دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پارک جنگلی سیاهداران گیلان و امکانات تفریحی این پارک

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با پارک جنگلی سیاهداران و تمامی امکانات رفاهی که دارد آشنا می کنیم و اطلاعاتی را در مورد تفریحات این پارک در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پارک جنگلی سیاهداران یکی از زیباترین پارک هایی می باشد که می توانید در حین سفر به آنجا بروید و علاوه بر این که از زیبایی های آن لذت می برید می توانید از امکانات رفاهی این پارک استفاده نمایید. این پارک از مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری استان گیلان می باشد و در چهار کیلومتری جنوب غربی تالش در در روستای تالش قرار گرفته است و بازدید از این مکان دیدنی بسیار خالی از لطف نمی باشد.

پارک جنگلی سیاهداران

اطلاعاتی در مورد پارک جنگلی سیاهداران

برای این که به این پارک در استان گیلان بروید نیاز است تا ۱۲ دقیقه راه را بپیمایید. این پارک در گذشته های نه چندان دور دارای درختان سیاه

آزاد و بلوط بوده است به همین دلیل به این نام معروف شده است. در واقع تراکم این درختان در این منطقه در گذشته های دور به قدری زیاد بوده است که مانع از ورود گردشگران به این منطقه می شده است.

تفریحات این پارک

این پارک دارای چندین تفریح می باشد و شما می توانید از آن ها دیدن کرده و اگر دوست داشتید از آن ها استفاده کنید. در ادامه تمامی امکانات تفریحی این پارک را برای شما بررسی می کنیم.

سورتمه سواری

یکی از تفریحاتی که در این پارک به شما پیشنهاد می شود سورتمه سواری می باشد. این تفریح به قدری معروف می باشد که باید برای انجام آن بلیط تهیه کرده و مدتی را در صف بمانید. این ورزش از معروف ترین و هیجان انگیز ترین تفریح هایی می باشد که شما می توانید در این پارک آن ها را انجام دهید. برای سوار شدن به این سورتمه ها می توانید دونفره باشید ولی مجموع وزن هر دوی شما نباید بیش تر از ۱۲۰ کیلو باشد. شایان ذکر می باشد که سورتمه سواری در مسیر زیبای جنگل های سیاهداران از زیباترین تفریحات می باشد. به شما توصیه می کنیم در روز های بارانی از این تفریح استفاده نمایید تا زیبایی این مسیر برایتان دو چندان شود و بهتر است نگران لیز شدن زمین نباشید زیرا تراکم پوشش گیاهی منجر به این می شود که از لیز شدن زمین پیشگیری شود.

  •  آرون گروپس

پارک سیاهداران

سورتمه های استفاده شده در راین پارک دارای امنیت بالایی می باشند و به هیچ عنوان از ریل جدا نخواهند شد حتی اگر سرعت شما بسیار بالا باشد. تنها کاری که باید در این زمینه انجام دهید این است که کمربند خود را ببندید و از طبیعت لذت ببرید. در حین استفاده از سورتمه ها نیازی به استفاده از تلفن همراه برای گرفتن عکس نمی باشد زیرا در طول مسیر از شما عکس هایی گرفته می شود و شما می توانید این عکس ها را با کم ترین قیمت در پایان کار دریافت نمایید.

تماشای حیوانات از نزدیک

شما در این پارک می توانید حیواناتی مانند آهو و گوزن را از نزدیک مشاهده کنید و حتی با آن ها عکس بگیرید. البته گوزن هایی که در این پارک وجود دارند در بخش های محافظت شده اند و گردشگران نمی توانند بیش از حد به آن ها نزدیک شوند و حائلی به نام فنس میان آن ها وجود دارد.

بام تالش

یکی دیگر از مکان هایی که در این پارک معروف وجود دارد بام تالش می باشد. روی این بام شما می توانید تصویر زیبایی از این شهر در استان گیلان را مشاهده نموده و از طبیعت اطراف آن نهایت لذت را ببرید. نمایی که از این بام می توانید مشاهده کنید در فصل پاییز و زمستان بهتر است و شما می توانید در پاییز جشنواره ای از رنگ های آتشین را مشاهده نمایید.

پارک سیاهداران و امکانات رفاهی آن

امکانات رفاهی

این پارک نیز مانند سایر پارک های گیلان دارای حداقل امکانات رفاهی مانند سرویس های بهداشتی، پارکینگ، رستوران و آلاچیق می باشد و شما می توانید با استفاده از کم ترین هزینه ها از این امکانات استفاده نمایید.

مسیر پارک

برای این که بتوانید به پارک جنگلی سیاهداران برسید و از سورتمه سواری و دیدن بام این پارک لذت ببرید باید مسیر خود را به سمت جنوب غربی و خیابان خرمشهر در گیلان ادامه دهید. بعد از اینکه به این خیابان رسیدید باید به سمت چپ و جاده رشت آستارا و خیابان رجایی حرکت نمایید. بعد از این که به شهر هشت پر و خیابان ساحل دریای هشت پر رسیدید دمی توانید از تابلو های متعددی که در این میان وجود دارد استفاده کرده و به پارک جنگلی سیاهداران برسید.

بهترین زمان بازدید

همانطور که می دانید این شهر شرجی و گرم می باشد و در ماه های تابستانی نمی توانید از آب و هوای این منطقه لذت ببرید و می توانید اوایل بهار و پاییز از این پارک دیدن کرده و در نزدیک های غروب گوزن ها و آهو ها را نیز مشاهده نمایید.

اقامتگاه های نزدیک به این پارک

اگر از پارک جنگلی سیاهداران دیدن کرده اید و دوست دارید برای شب نیز در همین نزدیکی بمانید می توانید در نزدیک ترین اقامتگاه های نزدیک به این مکان بمانید. این اقامتگاه ها عبارتند از :

  • بومگردی خوش قم
  • اقامتگاه کلبه سنتی تالش
  • کلبه های ییلاقی سوباتان

پارک دیدنی ساهداران در گیلان

سفر به گیلان می تواند زیبایی های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد از این رو شما می توانید در اطراف این محل که بافت های سنتی دارد غذا های خوشمزه گیلانی را استفاده نمایید و از طعم آن لذت ببرید. اگر قصد سفر به گیلان را دارید بهتر است مطالب دیگری را مانند دریاچه عروس و دره چاکرود مشاهده نمایید و اطلاعات خود را در مورد مکان های دیدنی این شهر افزایش دهید و سفر راحت تری داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *