دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علت گاز خوردن خودرو و افزایش دور موتور

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با علت گاز خوردن خودرو آشنا می کنیم و راه حل آن را نیز در انتها بیان می کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

گاز خوردن خودرو به زمانی گفته می شود که خودرو شما بدون این که زیاد از گاز استفاده کنید شتاب خودرو کم می شود و یا در حرکت خودرو لرزش و تکان هایی در بدنه آن مشاهده می کنید. این مشکل می تواند منجر به ایجاد یک سری مشکلات دیگر نیز شود و در نهایت شما را بیش از حد به ماشین فشار وارد می کنید زیرا زمانی که گاز می دهید هیچ شتابی به ماشین داده نمی شود با این حال ماشین گاز می خورد. از این رو برای آشنایی با علت گاز خوردن خودرو پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مورد مطالعه قرار دهید.

  چرا خودرو گاز می خورد؟

انواع علت گاز خوردن خودرو

افرادی که عشق سرعت می باشند و با سرعت بسیار زیادی رانندگی می کنند معمولا زود تر از افراد عادی این حالت را احساس می کنند و زود تر متوجه این مشکل می شوند. بیش تر خودروهایی که در سطح شهر مشاهده می کنید ممکن است این مورد را مشاهده نمایید. بهتر است برای این که دلیل این مشکل را پیدا کنید از یک متخصص کاربلد در این زمینه کمک بگیرید در غیر این صورت نمی توانید علت دقیق را پیدا نمایید. با این حال در ادامه یک سری از دلیلی هایی که منجر به ایجاد گاز خوردن خودرو می شود را برای شما عزیزان بررسی می کنیم.

یکی از کارهایی که قبل از هر کاری باید انجام دهید این است که از این موضوع اطمینان پیدا نمایید. در صورتی که شما از گاز استفاده می کنید ولی ماشین شما شتاب نمی گیرد به دلیل گاز خوردن می باشد و قطعا باید به دنبال علت دقیق آن باشید در غیر این صورت نمی توانید این مشکل را بررسی نمایید. از جمله مهم ترین علت های که می تواند دلیل این مشکل باشد خرابی و نقص در سنسور موتور و دریچه گاز، ECU، فیلتر هوا، سنسور دور موتور، مپ سنسور و انژکتورها است.

خرابی و نقص در استپر موتور

از اولین قطعه هایی که توسط تعمیر کار برای این مشکل بررسی می شود استپر موتور می باشد. استپر در کنار ترموستات،شمع و کویل و دیگر قطعات به موتور کمک می کند تا به خوبی کار کند. این بخش از موتور دستور تمامی کار های خود را از یونیت دریافت می کند و آن را به درستی انجام می دهد و نقش محوری در گشتاور خودرو دارد. اگر این قطعه سالم باشد و کار خود را به درستی انجام دهد هوای وارد شده به موتور تنظیم می شود و اگر دارای خرابی باشد نمی تواند فرمان هایی که از یونیت می رسد را به درستی انجام دهد بنابراین زمانی که دور موتور پایین باشد ماشین خاموش می شود و دور بالا در موتور منجر به گاز خوردن خودرو می شود.

گاز خوردن خودرو در خودرو های ایرانی

پدال گاز

یکی دیگر از علت هایی که منجر به گاز خوردن خودرو می شود خرابی پدال گاز می باشد و زمانی که ماشین خود را به تعمیر کار می سپرید او این مورد را نیز بررسی می نماید تا از سالم بودن پدال گاز و سیم آن اطمینان پیدا نماید. اگر از ماشین های قدیمی استفاده می کنید احتمال پارگی سیم گاز وجود دارد و حتی اگر این سیم ها در آستانه پاره شدن باشند نیز ممکن است ماشین شما گاز بخورد. این مشکل می تواند منجر به خرابی دریچه گاز شود و در نهایت مشکلات این چنینی برایتان ایجاد می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نقص در سنسور دریچه گاز

این سنسور در نزدیکی استپر می باشد و در همان ابتدای کار توسط تعمیر کار بررسی می شود. در واقع خرابی این قطعه نقش بسیار زیادی در این مشکل دارد. عوامل بسیار زیادی در خراب شدن این مورد نقش دارد ولی با این حال باید حواستان باشد که آب نخورد زیرا یکی از اصلی ترین دلیل هایی که می تواند این مشکل را ایجاد نماید خرابی این بخش از ماشین می باشد.

پمپ بنزین

اگر سوخت به صورت منظم به سمت موتور پاشش نداشته باشد موتور نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد و در نهایت منجر به گاز خوردن خودرو می شود. اگر ایرادی در این بخش از ماشین شما باشد ممکن است خودروی شما بیش از حد گاز بخورد و زمانی که شما پدال گاز را فشار می دهید ماشین شتاب لازم برای حرکت را نمی گیرد و در دور موتور های بسیار کم خاموش می شود.

علت گاز خوردن خودرو

راه حل

اگر ماشین های شما نیز در این میان گاز می خورد و شتاب لازم را نمی گیرد بدین معنا است که دچار یک نقص یا خرابی می باشد. این مورد در خودرو های ایرانی کار چندان غیر معمولی نمی باشد و تقریبا همه آن ها روزی این مشکل را تجربه می کنند. در واقع بهتر است خودرو خود را به این حال رها نکنید و سعی کنید او را تعمیر نمایید زیرا این مشکل می تواند به موتور شما آسیب برساند و از این رو در موارد بسیار زیادی منجر به خراب شدن و غیر قابل کار شدنش می شود و باید هزینه ای بسیار زیاد برای آن بدهید.

بسیاری از خودرو های ایرانی اگر دچار مشکلات فنی باشند چراغ چک آن ها روشن می شود و راننده با مشاهده این چراغ باید خود را به یک تعمیر گاه برساند تا ماشینش عیب یابی گردد. اگر امکان دسترسی به این مکان برای شما وجود ندارد بهتر است خود را به نزدیک ترین تعمیرگاه برسانید در غیر این صورت آسیب های زیادی به موتور وارد خواهد شد.

در پایان می توانید سایر مطالبی که در زمینه خودرو نوشته شده است را مشاهده کنید و اطلاعات خود را در زمینه خرابی باتری خودرو و نشانه های خرابی رله استارت افزایش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *