دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی موتورولا اج ۲۰ با پردازنده قدرتمند و طراحی فوق العاده

  • حکیمه فهیمی
  • ۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در صورتی که قصد خرید یک گوشی مناسب برای اجرای بازی با نهایت فریم ریت و گرافیگ هستید می توانید موتورولا اج ۲۰ را جزو انتخاب های خود قرار دهید. این مطلب به موتورولا اج ۲۰ بررسی می پردازد.

موتورولا اج ۲۰ یک گوشی بسیار قدرتمند با نمایشگر و دوربین فوق العاده می باشد. اگر به دنبال یک گوشی با این مشخصات و قیمت مقرون به صرفه هستید، موتورولا اج ۲۰ انتخاب منطقی است. با بررسی این اسمارتفون همراه ما باشید.

بررسی گوشی موتورولا اج ۲۰

در ۱۶ آگوست ۲۰۲۱ گوشی موتورولا اج ۲۰ به بازار ارائه شد. این مدل مشخصاتی مانند نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، پردازنده قدرتمند و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد که نسبت به قیمتش ویژگی های فوق العاده های به حساب می آیند. این اسمارتفون یکی از محصولات پرطرفداری است که در سال ۲۰۲۱ به بازار روانه شد.

موتورولا اج ۲۰ در زمان ارائه اش توانست توجه طیف گسترده ای از کاربران و منتقدان را به خود جلب نماید. شاید یکی از اصلی ترین علت ها برای این موضوع، ظرافت و در عین حال کارایی زیاد گوشی مذکور است. البته باید به این مورد اشاره کرد که نسخه موتورولا اج ۲۰ فایوجی در مقایسه با بیشتر محصولات تولید شده توسط این شرکت کمی متفاوت تر است.

اصلی ترین فاکتور ایجاد کننده تفاوت را می توان به طراحی ظاهری موتورولا اج ۲۰ مرتبط دانست. بیشتر محصولات ساخته شده توسط شرکت موتورولا تقریبا دارای اندازه بزرگ و قطر زیادی هستند. این در حالی است که گوشی موتورولا اج ۲۰ را می توان یکی از ظریف ترین اسمارتفون های تولیدی در سال ۲۰۲۱ تلقی کرد.

جالب است بدانید که گوشی مذکور توسط چندین مهندس از سراسر دنیا طراحی شده است. علت آن نیز در نظر گرفتن نیاز همه کشورها برای استفاده می باشد. نکته جالب تر این است که شرکت موتورولا را نیز بیشتر به عنوان یک شرکت چند ملیتی می دانند که در سراسر دنیا مشغول به فعالیت است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

از این رو فلسفه طراحی گوشی های این شرکت آن است که همه کاربران دنیا بتوانند از آن ها به راحتی استفاده نمایند. رویه ای که تاکنون توانسته موتورولا اج ۲۰ فایو جی را به یکی از پرفروش ترین محصولات این برند در زمینه اسمارتفون ها تبدیل نماید. جدا از این رویه درباره ساخت گوشی های موبایل موتورلا، شرکت مذکور توانسته در زمینه طراحی موتورولا اج ۲۰ بسیار دقیق و اصولی پیش رود.

به طوری که بسیاری از افراد می توانند به راحتی در بین نمونه های موجود در بازار، موتورولا اج ۲۰ را انتخاب نمایند. در ادامه به بررسی بیشتر گوشی مذکور می پردازیم.

طراحی ظاهری متفاوت

در بررسی طراحی موتورولا اج ۲۰ می توان گفت از این نظر به مراتب متفاوت تر از دیگر محصولات می باشد. به طور معمول گوشی های همراه ساخته شده توسط شرکت موتورولا اگر از کناره به بدنه آن ها نگاه شود، دارای حالت استوانه ای و تقریبا قطور هستند. این در حالی است که در گوشی موتورولا اج ۲۰ از لحاظ ظاهر و همچنین قطر، مشاهده می شود که بسیار باریکتر از نمونه های قبلی است.

موتورولا اج ۲۰ دارای ابعاد ۷*۷۶*۱۶۳ میلی متر می باشد و وزن آن دقیقا برابر ۱۶۳ گرم است که یکی از سبک ترین و خوش دست ترین اسمارتفون های بازار محسوب می شود. پنل پشتی گوشی از متریال پلاستیکی ساخته شده ولی فریم آن آلومینیومی است. پنل جلویی نیز با گوریلاگلس نسل سوم محافظت می شود تا گوشی در برابر خط و خش مقاوم باشد.

شایان ذکر است موتورولا اج ۲۰ طراحی ضد آب داشته و عملا قطرات آب به راحتی قادر به نفوذ در بدنه آن نیستند. موضوع ظاهر و باریک بدون بدنه گوشی سبب شده تا از نظر وزن و ساختار اندکی تغییر نسبت به سایر گوشی های تولیدی داشته باشد. از نظر وزن چنان سبک است که کاربر هنگام استفاده از دستگاه در طولانی مدت احساس خستگی نخواهد کرد.

بررسی ها حاکی از آن است موتورولا اج ۲۰ در رنگ های خاکستری، سفید و سبز زمردی با جلوه خاص به بازار ارائه شده است. از نظر بلندگو و اسپیکر هم می توان گفت موتورولا اج ۲۰ عملکرد قابل قبولی ارائه می دهد. صدایی با وضوح کافی برای تماس و شنیدن موسیقی یا تماشای فیلم می تواند تجربه خیلی خوبی را به ارمغان آورد. از نظر آنتن دهی هم این محصول دارای کیفیت نسبتا خوبی می باشد.

قابل ذکر است در این گوشی از جک هدفون ۳.۵ میلی متری هدفون و یا حتی اسپیکر استریویی خبری نیست و این بزرگترین نقطه ضعف آن به حساب می آید. هر چند صدای بلندگوی تکی به اندازه کافی بلند بوده و از هدفون های بلوتوثی نیز می توان به راحتی استفاده کرد ولی این گوشی دو فاکتور مهم برای طرفداران موسیقی را ندارد.

به طور کلی با گوشی بسیار باریک و سبکی روبرو هستیم و موتورولا اج ۲۰ با این وزن سبک ترین گوشی در کلاس خود محسوب می شود. بدنه پشتی گوشی از روکش ماتی بهره می برد که ظاهر خاصی به آن بخشیده است. در این پنل شاهد ماژول دوربین مستطیل شکلی می باشیم که سه لنز و یک چراغ ال ای دی را در خود جای داده است.

کلیدهای ولوم و پاور که با سنسور اثر انگشت ادغام شده است در طرف راست گوشی موتورولا اج ۲۰ تعبیه شده اند. یک کلید اختصاصی برای ویژگی دستیار گوگل در لبه سمت چپ دیده می شود. در قسمت بالای گوشی نیز به جز میکروفون المان دیگری مشاهده نمی شود. در حالی که در قسمت پایین شاهد حضور شیار سیم کارت، پورت تایپ سی و مشبک اسپیکر هستیم.

این گوشی دارای پوشش محافظتی و استاندارد IP52 می باشد. از این رو در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است ولی پیشنهاد می شود از بردن دستگاه زیر آب اجتناب کنید.

نمایشگر  ۶.۷ اینچی

گوشی موتورولا اج ۲۰ به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی تصویر مجهز شده است و از قابلیت نمایش محتوای اچ دی آر پلاس هم پشتیبانی می کند. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی ۳۸۵ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد.

در صورتی که علاقمند به تماشای ویدیوهای یوتیوب یا سایر برنامه های مورد علاقه تان در گوشی هستید ، موتورولا اج ۲۰ یک انتخاب هوشمندانه است. نمایشگر این گوشی حدود ۸۹ درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده اشت. که می تواند یکی از نکات مثبت موتورولا اج ۲۰ نسبت به سایر نمونه های موجود در بازار باشد.

به جز دوربین سلفی که با طراحی هول پانچ در بالای نمایشگر به چشم می خورد، تنها شاهد حاشیه های باریکی اطراف تصویر خواهید بود. این مشخصات نمایشگر با توجه به قیمت گوشی واقعا فوق العاده به نظر می رسد. فناوری اچ دی آر پلاس و نمایشگر اولد سبب می شود تا به راحتی در فضاهای تاریک هم با وضوح کاملی به تماشای فیلم یا کار با گوشی بپردازید. نمایشگر این گوشی بیش از یک میلیارد رنگ دارد.

سخت افزار و نرم افزار

با توجه به بررسی ها می توان گفت قدرت سخت افزاری گوشی موتورولا اج ۲۰ یکی از نقاط قوت آن به حساب می آید. هسته داخلی یا همان پردازنده دستگاه به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ جی مجهز است. در مورد پردازنده مرکزی قابل ذکر است که وجود سی پی یو ۸ هسته ای توانسته به مقدار زیادی به سرعت عملکرد و کیفیت گوشی اضافه کند.

به لطف این تراشه دیگر دستگاه نه داغ می کندو نه با مشکل خاصی مواجه می شود. نکته مثبت دیگر که شما را برای خرید موتورولا اج ۲۰ ترغیب می کند، پردازنده گرافیکی آن یعنی آدرنو ۶۴۲ ال است که همه داده های گرافیکی را به بهترین شکل ممکن رندر می کند.

از این رو اگر علاقمند به بازی هستید این گوشی می تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد. شایان ذکر است موتورولا اج ۲۰ با حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه رم ۲۵۶ گیگابایت به بازار ارائه شده است. به این ترتیب اگر به یک گوشی سریع، کاربردی با حافظه کافی نیاز دارید، می توانید روی موتورولا اج ۲۰ حساب باز کنید.

در ادامه به بررسی نرم افزاری گوشی موتورولا اج ۲۰ می پردازیم. با نگاهی به مشخصات این گوشی می توان گفت از نظر نرم افزاری نیز موتورولا اج ۲۰ می تواند نمونه ای بسیار مناسب برای انتخاب باشد. نخستین نکته در این زمینه، اجرا کردن اندروید ۱۱ می باشد. کاربر می تواند بدون هیچ دشواری و یا مشکل خاصی از گوشی بهره ببرد که دلیل آن اجرای اندروید خام است.

قابلیت READY FOR این امکان را برای کاربر به وجود می آورد که بتواند به سادگی تلفن هوشمندش را به رایانه و یا حتی تلویزیون متصل نماید. این اتصال به شکل بی سیم خواهد بود. این قابلیت کمک می کند تا بتوانید به ویدیوها، تصاویر، بازی ها و یا دیگر اطلاعات گوشی دسترسی بهتر و راحت تری داشته باشید.

به طور کلی ساده بودن مشخصه های نرم افزاری و همچنین سهولت استفاده از فاکتورهایی است که می تواند موتورولا اج ۲۰ را به گزینه ای مناسب برای خرید تبدیل کند.

دوربین سه گانه

دوربین یکی دیگر از بخش هایی می باشد که موتورولا اج ۲۰ در آن عملکرد خیلی خوبی از خود نشان می دهد و رضایت کاربر را جلب می کند. این گوشی در زمینه دوربین در پنل پشتی به دوربین های سه گانه مجهز بوده که شامل لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع واید، لنز ۱۶ مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و لنز ۸ مگاپیکسلی از نوع تله فوتو می باشد.

شایان ذکر است دیافراگم دوربین اصلی ۱.۹ می باشد که این میزان عملکرد دوربین را در محیط های کم نور بسیار بالا برده و بیشترین مقدار نور را از محیط دریافت می کند و خروجی خیلی زیبایی ارائه می دهد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز ویژگی های جذابی داشته و دارای فوکوس خودکار هم می باشد که این مورد سبب می شود تا این دوربین به عنوان دوربین ماکرو در موتورولا اج ۲۰ عمل کند. دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز دارای زوم سه برابری است.

به صورت کلی عملکرد دوربین در تمام شرایط نوری عالی بوده به ویژه عکس های فاصله نزدیکی که با این اسمارتفون گرفته می شود، حرف های زیادی برای گفتن دارند. کافی است به اندازه کافی به سوژه نزدیک شده تا بتوانید عکس هایی با جزئیات بالا و البته جذابیت باورنکردنی به ثبت برسانید.

توسط دوربین های موتورولا اج ۲۰ می توان فیلم هایی با کیفیت ۴K و سرعت فریم برداری ۳۰ فریم در هر ثانیه ضبط نمود. البته اگر وضوح را روی ۷۲۰ تنظیم نمایید، سرعت فریم برداری به ثبت ۹۶۰ فریم در هر ثانیه می رسد. از سایر ویژگی های دوربین این گوشی می توان به تصویربرداری اچ دی آر، قابلیت پانوراما و فلش دوال اشاره نمود.

دوربین سلفی موتورولا اج ۲۰ دارای یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی در نمای جلوی گوشی است. این دوربین به لطف طراحی پانچ هول در بالای نمایشگر تعبیه شده و می تواند فیلم هایی با کیفیت ۱۰۸۰ ضبط نماید. سرعت ضبط ۳۰ ثانیه ای در هر فریم از سایر ویژگی های این اسمارتفون می باشد. به این ترتیب می توانید با دوربین سلفی تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی را ضبط نمایید.

باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی

گوشی موتورولا اج ۲۰ به باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. انتظار می رفت با توجه به نمایشگر بزرگ از باتری حجیم تری برای این اسمارتفون استفاده شود. این باتری لیتیوم پلیمری می تواند بعد از ۳۰ دقیقه شارژ حدود ۶۸ درصد شارژ گردد. عملکرد باتری موتورولا اج ۲۰ برای استفاده روزانه مناسب بوده ولی در دسته گوشی های با شارژدهی بالا جای نمی گیرد.

شایان ذکر است برای این گوشی شارژ سریع ۳۰ واتی هم در نظر گرفته شده است. باتری در حالت آماده به کار گوشی، حدود ۸۶ ساعت دوام می آورد و اگر صبح آن را کاملا شارژ نمایید تا انتهای روز شما را همراهی می کند و احتمالا به شارژ دوباره نیاز پیدا نمی کنید.  به این ترتیب اگر چه باتری موتورولا اج ۲۰ تا دو روز دوام نمی آورد ولی در حد خود مناسب می باشد.

جمع بندی

گوشی موتورولا اج ۲۰ محصولی با طراحی خاص، نمایشگر بزرگ، دوربین های باکیفیت، نرم افزار نسبتا بروز و روان، و سخت افزار قوی می باشد. این مدل یک گوشی قدرتمند است که مشخصات فوق العاده ای را ارائه می دهد. در صورتی که قصد خرید یک گوشی برای اجرای بازی با نهایت فریم ریت و گرافیک را دارید یا می خواهید گوشی شما دوربین خوب و کیفیت فیلمبرداری قابل توجهی داشته باشد می توانید موتورولا اج ۲۰ را انتخاب نمایید. به همه این موارد قیمت مقرون به صرفه را نیز اضافه کنید.

در صورت تمایل برای آشنایی با گوشی موتورولا اج پلاس و موتورولا وان اکشن روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *