دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رفع تیرگی آرنج با چند روش خانگی عالی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲
  • ۰

روش ها و راهکارهای موثری برای رفع تیرگی آرنج و دیگر نقاط بدن وجود دارد که می توانید در صورت بروز چنین مشکلی به آسانی با بکارگیری آن ها این مشکل پوستی را که باعث ایجاد ظاهر ناخوشایندی می شود را به طور کامل برطرف نمایید.

یکی از مشکلات پوستی که امکان دارد افراد را درگیر کند و برای آن ها ناخوشایند باشد وجود تیرگی در قسمت آرنج می باشد که این مشکل خیلی شایع بوده و از نظر پزشکی هیچ نوع صدمه ای به همراه ندارد اما به دلیل ایجاد ظاهر نامناسب در بدن اغلب افراد سعی دارند به درمان آن بپردازند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب بهترین روش های رفع تیرگی آرنج را مورد بررسی قرار دهیم.

نحوه درمان و رفع تیرگی آرنج

پوست بدن ممکن است در نواحی مختلفی دچار تیرگی گردد که از جمله آن می توان به تیرگی آرنج اشاره کرد و می توان گفت عوامل مختلفی در این زمینه موثر می باشند. رفع تیرگی آرنج را می توان با کمک کرم های آرایشی میسر ساخت اما باید بدانید این روش ماندگاری کمی دارد بنابراین با بکارگیری راهکارهایی موثر می توان مشکل به وجود آمده را حل کرد.

راه های از بین بردن سیاهی آرنج

سیاهی آرنج اتفاقی معمولی بوده که این نوع مشکل پوستی امکان دارد هر نوع پوستی را درگیر کند، البته بیشتر اوقات در کسانی که پوست تیره ای دارند این مشکل رخ می دهد چرا که پوست تیره به احتمال زیادی بیش از اندازه ملانین تولید می کند و همین امر سبب بروز این عارضه می گردد.

تیرگی به وجود آمده در آرنج که آکانتوز سیاه نامیده می شود می تواند ناشی از عوامل مختلفی مثل نوع سبک زندگی و انواع فاکتورهای مرتبط با سلامتی فرد باشد که برای بهبودی و درمان سریع آن در وهله اول بهتر است دلیل اصلی ایجاد این مشکل پوستی را مشخص نمایید و مطابق با آن درمان را انجام دهید.

راه های طبیعی رفع سیاهی آرنج

علل رایج ایجاد این عارضه

  • انباشته شدن سلول های مرده پوست
  • بروز ملاسما یا لکه های تیره ناشی از دوران بارداری
  • وجود اصطکاک
  • مصرف قرص های جلوگیری از باردار شدن
  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب
  • وجود کک و مک و لکه های ناشی از افزایش سن
  • بروز بعضی از بیماری ها و مشکلات پوستی همچون اگزما
  • هایپرپیگمانتاسیون بعد از بروز التهاب

نحوه رفع سیاهی آرنج

  •  آرون گروپس

راه های بهبودی و برطرف ساختن سیاهی آرنج در خانه

راهکارهای موثری برای رفع این مشکل پوستی وجود دارد که با استفاده از موادی که در دسترس دارید می توانید آن ها را انجام دهید و بسیار نتیجه بخش هستند. در ادامه موارد مهمی از آن را شرح داده ایم.

آبلیمو، شکر و عسل

یکی از راهکارهای مفید و موثر به منظور رفع تبرگی آرنج استفاده از ماسک آبلیمو، شکر و عسل می باشد بنابراین، آب یک عدد لیمو را گرفته و داخل کاسه مناسبی ریخته سپس به ان یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذا خوری عسل بیفزایید و آن را با هم ترکیب نمایید و بر روی قسمت های تیره پوست بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه پوست تان را با آب ولرم بشویید.

روغن زیتون و شکر

به منظور از بین بردن تیرگی آرنج می توانید از ترکیب روغن زیتون و شکر استفاده کنید بنابراین، یک قاشق غذا خوری شکر سفید یا قهوه ای را با یک عاشق غذا خوری روغن زیتون ( که با روش پِرس سرد تولید شده است) ترکیب نمایید و به مدت چند دقیقه بر روی نواخی مورد نظر بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و با آب شسته و با کمک یک پاک کننده ملایم تمیز نمایید و در نهایت به آرامی پوست تان را خشک کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از روش های طبیعی به منظور رفع تیرگی آرنج است از این رو، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب خام را با دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کرده و بر روی پوست بمالید و اجازه دهید به مدت بیست تا سی دقیقه بماند و با آب بشویید.

روغن کرچک

این روغن به عنوان یک سفید کننده محسوب می شود از این رو، به منظور تیرگی آرنج می توانید پیش از خوابیدن این روغن را به مدت ده دقیقه بر روی زانو آرنج تان بمالید و صبح روز بعد با آب گرم و شامپو بدن بشویید بعد از چند روز پوست نواحی مورد نظر صاف و نرم می شود.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین دارای خاصیت لایه برداری و روشن کنندگی پوست می باشد که می تواند در درمان این عارضه کمک کننده باشد. برای این منظور با افزودن یک قاشق چای خوری جوش شیرین به همراه آب داخل کاسه ای کار را آغاز نمایید. سپس آن را به خوبی ترکیب کنید تا زمانی که به مخلوط دلخواه دست پیدا کنید. بعد آن را به طور مستقیم بر روی آرنج بگذارید.

جوش شیرین را مثل ماسک صورت به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی محل تیره آرنج قرار دهید و بعد آن را شستشو دهید و خیلی راحت سیاهی ایجاد شده را درمان نمایید. این عمل را در طول هفته دو مرتبه انجام دهید.

روش های رفع تیرگی آرنج

بکار بردن جوی دوسر و ماست

این مواد دارای خاصیت تسکین دهنده می باشند که قادر بوده میزان رطوبت زیادی به پوست خشک بیفزایند و همچون جوش شیرین این دو ترکیب به عنوان ماسک بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. برای این کار در اندازه های یکسان بلغور جو دوسر و ماست را با یکدیگر مخلوط کرده تا به خوبی ترکیب گردند. بعد از آن به قسمت آرنج خود بزنید و اجازه دهید هر دفعه به مدت زمان ۲۰ دقیقه باقی بماند و بعد آن را شستشو دهید تا بدین گونه تیرگی ایجاد شده را برطرف سازید.

استفاده از خیار

خیار به خاطر ویژگی سفید کنندگی آن از مناسب ترین روش ها برای رهایی و رفع تیرگی آرنج می باشد. سلول های مرده پوست حذف شده و رطوبت پوست را حفظ می کند. برای این کار یک خیار تازه را بردارید و آن را به شکل دایره ای مانند برش بزنید. بعد از آن حدود ۱۵ دقیقه بر روی زانوها و آرنج های خود بمالید. پس از سپری شدن این مدت زمان آن را برداشته و بعد برش های تازه تر دیگری را حدود ۱۵ دقیقه بمالید و پس از آن با استفاده از آب سرد بشویید.

راهکارهای خانگی رفع تیرگی آرنج

بکار بردن آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای ترکیباتی بوده که در مرطوب نگه داشتن پوست و بهبودی مشکلات پوستی کمک کننده می باشد. همینطور از خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی برخوردار می باشد. مخلوط آلوئه ورا و شیر شیوه ای ساده و مفید برای روشن سازی پوست به شکل طبیعی می باشد. برای این کار میزان یکسانی از شیر و ژل آلوئه ورا را با یکدیگر ترکیب کرده و بعد آن را بر روی پوست بزنید. حدود یک شب آن را در همان حالت نگه دارید و بعد صبح روز بعد آن را شستشو دهید.

استفاده از سیب زمینی

سیب زمینی غنی از آنزیم های کتکولاز می باشد که به شکل طبیعی می تواند موجب بهبودی رنگ پوست گردد. مصرف روزمره سیب زمینی پوست را نرم کرده و در رفع تیرگی آرنج بسیار کمک کننده می باشد. برای این کار سیب را رنده کنید و آب آن را گرفته و بعد روی پوست خود بزنید. حدود ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد آن را با آب شستشو دهید. سپس با کمک یک مرطوب کننده قسمت آرنج خود را مرطوب نمایید.

روش های خانگی رفع سیاهی آرنج

بکار بردن روغن نارگیل

این روغن سرشار از اسید های چرب ضروری و ویتامین ای می باشد که در بازسازی پوست آسیب دیده و تیره کمک کننده می باشد. برای این کار روغن نارگیل را حدود ۲ الی ۳ دقیقه به آهستگی بر روی آرنج های خود بزنید و سپس ماساژ بدهید تا بدین گونه روغن جذب پوست گردد.

شیوه دیگر بهره بردن از روغن نارگیل این است که می توانید حدود ۱.۲ قاشق چای خوری آبلیمو تازه را به یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل افزوده و به آهستگی به مدت چند دقیقه بر روی آرنج خود ماساژ بدهید. به منظور تاثیر گذاری بیشتر می توانید پس از استحمام روغن نارگیل را بر روی قسمت های تیره بمالید.

نحوه درمان تیرگی آرنج

استفاده از زردچوبه

بکار بردن زردچوبه طبیعی ترین روش درمانی می باشد که ناخالصی ها و سلول های مرده پوست را از قسمت آرنج بدون بروز هیچ گونه عارضه ای از بین می برد. این ماده دارای ترکیبی به اسم کورکومین بوده که تولید بیش از حد ملانین را که وظیفه ایجاد لک های تیره را برعهده دارد را به حداقل رسانده و تنظیم می کند.

برای این کار کمی پودر زردچوبه را با یک قاشق غذا خوری شیر ترکیب کرده و بعد آن را بر روی آرنج خود بمالید. حدود چند دقیقه ماساژ بدهید و صبر کنید تا به شکل طبیعی خشک گردد و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. به منظور تاثیر گذاری بهتر می توانید مقداری عسل به ترکیب خود بیفزایید. بهتر است که این عمل را هفته ای دو مرتبه انجام دهید.

بکار بردن عسل

عسل در واقع به منزله نوعی مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. در مخلوط با لیمو می تواند موجب اثرگذاری قابل توجهی بر روی پوست گردد. برای این کار دو قاشق غذا خوری عسل را به همراه آب نصف لیمو و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین ترکیب نمایید. سپس ترکیب آماده شده را بر روی نقاط تیره بمالید و صبر کنید تا حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بماند و بعد آن را بشویید.

روش های درمان خانگی سیاهی آرنج

در مطلب ارائه شده با دلایل و راه های موثر رفع تیرگی آرنج به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. همچنین می توانید در لینک مقابل روش های رفع زبری آرنج را ببینید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *