دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستای استخرگاه گیلان و طبیعت تماشایی آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

روستای استخرگاه یکی از روستا های اطراف رودبار می باشد و در گیلان قرار گرفته است. برای این که بیشتر با این روستا آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.

روستای استخرگاه یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان می‌باشد و جزئی از بخش‌های رحمت آباد بلوکات در رودبار محسوب می گردد. این روستا در ۷۵ کیلومتری رشت و ۳۵ کیلومتری جنوب رودبار قرار گرفته است. استخرگاه در دل جنگل های سرسبز خوش آب و هوای گیلان قرار دارد و برای اینکه بتوانید به این روستا برسید باید از مکان های دیدنی بسیار زیبایی عبور کنید. در ادامه اطلاعاتی دیگر در رابطه با این روستا به شما خواهیم داد.

روستای استخرگاه

روستای استخرگاه

برای اینکه بتوانید به روستای استخرگاه برسید باید از رشت حرکت نمایید و با عبور از امامزاده ابراهیم و گذر از رستم آباد از اتوبان رشت قزوین خارج شده و به سمت توتکابن بروید. در ورودی این شهر شما می توانید چندین سوپرمارکت و یک پمپ بنزین و گاز را مشاهده کنید و می توانید وسایل مورد نیاز خود را از همین ابتدای جاده تهیه کرده و با خیال راحت به سفر خود ادامه دهید. در این میان قبل از اینکه به روستای پلنگ دره برسید یک دو راهی را می بینید که یکی از آن ها دارای شیب تند می باشد و باید آن را انتخاب کنید و از این دو راهی وارد روستای استخرگاه شوید.

علت نامگذاری

استخرگاه به دلیل وجود دو استخر بسیار زیبای طبیعی که در شرق و غرب آن وجود دارد به این نام مشهور شده است. به دلیل وجود این استخر های طبیعی در تمام روزهای سال خصوصاً در ابتدای صبح این روستا در زیر مه بسیار عجیبی قرار می گیرد. این دو استخر طبیعی در ملک شخصی وجود دارد بنابراین قبل از این که از آن ها دیدن نمایید باید از مالک آن ها اجازه بگیرید.

علت نامگذاری استخرگاه

شغل مردم استخرگاه

مردمی که در این روستا زندگی می کنند بیشتر به دامپروری و کشاورزی مشغول اند به همین جهت استخری که در ضلع شرقی قرار دارد برای تامین آب زمین های کشاورزی استفاده می شود.

  •  آرون گروپس

دیدنی ها

هر روستایی در گیلان دارای یک سری دیدنی های خاص می باشد و این روستا نیز از این قاعده مستثنا نیست و شما می توانید مکان های دیدنی بسیاری را در آن مشاهده نمایید. در ادامه تمامی دیدنی های این روستا را یک به یک برایتان بررسی می کنیم.

خانه صد ساله

این خانه این خانه تاریخی در یکی از خانه های قدیمی وجود دارد که از سال های بسیار دور دست نخورده باقی مانده است. بسیاری از مورخان بر این باور می باشند که عمر این خانه به حدود ۱۰۰ سال و یا حتی بیشتر می رسد. این خانه نمای بسیار قدیمی دارد و اگر اهل گیلان باشید این خانه می تواند شما را به یاد دوران کودکی خود و خانه مادربزرگ های تان بیندازد. در این خانه قدیمی مرغابی ها برای خود آزادانه می چرخند و سگ ها نیز از خانه مراقبت می کند. اگر زمانی که از خانه دیدن می کنید هوا خوب باشد و مه وجود داشته باشد سراسر این خانه مه آلود خواهد شد و شما یک منظره بسیار زیبا را از آن خواهید دید. در گذشته برای این که از این مکان دیدن کنید از شما هزینه ای دریافت نمی شد ولی جدیدا هزینه‌ای برای ورود به این مکان دیدنی از شما دریافت می گردد.

خانه صد ساله در استخرگاه

آبشار استخرگاه

اگر پیاده روی کردن و کمپ زدن را دوست دارید می توانید در این روستا زمانی را به این کار اختصاص داده و در ادامه در انتهای روستا به آبشار آن دسترسی پیدا کنید. این آبشار بسیار زیبا می باشد و شما می توانید عکس های بسیار دیدنی را از خود و دیگران در این مکان بگیرید. تنها نکته ای که شما باید رعایت کنید این است که قبل از ورود به استخرگاه تمامی وسایل مورد نیاز و تجهیزات خود را آماده نمایید.

سوغات استخرگاه

اگر به این بخش زیبای گیلان سفر کردید باید بدانید که سوغاتی این بخش زیتون است زیرا استخرگاه در شهرستان رودبار قرار گرفته است و اگر به آنجا بروید بدون شک باید برای دیگران زیتون های بسیار خوشمزه و لذیذ را به عنوان سوغاتی بیاورید. البته علاوه بر زیتون می توانید از صنایع دستی ارزشمندی که زنان روستایی زحمت آن را می کشند استفاده کنید و مانند گلیم، جاجیم و حصیر های زیبایی را از آن جا تهیه کرده و به عنوان سوغاتی با خود به همراه بیاورید. البته باید بدانید که زنان این روستا بسیار هنرمند اند و کلوچه ها و نان های محلی نیز طبخ می‌کنند و اگر دوست داشته باشید می توانید از این کلوچه ها نیز برای آشنایان و فامیل خود به صورت سوغات تهیه کرده و بیاورید.

روستای استخرگاه

امکانات رفاهی

این روستا دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی باشد و اگر به اینجا سفر کنید می توانید به راحتی و با هزینه بسیار کم در آن جا زمانی را سپری کنید. این روستا دارای بوم گردی های بسیار زیبایی می باشند و شما می توانید به بهترین بوم گردی ها یعنی گردشگری نارون، بوم گردی ناصر، خانه سنتی پدربزرگ و بوم گردی پوپک مراجعه کنید و هر کدام را که پسندید زمانی را برای اقامت در آن در نظر بگیرید.

بهترین زمان سفر

بهتر است قبل از اینکه به شهر و یا روستای دیگر سفر کنید بهترین زمان سفر به آن جا را بدانید. بهترین زمانی که می توانید به این روستای زیبا سفر کنید در آغاز فصل بهار تا پایان مرداد ماه می باشد. البته این روستا با توجه به مختصاتی که دارد می‌تواند در زمستان نیز میزبان گردشگران باشد زیرا دارای آب و هوای بسیار معتدل و خوبی است.

روستای استخرگاه

اگر می خواهید به رودبار سفر کنید به شما پیشنهاد می دهیم اطلاعاتی دیگر در رابطه با قله درفک رودبار و روستای آبنیک رودبار را بدست آورید و زمانی که از روستای استخرگاه برگشتید از این مکان های دیدنی در گیلان نیز دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *