دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تنظیم حالت خواب ویندوز ۱۰ با انجام ۵ مرحله

  • حکیمه فهیمی
  • ۷ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

حالت خواب در ویندوز از بی دلیل روشن ماندن سیستم جلوگیری نموده و مصرف شارژ باتری را هم کاهش می دهد. با این مطلب همراه ما باشید تا شیوه تنظیم حالت خواب ویندوز ۱۰ را فرا بگیرید.

مایکروسافت برای ویندوز ۱۰، قابلیتی به اسم تایمر خواب طراحی کرده که تغییر به حالت خواب را در سیستم های ویندوزی کنترل می نماید. در این مطلب شیوه تنظیم حالت خواب ویندوز ۱۰ ارائه می شود. با ما همراه باشید.

شیوه تنظیم حالت خواب ویندوز ۱۰

طراحان مایکروسافت در ویندوز ۱۰ قابلیتی با عنوان تایمر خواب تعبیه کرده اند که تایم به خواب رفتن یا تغییر به حالت خواب (sleep) را در سیستم های ویندوزی کنترل می کند. این قابلیت به کاربران کمک کرده تا از روشن ماندن بی علت سیستم جلوگیری نموده و مصرف شارژ باتری هم به طور قابل توجهی کاهش یابد.

البته این قابلیت بیشتر برای کاربران لپ تاپ سودمند بوده تا بتوانند تایم استفاده از سیستم شان را با یک بار شارژ افزایش دهند. به عبارتی حالت خواب برای مصرف کمتر انرژی و برق در رایانه و لپ تاپ است که در سیستم های ویندوزی از جمله ویندوز ۱۰ نیز حضور دارد.

برعکس خواب زمستانی، هنگامی که دستگاهی در حالت خواب یا sleep قرار بگیرد، میزان کمی انرژی از آن هدر می رود ولی می توان با فشار هر کلید روی کیبورد، حرکت ماوس یا لمس انگشت روی پد لمسی یا فشار کلید خاموش روشن مجددا کار خود را سریعا از سر بگیرید.

با توجه به این که حالت خواب میزان کمی انرژی باتری را مصرف می کند، در صورتی که میزان شارژ باتری به زیر سطح بحرانی رسید، ویندوز به صورت خودکار دستگاه را روی حالت خواب (در صورت فعال بودن) قرار داده تا از حذف اطلاعات جلوگیری نماید. در این حالت فایل های باز روی سیستم، بسته نخواهد شد و اختلالی در اجرای کارهای شما ایجاد نمی شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در تنظیمات پیش فرض ویندوز ۱۰، لپ تاپ یا رایانه ممکن است بعد از ۱۵ دقیقه زمان شارژ باتری یا ۳۰ دقیقه زمان اتصال به برق به حالت خواب برود. این حالت به مفهوم آن است که گاهی مواقع، وقتی برنامه ای در پس زمینه اجرا گردد، رایانه ویندوز ۱۰ را به حالت خواب برده و در نتیجه دریافت داده و اطلاعات متوقف می گردد.

به طور مثال، وقتی فایلی توسط مرورگر وب در حال دانلود می باشد، ممکن است با فعال شدن حالت خواب در ویندوز ۱۰، مجبور گردید بارگیری را دوباره از جایی شروع کنید که فایل پشتیبان برای ادامه دانلود وجود ندارد. اگر متوجه شدید که حالت خواب مفید نیست، می توانید سیستم را مجددا تنظیم کرده تا اگر بعد از مدت طولانی کاربر غیر فعال بود به حالت خواب وارد شود یا اینک با غیر فعال بودن این حالت در ویندوز ۱۰ نگران از دست رفتن فایل هایش نباشد.

مراحل تنظیم حالت خواب در این ویندوز

به منظور تنظیمات حالت خواب ویندوز ۱۰ مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. ابتدا کلیدهای ویندوز و q را همزمان فشار دهید تا منوی سرچ نمایان شود. بعد عبارت sleep را تایپ کنید.

۲. پس از آنکه گزینه power & sleep settings ظاهر شد روی آن کلیک نمایید.

۳. در منوی power & sleep به بخش پایین صفحه رفته تا گزینه sleep را مشاهده کنید. بعد منو را باز کرده و تایم به خواب رفتن ویندوز را مشخص نمایید.

شایان ذکر است کاربران لپ تاپ وقتی سیستم آن ها به شارژ متصل باشد با گزینه متفاوتی در هنگامی که سیستم به شارژ وصل نیست روبرو می شوند.

۴. در این بخش باید منو را باز کرده و از بین بازه های زمانی ارائه سده، یک مورد را برگزینید.

۵. پس از بستن پنجره، تنظیمات اعمال شده ذخیره و زمان به خواب رفتن سیستم بروز رسانی می شود.

از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای اطلاع از نحوه تنظیم ساعت ویندوز ۱۰ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *