دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لیست انواع کیک بستنی خانگی مجلسی جذاب و لاکچری

  • فرهاد هاشمی
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

بستنی پرطرفدارترین دسر در فصل  تابستان است که معمولاً در مجالس و مهمانی ها بعد از غذا سرو می شو.د کمی خلاقیت اگر چاشنی یک بستنی خوشمزه شود، می توانید دسری بی نظیر به نام کیک بستنی آماده کنید. شاید تهیه این دسر در منزل کار سختی به نظر برسد ولی به هیچ عنوان اینگونه نیست و می توانید به راحتی در خانه برای مجالس خود انواع مختلف کیک بستنی را آماده نمایید. در ادامه لیستی از چند کیک بستنی خانگی را عنوان می کنیم.

لیست انواع کیک بستنی خانگی مجلسی جذاب و لاکچری

طرز تهیه کیک بستنی رولتی

این دسر جزو کیک بستنی یخچالی محسوب می شود این این کیک شکلاتی خوشمزه که در ترکیب خود بستنی نیز دارد در کنار ظاهر ساده، طعم بسیار بی نظیری دارد. برای تهیه این کیک بستنی رولتی باید ابتدا سفیده را از زرده پنج تخم مرغ خارج کنید و در یک ظرف بریزید، سپس مواد را هم بزنید تا یکدست شود. زرده تخم مرغ را به همراه پودر قند و وانیل ترکیب کنید و سپس آرد الک شده و بکینگ پودر را به آن بیفزایید. سینی فر را چرب کنید سپس ترکیب را داخل آن بریزید و آن را صاف کنید. دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار داده تا بعد از  نیم ساعت نان رولت آماده شود. وقتی نان آماده شد، بستنی را روی آن بریزید و آن را رول کنید و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید. بعد از سه ساعت که ترکیب در فریزر باشد این دسر خوشمزه آماده سرو خواهد بود.

لیست انواع کیک بستنی خانگی مجلسی جذاب و لاکچری

طرز تهیه کیک بستنی بیسکویتی

این کیک بستنی که به نوعی کیک خامه ای نیز محسوب می شود با بیسکویت های بازاری قابل آماده سازی در منزل می باشد. ابتدا باید داخل یک قالب را پلاستیک قرار داده و سپس دور تا دور آن را بیسکویت بگذارید. بیسکویت های باقی مانده را خرد کرده و کف قالب بریزید و با قاشق آن ها را صاف نمایید. بستنی وانیلی را با کمی خامه ترکیب کنید و روی بیسکویت ها بریزید. سپس باقیمانده خامه را با بیسکویت ترکیب کنید و روی بستنی ها قرار دهید. برای ۴ ساعت این کیک بستنی را در فریزر بگذارید تا آماده شود.

طرز تهیه کیک بستنی ژله ای

برای اینکه یک کیک بستنی خوشمزه در منزل برای مجالس آماده کنید، ترکیب آن با ژله می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. ابتدا باید شما یک اسفنجی ساده یا کاکائویی را آماده کنید. سپس در قالب مدنظرتان کمی ژله بریزید و در یخچال بگذارید تا سفت شود  بعد از یک ساعت قالب را از یخچال خارج کنید و روی آن را بستنی بریزید و سطح آن را فشار دهید. کیک را روی ژله ها ریخته و قالب را در در فریزر بگذارید. بعد از نیم ساعت قالب را از فریزر خارج کرده و درون یخچال بگذارید تا کیک بستنی ژله ای شما آماده شود.

لیست انواع کیک بستنی خانگی مجلسی جذاب و لاکچری

طرز تهیه کیک بستنی ساده در کمترین زمان

برای تهیه یان  کیک بستنی ابتدا شما باید دو کیک با طعم دلخواه ( شکلاتی و وانیلی ) بپزید. دقت کنید باید کیک ها دارای ابعاد یکسان باشد. در قالب کیک یک کاغذ روغنی پهن کنید سپس لایه اول کیک را درون آن بگذارید. بستنی نرم شده را با کمک قاشق روی کیک پخش کرده و به طور کامل سطح آن را پر کنی کیک دوم روی بستنی بگذارید و آن را فشار دهید و سپس قالب را برای ۴ ساعت در فریزر قرار دهید. بعد از منجمد شدن کیک بستنی، آن را به کمک های چاقو از قالب خارج کنید و سرو نمایید. برای تزیین کیک بستنی می توانید از خامه استفاده کنید.

سخن پایانی

چند مورد از بهترین کیک بستنی های خانگی در این مقاله برای شما معرفی شد. اگر به دنبال یک لیست کامل تر از انواع کیک بستنی و دسر های مناسب برای مهمانی هستید، مجله اسنپ اکسپرس در بخش آموزش آشپزی، مقالات مناسب و مفیدی را قرار داده است. همچنین در این بخش می توانید طرز تهیه کیک بستنی لیوانی در منزل را به صورت مرحله به مرحله آموزش ببینید تا بتوانید خودتان برای هر مهمانی یک دسر خوشمزه را آماده کنید. در پایان شما بگویید چه کیک بستنی های دیگری را می شناسید که میتوان در منزل آن را آماده کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *