دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زبان بدن فرد راستگو و نشانه های شخصیتی این قبیل افراد

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

زبان بدن فرد راستگو بسیار ساده می باشد و شما به راحتی می توانید با یک سری از نکات خاصی این افراد را از دیگران تشخیص دهید. در ادامه همراه ما باشید تا با ویژگی های شخصیتی این افراد نیز آشنا گردید.

صادق بودن یکی از خصوصیات اخلاقی می باشد و بسیاری از افراد از صادق بودن گریزان هستند زیرا همیشه راستگویی به نفع فرد نمی باشد و ممکن است تبعات بدی را با خود به همراه داشته باشد. اگر می خواهید زبان بدن فرد راستگو را از سایرین تشخیص بدهید همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعاتی برای تشخیص این افراد به دست آورید.

زبان بدن فرد راستگو

شناخت زبان بدن فرد راستگو

افرادی که راستگو و صادق می باشند یک سری رفتارهای بدنی خاصی دارند که شما با دانستن این موارد می توانید به راحتی این دو مورد را از یک دیگر تشخیص دهید. در نظر داشته باشید که اگر بتوانید بر زبان بدن افراد آگاهی داشته باشید می توانید در دست بودن و نبودن حرف های این افراد اطمینان پیدا نمایید. در اطراف ما آدم هایی هستند که دو رو می باشند و تنها ظاهری صادق دارند و پر از دروغ می باشند و حتی رفتار صادقانه آن ها نیز بر پایه دروغ می باشد. البته که آدم های دروغگو برای هیچ کس ارزشی ندارند ولی آدم های راستگو بسیار ارزشمندند و هر زمانی درست ترین کار را انجام می دهند حتی اگر این موضوع به نفع آن ها نباشد. افرادی که صادق اند معمولا یک سری خصوصیات و ویژگی هایی دارند که در دیگران به ندرت دیده می شود از این رو بهتر است با این خصوصیات بیشتر آشنا باشید.

لحن صدا

برای این که بتوانید تشخیص دهید فردی راستگو می باشد یا خیر کافی است به لحن صدای او توجه نمایید. در واقع افرادی که صادق اند همیشه دارای یک لحن طبیعی می باشند و نفس کشیدن آن ها بسیار عادی می باشد و تنها کاری که می توانید برای این مورد انجام دهید این است که دقت کنید تا ببینید که فرد در حین صحبت کردن لحنش تغییر می کند یا خیر و اگر تغییر کرد این فرد راستگو نیست و باید در حرف هایی که به شما زده است شک نمایید  و اما اگر در حین حرف زدن هیچ تغییری در او ایجاد نشد بدین معنا می باشد که فرد صادق است و احتمالا هیچ دروغی نمی گوید.

لمس بینی

یکی دیگر از نشانه هایی که شما می توانید افراد راستگو را از دیگران تشخیص دهید این می باشد که بینی خود را لمس می کنند. این لمس کردن ها می تواند نشانه ای از این باشد که فرد در حال دروغگویی می باشد. در واقع این کار نیز دلیل علمی دارد و زمانی که فرد دروغ می گوید بافت خاصی در بینی وجود دارد که هیستامین ترشح می کند و بینی فرد به خارش می افتد. به همین دلیل بینی فردی که در حال دروغ گفتن می باشد به خارش می افتد و این یکی از نشانه هایی می باشد که شما می توانید برای تشخیص افراد راستگو و دروغگو از روی زبان بدن استفاده کنید.

ویژگی های رفتاری و حرکات بدنی افراد راستگو

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تماس چشمی

افرادی که راستگو می باشند معمولا تماس چشمی راحت تری با شما برقرار می کنند ولی افراد دروغگو نمی توانند این کار را انجام دهند. در واقع این تفکر اشتباهی می باشد که افراد دروغگو تماس چشمی برقرار نمی کنند و باید بدانید که آن ها به صورت کاملا آگاهانه مکی توانند این کار را انجام دهند ولی یک راه وجود دارد که شما می توانید از این راه برای تشخیص دروغ بودن این تماس ها استفاده کنید. افراد دروغگو معمولا بدون این که پلک بزنند به شما خیره می شوند و نگاهی بسیار مصنوعی دارند ولی افراد راستگو زبان بدنشان بهتر از دیگران عمل می کنند و تماس چشمی آن ها منجر به ناراحتی و معذب شدنتان نمی شود. افرادی که دروغ می گویند و تماس چشمی برقرار می کنند کم تر پلک می زنند و این در حالی می باشد که بعد از اتمام این نوع تماس تا ۸ برابر بیشتر از قبل پلک می زنند.

نفس کشیدن

افرادی که دروغ می گویند استرس بسیار زیادی را متحمل می شوند و این در حالی می باشد که فرد در حین حرف زدن به نفس نفس می افتد و نمی تواند به راحتی تنفس طبیعی و آرامی داشته باشد. این مسئله نیز دلیل علمی دارد و زمانی که فرد شروع به دروغگویی می کند تغییرات فیزیکی زیادی در بدنش رخ می دهد و همین تغییرات می تواند منجر به مشکلات تنفسی گردد. اگر فردی راستگو باشد هیچ وقت به چنین حالتی دچار نمی شود.

پنهان نکردن بدن

با استفاده از زبان بدن می توانید به راحتی فردی که راست می گوید را از فردی که دروغ می گوید تشخیص دهید. زبان بدن فرد راستگو بسیار ساده می باشد و این افراد در حین حرف زدن بخش هایی از بن خود را پنهان نمی کنند و راحت و ریلکس تر می باشند و این در حالی می باشد که افراد دروغگو سعی می کنند در حین حرف زدن بخشی از بدن خود را مانند دست ها را به پشت خود ببرند و از شما این موارد را پنهان نمایند. معمولا افرادی که دروغ می گویند بخش های حساس بدن را مانند گلو، سر، شکم، قفسه سینه و … را با دست های خود می پوشانند. اگر چنین حرکت هایی را از فردی دیدید بهتر است سعی کنید در حرف هایی که می زند شک داشته باشید در غیر این صورت این فرد می تواند با دروغ های خود شما را قانع کند.

جمبه بندی افراد صادق

جمله بندی افراد صادق

باید بدانید که افراد درستکار و صادق سعی می کنند جمله های خود را کامل کنند از این جهت اگر فردی در حین حرف زدن جملات خود را ناقص به کار برد باید به حرف های او شک کنید زیرا این فرد در حال دروغگویی می باشد. در واقع افرادی که صادق اند هیچ نگرانی ندارند و سعی می کنند به راحتی کلمات را ادا کنند و این در مورد افراد دروغگو صدق نمی کند.

واقعی بودن لبخند

یکی از ساده ترین زبان بدن فرد راستگو لبخند او می باشد. در واقع لبخندی که این افراد دارند بسیار صادقانه می باشد و شما می توانید واقعی بودن این لبخندها را احساس کنید. افرادی که دروغ می گویند لبخند مصنوعی تری دارند و این به این دلیل می باشد که فرد دروغگو در حین دروغ گفتن فعالیت عضلات دهانی اش زیاد می شود و لبخند های مصنوعی روی صورت این افراد ایجاد می شود.

نشانه های شخصیتی خاص

افرادی که درستکار می باشند نشانه های شخصیتی خاصی دارند و این نشانه ها را می توانید جزئی از صداقت افراد دیگر نیز قرار بدهید. در ادامه این نشانه های خاص را برایتان بررسی می کنیم.

نگرانی نداشتن

افراد صادق هیچ نگرانی خاصی در مورد شهرت و محبوبیت خود ندارند. در واقع این افراد خود را بیشتر از دیگران قبول دارند و برای این که جلب توجه کنند هیچ کاری را انجام نمی دهند و برای داشتن شهرت هیچ کاری نمی کنند زیرا این افراد نیاز به توجه و محبت دیگران ندارند و به دلیل اخلاق خوبی که دارند دیگران خواهان دوستی با آن ها می باشند.

نشانه های شخصیتی افراد صادق

صحبت کردن در مورد ذهنیات خود

افرادی که درستکار و راستگو می باشند به راحتی در مورد هر آن چه که در ذهنشان می گذرد حرف می زنند. آن ها می توانند به راحتی در مورد آن چه که در ذهنشان می گذرد حرف بزنند. در واقع این افراد بیش تر از افرادی که سعی می کنند هر آن چه در ذهنشان می گذرد را مخفی نمایند مورد قبول دیگران اند از این رو بیش تر مورد توجه و. دوست داشته شدن قرار می گیرند.

استواری در رفتار و حرف ها

افراد درستکار و راستگو علاوه بر این که زبان بدن ساده ای دارند و شما می توانید به راحتی آن ها را تشخیص بدهید در کار های خود استوار می باشند و به دید بسیاری از افراد آن ها پوست کلفت اند. صداقت در دنیای امروزی چیز بسیار ساده ای نمی باشد با این حال  تشخیص این افراد بسیار ساده می باشد.

داشتن دوستان زیاد

افراد صادق دارای ویژگی های اخلاقی بسیار خوبی می باشند و بسیاری از افراد دوست دارند بال آن ها دوستی کنند از این جهت افراد راستگو دارای دوست های بسیار زیادی می باشند و روابط اجتماعی آن ها گسترده می باشد. اگر بتوانید با افراد صادق دوستی کنید می توانید رفتار های بد خود را نیز اصلاح کنید و بعد از مدتی شما نیز به یک فرد صادق تبدیل گردید.

قایل اعتماد بودن افراد راستگو

قابل اعتماد بودن

افراد صادق و راستگو مورد اعتماد تر می باشند و از نظر بقیه بسیار آدم های خوبی هستند. اگر توانستید با استفاده از زبان بدن فرد راستگو را تشخیص دهید بهتر است دوستی با او را از دست ندهید زیرا او می تواند بر روی شما نیز تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد.

مهربانی با همه

افراد راستگو با همه مهربان اند و نسبت به هیچ فردی گارد نمی گیرند. در واقع مهربانی یکی از ساده ترین مسائلی می باشد که این افراد بی قید و شرط آن را خرج می کنند. این افراد سعی در انجام مهربان بودن ندارند و این کار برایشان بسیار عادی می باشد.

صادق بودن در بدترین مواقع

یک سری از موارد وجود دارد که افراد ترجیح می دهند برای این که کم تر آسیب ببینند دروغ بگویند. افراد راستگو با این که زبان بدن ساده ای دارند در بدترین مواقع نیز از راستگویی دست بر نمی دارند و ترجیح می دهند راست بگویند و مورد حمله دیگران قرار بگیرند تا این که با دروغ عزیز شوند.

احترام در رفتار

اگر با فردی صادق رو به رو شده باشید متوجه خواهید شد که رفتار بسیار محترمی دارند و هیچ فردی را کوچک نمی شمارند و سعی می کنند همان احترامی که به بزرگ تر ها می گذارند به دیگران نیز بگذارند.

زبان بدن فرد راستگو

قضاوت نکردن

حال که با زبان بدن فرد راستگو آشنا شدید باید ویژگی های شخصیتی این افراد نیز آشنا گردید. فردی که راستگو می باشد برخلاف افراد دروغگو دیگران را قضاوت نمی کند و سعی می کند تا جایی که امکان دارد نسبت به دیگران نگرش مثبتی داشته باشند.

یکی بودن حرف و عمل

از ساده ترین ویژگی های این افراد این است که تمامی حرف هایی که می زنند با اعمالشان یکی است و این افراد هیچ وقت کاری که نتوانند انجام دهند را به زبان نمی آورند تا پیش دیگران بد قول نشوند.

مسئولیت پذیری

معمولا افراد راستگو دارای یک سری زبان بدن خاصی می باشند و افراد دروغگو نمی توانند این رفتار ها را تقلید نمایند زیرا بدن آن ها این اجازه را به آن ها نمی دهد. افرادی که راستگو می باشند تمامی مسئولیت های خود را می پذیرند و نمی گذارند دیگران به جای آن ها مجازات گردند.

نداشتن انتظار از دیگران

افراد راستگو معمولا از دیگران توقع زیادی ندارند و سعی می کنند همیشه به دیگران کمک کنند و این کار را بدون هیچ چشم داشتی انجام می دهند و این در حالی است که یک سری از افراد چرتکه به دست دارند و سعی می کنند هر کاری که برای دیگران انجام می دهند را حساب کنند و زمان دیگری که به آن ها نیاز داشتند از آن ها استفاده نمایند.

افرادراستگو از دیگران توقع ندارند.

جنگیدن برای برابری و عدالت

افراد راستگو دوست دارند که عدالت برای همه باشد و همه افراد با یک دیگر برابر باشند از این رو برای بدست آوردن این موضوع می جنگند و سعی می کنند برای رسیدن به هدف خود از هیچ کار بد و دروغی استفاده نکنند.

صبوری در برابر دیگران

افراد دروغگو نمی توانند صبور باشند و همیشه در حال قانع کردن دیگران می باشند ولی افرادی که راستگو هستند صبورند و سعی می کنند در برابر دیگران و کارها و رفتارها و حرف هایشان صبور باشند. این افراد به راحتی عصبی نمی شوند و قبل از این که در مورد دیگران حرف بزنند ابتدا به حرف هایی که می زنند به خوبی گوش می دهند.

رو راست بودن با خود

اگر نتوانید با خودتان رو راست باشید نمی توانید در برابر دیگران نیز راستگو باشید. در واقع یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این افراد دارند این است که در برابر خودشان نیز رو راست می باشند و هیچ وقت سعی نمی کنند همه چیز را کنترل کنند و سعی می کنند گاهی همه چیز را به حال خود رها کنند زیرا می دانند که توان تغییر وضعیت را ندارند.

افراد راستگو با خود رو راست اند.

زبان بدن فرد راستگو بسیار ساده می باشد و شما به راحتی می توانید او را از دیگران تشخیص دهید. این افراد با بالا بردن اعتماد به نفس خود سعی می کنند زندگی خود را در دست بگیرند و به دیگران اجازه نمی دهند که با دخالت های بی مورد زندگی را از کنترلشان خارج کنند. اگر می خواهید فردی راستگو باشید باید سعی کنید از ویژگی های شخصیتی که نام برده شد استفاده کنید و سعی کنید این ویژگی ها را در خود تثبیت کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *