دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مراحل ارسال لایو لوکیشن در واتساپ و اعلام موقعیت مکانی

  • حکیمه فهیمی
  • ۸ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

به کمک قابلیت ارسال لایو لوکیشن در برنامه واتساپ می توانید مکان فعلی خود را به طور زنده برای مدت معینی در چت گروهی یا فردی به اشتراک بگذارید. با این مطلب همراه ما باشید تا شیوه انجام این کار را فرا بگیرید.

قابلیت ارسال لایو لوکیشن در نرم افزار واتساپ یک قابلیت جالب برای اعلام موقعیت مکانی خود به دیگران در چت های گروهی و خصوصی می باشد. در این مطلب با نحوه ارسال لایو لوکیشن در واتساپ آشنا می شوید.

ارسال لایو لوکیشن در واتساپ

همانطور که می دانید واتساپ یکی از برنامه های بسیار محبوب و با قابلیت های متعدد می باشد. یکی از این قابلیت ها ارسال لوکیشن به طور زنده یا لایو می باشد. در صورتی که در واتساپ در حال چت هستید و می خواهید موقعیت مکانی خود را اعلام کنید می توانید از این قابلیت کمک بگیرید. چنانچه مایلید تا شیوه ارسال لایو لوکیشن در واتساپ را فرا بگیرد با ادامه مطلب همراه ما باشید.

قابلیت ارسال لوکیشن به طور زنده می تواند کارها را ساده تر نماید. به طور مثال دیگر احتیاجی به کشیدن کروکی های طولانی و گیج کننده برای آدرس دهی نبوده و تنها کافی است با زدن چند کلید موقعیت مورد نظر را برای مخاطب تان ارسال نمایید. این قابلیت اجاره می دهد مکان فعلی تان را به طور زنده برای تایم مشخصی با مخاطبان چت گروهی یا فردی به اشتراک بگذارید.

کنترل اشتراک گذاری مکان و مدت زمان آن نیز در اختیار شما می باشد. در ضمن در هر تایمی بخواهید می توانید اشتراک گذاری زنده موقعیت خود را متوقف نمایید. بعد از توقف یا منقضی شدن، موقعیت زنده شما دیگر اشتراک گذاری نمی شود. مخاطبانی که با آن ها مکان زنده خود را اشتراک گذاری کرده بودید، همچنان موقعیت مکانی اشتراک گذاری شده را به صورت تصویر بند انگشتی ثابت مشاهده می کننده و می توان با کلیک روی تصویر، آخرین مکان بروز رسانی شما را ببینند.

قابلیت لایو لوکیشن رمزگذاری سرتاسری شده است. به این مفهوم که شخص دیگری به جز افرادی که مکان را با آن ها اشتراک گذاری نموده اید، قادر نیستند موقعیت زنده شما را ببینند. برای استفاده از این قابلیت در واتساپ، باید اول نرم افزار مذکور به آخرین نسخه انتشار یافته بروزرسانی شود.

  •  آرون گروپس

به کمک قابلیت مذکور می توان برای یک تایم معین، موقعیت خود را برای مخاطبان به اشتراک گذاشت. همانطور که از اسم این قابلیت مشخص است، موقعیت مکانی شما به طور لحظه به لحظه برای دیگران ارسال می شود. برای استفاده از این قابلیت همانند آنچه در ارسال لوکیشن معمولی در واتساپ صورت می گیرد، باید برای ارسال لوکیشن به طور زنده نیز عمل کرد.

لایو لوکیشن این امکان را می دهد که دوستان و مخاطبین خود را ردیابی نموده و به آن ها در پیدا کردن مکان تان کمک کنید. برای انجام کار مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. ابتدا صفحه چت فرد یا گروهی که قصد اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با وی را دارید، انتخاب نمایید.

۲. بعد با لمس گزینه سنجاق مانند یا گیره کاغذ در پایین صفحه سمت راست، روی گزینه لوکیشن کلیک کنید.

۳. در صفحه باز شده امکان استفاده از دو حالت ارسال لوکیشن نمایش داده می شود.

۴. جهت ارسال لوکیشن ثابت یا معمولی روی گزینه send your current location کلیک نموده و برای ارسال لوکیشن به طور زنده یا لایو گزینه share live location را انتخاب نمایید.

۵. بعد از ضربه روی گزینه share live location از شما سوال می شود که چه تایمی می خواهید موقعیت مکانی شما به صورت لایو برای گیرنده نمایش داده شود. این تایم مشابه برنامه تلگرام، به طور پیش فرض روی ۱۵ دقیقه، یک و ۸ ساعت تنظیم شده که قابل تغییر و وارد کردن تایم دلخواه نیست.

۶. بعد از اتمام مدت زمان مشخص شده، موقعیت زنده مکانی شما به طور خودکار متوقف می گردد. البته می توان به طور دستی زودتر از اتمام این زمان، قابلیت لایو را غیر فعال کرد. برای این کار روی گزینه stop sharing در پایین لوکیشن ارسالی ضربه بزنید.

از همراهی شما تا پایان این مطلب بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه ارسال لوکیشن در تلگرام و افزودن لوکیشن در اینستاگرام روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *