دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انواع درخت مناسب برای کوچه و پیاده رو

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از گیاهان و درختان برای کاشت در کوچه و خیابان ها مناسب هستند که شما می توانید با مطالعه این مقاله با گونه های مختلف گیاهان و درخت مناسب برای کوچه ها آشنا شوید.

به طور کلی درخت های مناسب برای کوچه اغلب علاوه بر زیبایی سایه ای بسیار لطیف و خنک ایجاد می کنند و همچنین این درختان چشم انداز محیط و حتی میزان نور را نیز تحت تاثیر قرار می دهند و به همین خاطر انتخاب درست درخت بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

آشنایی با درخت های مناسب برای کوچه

بهتر است بدانید که امروزه کاشت درختان در فضای پیاده روی امری بسیار معمول شده زیرا به زیبایی شهر، تصفیه هوا، سالم نگه داشتن محیط زندگی، مبارزه با آلودگی ها و به ارتباط انسان با طبیعت کمک شایانی خواهند کرد. درختان مناسب برای پیاده رو به اندازه کافی قابل هستند تا افرادی که در حال گذر از پیاده رو هستند را زیر سایه خود خنک خود حفظ نمایند.

درخت های مناسب برای کوچه ها

در واقع سطوح بزرگ برگ های آن می توانند آب باران، دی اکسید کربن و آلاینده ها را جذب کنند. همچنین آن ها به عنوان یک سقف ایمن محیط زندگی انسان ها را به پناهگاهی سبز تبدیل خواهند کرد. با این حال اغلب توصیه می شود که پیش از کاشت درختان در کوچه یا پیاده رو حتما فاکتورهایی را مورد توجه قرار دهید.

با وجود اینکه در جهان انواع مختلفی از درختان وجود دارن اما تنها تعداد کمی از آن ها به خوبی می توانند نقش درختان پیاده رو را بازی کنند. دلیل آن نیز این مسئله خواهد بود که پیاده رو های شهری بهترین شرایط خاک و هوا را برای رشد گیاهان فراهم نمی کنند.

در واقع مواردی مانند آلودگی هوا و تراکم خاک و حتی سوء استفاده های حیوانی و انسانی موجب شده اند تا انتخاب درختان مناسب کوچه تا حدودی با مشکل مواجه شود. به همین خاطر شما برای کشت به گیاهان سرسخت مانند درختانی که در ادامه به بیان آن ها پرداخته ایم، نیاز خواهید داشت:

درخت چشم گوزنی زرد:

در واقع درخت چشم گوزنی زرد که با نام علمی Yellow Buckeye نیز شناخته می شود یک درخت بزرگ خواهد بود که سایه پهناوری ایجاد می کند. سرعت رشد ریشه های این درخت بسیار زیاد است و با وجود ریشه های عمیقی که دارد پیاده رو ها را تخریب نخواهد کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

گیاهان ایده آل برای فضای پیاده رو

درخت چشم گوزنی زرد در طول فصل بهار برگ هایی زرد و بسیار زیبا خواهد داشت و با این حال دقت داشته باشید که هنگام رسیدن اغلب بلوط های کوچک آن بر روی زمین خواهند افتاد. این درخت نسبت به سایر همتایان خود نیاز به نگهداری کمتری خواهد داشت.

درخت ژینکو کهن دار:

درخت ژینکو کهن دار که با نام علمی Autumn Gold Maidenhair شناخته می شود از انواع ژینکو بیلوبا است که درختای بسیار سخت بوده و به پیاده روی خیابان ها هیچ آسیبی وارد نمی کند. علاوه بر این برگ های طلایی و پروانه ای شکل این درخت در طول فصل پاییز به شدت خودنمایی می کنند.

شما می توانید با پرورش و کاشت این درخت جذابیت را به محیط اطراف خود ببخشید و پیاده روی کوچه ها را در نهایت احساس به این درخت مزین نمایید.

درخت آوری:

درخت آوری که با نام علمی Bur Oak نیز شناخته می شود از دیگر درخت های مناسب کوچه است که در شرایط سخت شهری و در وضعیت نامساعد خاکی به خوبی رشد می کند و زنده می ماند. جالب است بدانید که این درخت نه تنها در هنگام آفتاب سوزان تابستان می تواند سایه اش را سخاوتمندانه بگستراند بلکه شاخه هایش نیز بسیار قوی خواهند بود.

پرورش درخت آوری در فضای پیاده رو

با وجود اینکه درخت آوری رشد بسیار آرامی دارد اما طبیعتا درختی بسیار بزرگ خواهد بود. آوری یک درخت مناسب برای فضای کوچه و خیابان بوده و می توانید با خیالی راحت اقدام به کاشت و پرورش آن نمایید.

درخت بلوط قرمز جنوبی:

درخت بلوط قرمز جنوبی که با نام علمی Southern Red Oak نیز شناخته می شود یک گیاه بسیار مقاوم در برابر آفات و بیماری ها خواهد بود. به همین خاطر لازم نیست به زودی نگران این مسئله باشید که اگر به درستی از بلوط قرمز جنوبی مراقبت نشود از بین می رود.

درختان بلوط قرمز جنوبی اغلب نیاز به نگهداری کمی دارند و در امتداد خیابان یافت می شوند تا به پیاده رو ها آسیبی نرسانند یا به رس بیش از حد احتیاج داشته باشند.

درخت سیب صحرائی:

توجه داشته باشید که برای اضافه نمودن رنگ های خاص بدون هیچ گونه آسیب به ساختار پیاده رو قطعا درخت سیب صحرائی آدامز شکوفه دار بهترین انتخاب خواهد بود. این گیاه اگر به درستی مورد مراقبت قرار نگیرد بسیاری از آفات مانند لکه سیاه سیب، کپک، تغییر رنگ و آتش آفت آن را تحت تاثیر قرار خواهند داد. با این حال درخت سیب صحرائی به فضای کوچه آسیبی وارد نمی کند و در مقابل چشم انداز منحصر به فردی به کوچه ها و خیابان می بخشد.

مزیت پرورش درخت در کوچه ها

درخت نارون آمریکایی پرینستون:

به صراحت می توان گفت که درخت نارون آمریکایی در برابر انواع بیماری های مختلف که می توانند بسیار ویران گر باشند مقاومت خوبی خواهد داشت. نارون پرینستون را نمی توان گیاهی نادر دانست زیرا در سراسر جهان در چمنزار ها و مجاورت پیاده روها یافت می شود.

در واقع غیر قابل نفوذ ساختار ریشه آن، درخت را به گاهی بزرگی تبدیل کرده که به هیچ وجه به کوچه ها آسیب وارد نمی کند.

درخت کائوچو سرسخت:

درخت کائوچو را می توان یکی دیگر از درخت های مناسب برای کوچک دانست که رشد بسیار کندی داشته و با سایه گسترده ای که دارد به خنک ماندن فضای زیرین خود کمک شایانی خواهد کرد. با وجود اینکه در طول فصل پاییز تنها برگ های سبز گیاه باقی می مانند رنگ آن ها کمی روشن تر خواهد شد.

دقت داشته باشید که درختان کائوچو در سنین کم نیاز به هرس مکرر ندارند و شکل دادن آن ها بسیار آسان خواهد بود. این درخت برای رشد نیاز به خاک قوی و مغذی دارد و به نظر می آید در مناطقی که خاکی ضعیف دارد چندان رشد خوبی نخواهد داشت.

انواع گیاهان مناسب برای خیابان ها

درخت افرای پرچینی:

درخت افرای پرچینی که با نام افرای دشتی نیز شناخته می شود بر اساس گفته بسیاری از گیاه شناسان افرادی پرچینی بهترین درخت برای کاشت در کوچه یا خیابان ها خواهد بود. زیرا این گیاه نه تنها شرایط سخت را به راحتی تحمل می کند بلکه سایه بسیار خوبی نیز در فصل گرم تابستان ایجاد خواهد کرد.

درخت افرای پرچینی دارای شکل بسیار شگفت انگیزی بوده و چشم اندازی شهری بسیار زیبایی را فراهم خواهد کرد. در طول فصل پاییز رنگ های مایل به زرد یا قرمز برگ های این گیاه نشان از تغییر فصل دارند. درخت افرای پرچینی در طول رویش خود نیاز به هرس مداوم ندارد زیرا شاخه های آن بسیار قوی خواهند بود.

همچنین در ادامه نیز پیشنهاد می شود با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب گیاهان مناسب بالکن و گیاهان مناسب راهرو نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *