دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رژیم لاغری جو دوسر و فواید و عوارض این رژیم

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در واقع رژیم لاغری جو دوسر مانند هر یک از رژیم های لاغری دارای مزیت و حتی عوارض مختلفی است که شما می توانید با مطالعه این مقاله با خصوصیات بیشتر رژیم جو دوسر آشنا شوید.

به طور کلی مصرف منظم جو دوسر یکی از عادت هایی است که به کم شدن زن افراد کمک شایانی خواهد کرد. در واقع گنجاندن این ماده در برنامه غذایی متعامل موجب هضم بهتر غذا و همچنین احساس سیری طولانی مدت خواهد شد و می توانید از رژیم لاغری جو دوسر به منظور پاکسازی بدن برای کاهش وزن استفاده نمایید.

آشنایی با رژیم غذایی جو دوسر

بهتر است بدانید که امروزه می توان در مدت زمان کوتاهی با استفاده از رژیم غذایی جو دوسر تمام چربی های ذخیره شده در بدن را تحریک کرد تا وزن کاهش یابد. البته که به دلیل ماهیت محدود کننده ای که جو دوسر دارد بایستی تنها برای کوتاه مدت از آن استفاده نمایید. در حال حاضر رژیم لاغری جو دوسر در میان افراد از محبوبیت زیادی برخوردار شده زیرا یک روش سریع و موثر برای کاهش وزن خواهد بود.

خصوصیات رژیم لاغری جو دوسر

رژیم جو دوسر را می توان یک برنامه پاکسازی در نظر گرفت که تنها چندین روز بایستی استفاده شود و قطعا راهکار ایده آل برای کاهش وزن خواهد بود. پیش از استفاده، بهبود عادات غذایی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ادامه این رژیم می تواند به تحریک و سوزاندن چربی دقیقا پیش از تابستان و یک رویداد کمک خاص کمک نماید.

در حال حاضر جو دوسر را می توان یکی از کامل ترین غلات دانست که مواد مغذی را به بدن می دهد و همچنین فعالیت گوارش، متابولیک و دیگر فرآیند های مهم را که به مداخله در شاخص توده بدنی کمک می کنند را افزایش خواهد کرد. در واقع فسفر، آهن، منگنز، منیزیم، روی، اسید فولیک، ویتامین ب۱، ویتامین ب ۵، مس، کلسیم، پتاسیم، فیبر، چربی مفید و پروتئین برخی از ویتامین و مواد موجود در ماده غذایی جو دوسر خواهند بود.

نکته ای که امروزه محققان را دچار شگفتی کرده میزان کاملا متناسب این مواد در کنار یکدیگر است. به زبانی ساده تر مواد تشکیل دهنده جو دوسر در بهترین اندازه ها قرار می گیرند تا بهترین خواص را به بدن اسنان انتقال دهند و با ای حساب می تواند جو دوسر را یک خوراکی بسیار مقوی در نظر گرفت.

یک نمونه رژیم جو دوسر برای کاهش وزن در ۵ روز

پیش از شروع رژیم لاغری جو دوسر بایستی بدانید که این رژیم از فردی به فرد دیگر و بسته به سن و متابولیسم کاملا متفاوت خواهد بود. این مسئله معمولا برای نوجوانان و افراد مسن نخواهد شد چون می تواند بسیار محدود کننده باشد. امروزه بسیاری از الگو های غذایی برای به دست آوردن فواید جو دوسر وجود دارند. با این حال در ادامه منوی متعادلی را بیان کرده ایم که افراطی نبوده و می توانید به راحتی در طول ۵ روز به وزن ایده آل تان برسید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نمونه های رژیم جو دوسر

  • صبحانه ی پیشنهادی:

سه قاشق سوپ خوری جو به همراه یک فنجان شیر بدون چربی و یک قاشق سوپ خوری کشمش

یک کاسه جو همراه با آجیل و کشمش

یک فنجان جو به همراه شیر گیاهی و اسموتی موز

سه قاشق سوپ خوری جو به همراه یک فنجان میوه خرد شده

یک فنجان ماست یونانی همراه با دو قاشق سوپ خوری جو

  • ناهار پیشنهادی:

یک سالاد سبزیجات سبز که با روغن زیتون و فلفل مزه دار می شود همراه با یک قاشق سوپ خوری جو و یک تکه مرغ کوچک

سوپ جو و بخشی از سینه مرغ بریان

سه قاشق سوپ خوری جو دوسر به هرماه سالاد گوجه فرنگی، کاهو و مارچوبه

یک بشقاب متوسط از سبزیجات سرخ شده به همراه قسمتی از مرغ و یک فنجان شیر جو

سه قاشق سوپ خوری جو دوسر به همراه یک کاسه سالاد ترکیبی با مرغ خرد شده

ناهار های پیشنهادی در رژیم جو دوسر

  • شام پیشنهادی:

یک کاسه سالاد سبز به همراه یک فنجان شیر بدون چربی با جو

ماست یونانی همراه با دو قاشق سوپ خوری جو و یک عدد سیب

سوپ مرغ با سبزیجات و سه قاشق سوپ خوری آرد جو دوسر

یک کاسه سوپ اسفناج به همراه یک تخم مرغ پخته شده و یک فنجان جو دوسر

تکه ای از مرغ به همراه یک بشقاب سبزیجات پخته و سه قاشق سوپ خوری جو دوسر

  • میان وعده های پیشنهادی صبح و عصر:

اسموتی توت فرنگی، موز، جو

یک فنجام جو دوسر به همراه یک مشت فندق

یک کاسه جو دوسر

سالاد میوه مورد علاقه

یک عدد سیب خرد شده همراه با یک قاشق سوپ خوری جو

عواض ناشی از رژیم لاغری

فواید رژیم جو دوسر

همانطور که متوجه شدید گنجاندن جو دوسر در غذای اصلی قطعا مزیت های فراوانی برای کاهش وزن و سلامت بدن شما خواهد داشت. علاوه بر آن یک برنامه موثر برای دفع مسمومیت و افزایش متابولیسم بدن خواهد بود و در ادامه سعی کرده ایم تا دیگر مزیت های رژیم لاغری جو دوسر را شرح دهیم.

  • کالری بسیار کمی داشته و در مقابل تاثیر سیرکنندگی دارد که به جلوگیری از عصبانیت کمک زیادی خواهد کرد.
  • کربوهیدرات در این غذا به کندی جذب شده و از بالا رفتن قند خون رد بدن جلوگیری می کند.
  • جو دوسر منبع مهمی از انرژی محسوب می شود که به حفظ عملکرد خوب فیزیکی و ذهنی کمک شایانی خواهد کرد.
  • در واقع جو دوسر دارای چربی های اشباع نشده ای است که با عنوان چربی های چوب شناخته می شود رژیم و به سلامت قلب و عروق کمک می کند.
  • برای رفع مایعات حفظ شده بسیار ایده آل خواهد بود زیرا ماده ای ادرارآور است.
  • این ماده به خاطر مقدار قابل توجه فیبر عملکرد هضم را افزایش داده و از یبوست جلوگیری خواهد کرد. با این حال به خاطر داشته باشید که رژیم لاغری ویژگی های رژیم متعادل را ندارد و بنابراین نباید برای مدت طولانی از آن استفاده نمایید.

مزیت های فراوان رژیم لاغری

عوارض جانبی رژیم جودوسر:

بهتر است بدانید که مانند بسیاری از رژیم های لاغری دیگر ممکن است رژیم جو دوسر نیز با کمی عوارض جانبی در طول مصرف یا پس از همراه باشد. گاهی اوقات ممکن است پس از اتمام رژیم بدن واکنش هایی نشان دهد به گونه ای که برخی افراد پس از بازگشت به عادات غذایی عادی کمی وزن خود را به دست خواهند آورد.

در این مواقع برای اجتناب از افزایش وزن و از دست دادن نتایجی که به دست آورید بایستی رژیم متعادلی را ادامه دهید و در نهایت کالری که می خورید پس از اتمام این برنامه کنترل نمایید.

همچنین در ادامه نیز پیشنهاد می شود پس از مطالعه مطلب رژیم لاغری جو دوسر با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب رژیم فودمپ و رژیم لاغری دش نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *