل آلوده نشوند باید درختی که آلوده است را سریعا حذف نمایید.

پوسیدگی تاج

یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند در اثر آفات ایجاد شود و بار دادن درخت گردو را کاهش دهد پوسیدگی تاج ها می باشد. در واقع ریشه درختانی که به این مشکل دچار شده اند بسیار رنگ تیره ای دارند و همین مورد باعث می شود که بیش تر ریشه ها بمیرند و گیاه کم بار خواهد شد.

بار ندادن درخت گردو

برای این که بتوانید این موارد را از گیاه دور کنید و بار دادن او را به حالت طبیعی باز گردانید نیاز است تا بررسی های مداوم داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید مفید عمل کنید و ممکن است مشکلاتی برای درختان شما پیش بیاید و همه آن ها را درگیر نماید. در پایان می توانید سایر مطالبی که در زمینه گل و گیاه نوشته شده است را مانند کاشت درخت خرنوب و نگهداری از درختچه استریلیزیا می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *