دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

مخفی کردن لوله روکار و زیباسازی نمای مخدوش شده

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

وجود انواع لوله های مختلف بر روی دیوار های ساختمان به صورت افقی یا عمودی از جمله معایب طراحی داخلی به حساب آمده که برای بهبودی این شرایط و عدم صرف هزینه زیاد برای حذف لوله ها می توان از روش های کاربردی مخفی کردن لوله روکار کمک گرفت.

یکی از مواردی که امکان دارد در دکوراسیون داخلی منزل به چشم بخورد انواع لوله های روکار می باشد که وجود آن ها فضا و محیط را کمی زشت و ناپسند کرده و در واقع نوعی عیب طراحی داخلی محسوب شده که می توانید با بهره مندی از ایده ها و راهکارهایی این مشکل را حل کرده و یا حتی از آن ها برای کاربردهایی دیگر استفاده نمایید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای الگوبرداری و راهنمایی شما عزیزان نحوه مخفی کردن لوله روکار را مورد بررسی قرار دهیم.

ترفندهای مخفی کردن لوله روکار

به طور کلی باید گفت لوله ها در واقع از جمله راه های ارتباطی انتقال آب و گاز و یکی از ویژگی های ضروری هر خانه ای به شمار می آیند  انتخاب لوله مناسب با توجه به کیفیت و قیمت لوله گاز و آب اهمیت زیادی دارد. ولی قرارگیری و نصب آن ها بر روی دیوار های قسمت های مختلف منزل ظاهر و نمای زیبای دکوراسیون را مخدوش کرده به همین خاطر نیاز است که با مخفی کردن لوله روکار مانع از این امر شوید و زیبایی دیزاین داخلی خانه خود را حفظ نمایید.

تکنیک های پوشاندن لوله روکار

به دلیل نبودن داکت ها در اغلب منازل لوله های بخاری و سایر لوله ها در طراحی دیزاین داخلی دیده می شود که نیاز به پوشش دهی و در واقع حذف آن ها از محیط می باشد. ولی به منظور ممانعت از این امر همواره احتیاجی به پوشاندن آن ها نیست. به عنوان مثال می توانید خیلی راحت آن ها را رنگ آمیزی نمایید، این رنگ ها می توانند در ادغام با دیگر عناصر موجود در محیط باشند و فضای خاصی را به وجود آورند، حتی می توانید از بافت های گوناگون برای روکش دهی آن ها استفاده نمایید و از آن لذت ببرید. برای محیطی همچون اتاق خواب این لوله ها می توانند به عنوان رگال لباس مورد استفاده قرار گرفته شوند و با ادامه دادن این لوله ها می توانید یک آویز لباس عالی و زیبا برای خود تهیه نمایید و فضای اتاق را منحصر به فرد کنید.

نحوه مخفی کردن لوله روکار

لوله های سقفی بهترین انتخاب برای مبدل شدن به لوستر ها هستند. برای این کار می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و با تزیینات خاص این لوله ها محیطی متفاوت ایجاد نمایید. لوله ها و همینطور فرورفتگی های روی دیوار در ادغام با یکدیگر می توانند به کتابخانه ای ایده آل و جذاب تبدیل گردند، می توانید آن ها را به صورت شلف های کاربردی نیز مورد استفاده قرار دهید و از طراحی و سبکی که به وجود آورده اید لذت ببرید.

طریقه پوشاندن لوله روکار

  •  آرون گروپس

تکنیک های خلاقانه برای پنهان کردن لوله ها

لوله کشی های روکار به ویژه در منازل و ساختمان های قدیمی به شکل دائمی وجود داشته و راهکاری برای جا به جا نمودن آن ها موجود نمی باشد. در ادامه روش ها و راهکارهایی که در این زمینه موثر و کاربردی می باشند را شرح داده ایم.

ایجاد حالت تضاد یا ترکیب در محیط

در صورتی که دکوراسیون اتاق به گونه ای می باشد که لوله های نصب شده در یک امتداد نیستند بهترین شیوه بکار بردن تکنیک دکور های مینیمال می باشد. به طور مثال بعضی از افراد لوله ها را همچون رنگ دیوار پشت خود رنگ آمیزی می کنند تا با هم ادغام شوند. ولی به وجود آوردن حالتی بصری شبیه به رنگ دیوار امکان دارد زیاد جذاب به نظر نرسد. شما می توانید از رنگی مکمل به منظور رنگ آمیزی آن ها استفاده نمایید یا مخلوطی از رنگ های دیگری که در آن دکور بکار رفته است.

راهکار های مخفی کردن لوله روکار

ساخت قفسه و شلف

متناسب با محلی که این لوله ها نصب شده اند و با زمین فاصله دارند می توانید قفسه کتاب برای مخفی کردن آن ها تهیه کرده یا درست کنید. در صورتی که تمایل دارید خودتان این قفسه ها را بسازید به گونه ای آن ها را طراحی و اجرا نمایید که از قسمت سقف تا کف زمین امتداد داشته باشد. به صورتی که فضا و محوطه ای برای لوله ها باقی گذاشته تا به جذابیت قفسه کتاب شما صدمه ای وارد نکند.

ترفندهای پنهان سازی لوله روکار

بکار بردن کابینت برای پنهان کردن لوله های حمام

در صورتی که در حمام شما لوله های آب به گونه ای نصب شده که حس می کنید باعث حواس پرتی شما می شود و نمای زیبایی ندارد متناسب با محلی که کار شده می توانید از کابینت های کوچک برای مخفی کردن آن ها یا همینطور از اسپری رنگ برای زیبا سازی لوله های روکار استفاده کنید.

پوشاندن لوله ها با قرنیز جوبی

در مواردی که در یک گوشه اتاق لوله کار شده اغلب طراحان دکور داخلی برای حل این مشکل از قابی چوبی یا قرنیز برای پنهان سازی لوله های روکار استفاده می کنند. شما می توانید با بکار گیری کمی خلاقیت بر اساس سلیقه و هنر ذاتی خود این کار را انجام بدهید.

روش های پوشاندن لوله روکار

پنهان سازی لوله ها با تزیینات ظاهری یا قرار دادن در پشت مبلمان

از آسان ترین راهکارها این است که اتاق را تزیین نمایید و با بکار بردن مبلمان لوله های موردنظر را پنهان کنید. همینطور برای زیبایی کار از گیاهان گلدانی طبیعی کوچک و بزرگ استفاده نمایید. ایده دیگری که وجود دارد این است که در صورتی که لوله های بالاتر از مبل یا کاناپه از روی دیوار عبور داده شده می توانید از ترفند رنگ آمیزی هماهنگ با رنگ دیوار بهره ببرید. این شیوه برای پرت کردن حواس مهمانان خیلی موثر و مفید می باشد.

ترفندهای پوشاندن لوله روکار

تبدیل لوله عمودی به ستون

اگر اتاقی دارید که در طبقه بالا یا در اتاق زیر شیروانی یا انباری لوله های بزرگ به شکل عمودی و بدون هیچ علت درستی از وسط اتاق عبور داده شده اند به منظور تلاش کردن برای عوض نمودن راه جریان لوله می توانید با به وجود آوردن یک ستون در اطراف آن لوله های بزرگ را مخفی نمایید و طوری طراحی را اجرا نمایید که نقش یک لنگرگاه یا نگه دارنده اشیا تزیینی را بر عهده دارد. همینطور می توانید از سقف کاذب برای پوشش دهی آن لوله ها استفاده نمایید.

راهکار های پهنان کردن لوله روکار

در مطلب ارائه شده انواع روش ها و ترفندهای مخفی کردن لوله روکار را معرفی و شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن ها برده باشید. ضمن اینکه برای تزیین سه کنج منزل و تزیین شومینه می توانید از این مطالب دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *