دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چند معمای ریاضی کودکانه کودکانه جذاب برای افزایش خلاقیت کودکان

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از سرگرمی های جالب و زیبا در بین کودکان معما می باشد که معمای ریاضی برای اکثر کودکان جذاب و خاص است به همین خاطر، در این مقاله چند معمای ریاضی کودکانه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

شاید برای شما نیز پیش آمده است که به دنبال سرگرمی جذاب و متفاوت برای کودک تان هستید که می توانید از معما ریاضی استفاده کنید که به تقویت ذهن کودک کمک زیادی می کند بنابراین بهتر است شما دوستان عزیز تا پایان مطلب معمای ریاضی کودکانه همراه ما باشید.

معمای ریاضی برای کودکان

جدیدترین معمای ریاضی کودکانه

همنطور که می دانید اکثر کودکان به معماهای ریاضی علاقه زیادی دارد و اکثر والدین به دنبال معماهای جذاب هستند تا فرزندشان بتوانند زمانی را برای پاسخ دادن به آن اختصاص دهند و استعغاد فرزندش شکوفا شود به همین خاظر، در ادامه مطلب مجموعه ای از جدیدترین معمای ریاضی را گرد آوری کرده ایم و در اختیار شما قرار داده ایم تا از بین آن معماهای خاص و جذاب برای کودکان انتخاب کنید.

معماهای ریاضی جالب و متفاوت کودکانه

. وقتی گرانت ۸ ساله بود ، برادرش نیمی از سن او بود. حالا گرانت ۱۴ ساله است ، برادرش چند ساله است؟

۲. دو پدر و ۲ پسر روزی را به ماهیگیری گذراندند ، اما فقط ۳ ماهی صید می کنند. این کافی بود که هر کدام از آنها یک ماهی داشته باشند. چه طور ممکن است؟

۳. لیام دیروز ۱۱ ساله بود و سال آینده ۱۴ ساله خواهد شد. این چگونه ممکن است؟

۴. خانم براون ۵ دختر دارد. هر یک از این دختران یک برادر دارند. خانم براون چند فرزند دارد؟

  •  آرون گروپس

 

۵. ۳ عدد سیب در سبد وجود دارد و شما ۲ سیب را برمی دارید. اکنون چند سیب دارید؟

۶. آن را دو برابر کرده و در ۴ ضرب کنید. سپس آن را بر ۸ تقسیم کنید و یک بار دیگر ان عدد را خواهید داشت. چه عددی است؟

۷. کدام ۳ عدد هنگام ضرب و جمع با هم نتیجه یکسانی می دهند؟

۸. زویی خانواده بسیار بزرگی دارد. او ۲۰ خاله ، ۲۰ دایی و ۵۰ پسر دایی دارد. همه پسر دایی های او یک عمه دارد که عمه زویی نیست. چه طور ممکنه؟

۹. شما دانه های آفتابگردان را در حیاط پشتی خود کاشته اید. به طور مداوم، مقدار پوشش گیاهی کپی می شود. به احتمال زیاد پنجاه و دو روز طول می کشد تا پوشش گیاهی گلخانه را پر کند، چند روز طول می کشد تا آنها قسمت بزرگی از گلخانه را پر کنند؟

۱۰. سعید در حال ساخت یک کشتی موشکی مدل است. طبق دستورالعمل های موجود در جعبه، ساخت کشتی موشکی ۴۰ دقیقه طول می کشد. اگر سعید ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر شروع به درست کردن کشتی موشک کند اما در ساعت ۲:۱۵ بعد از ظهر تمرین فوتبال داشته باشد، آیا وقت کافی در اختیار خواهد داشت که ساخت کشتی موشکی را به پایان برساند؟

معمای ریاضی جالب برای کودکان

جواب معماها :

۱. برادر او ۱۰ ساله است. نصف عدد ۸ ، ۴ است ، بنابراین برادر گرانت ۴ سال کوچکتر است. این به این معنی است که وقتی گرانت ۱۴ ساله است ، برادرش هنوز ۴ سال کوچکتر است ، بنابراین او ۱۰ ساله است.

۲. فقط ۳ نفر ماهیگیری می کردند. یک پدر ، پسر و پسر پسرش بودند. این بدان معنی است که ۲ پدر و ۲ پسر وجود دارد ، زیرا یکی از آنها پدر و پسر است.

۳. امروز اول ژانویه است و تولد لیام ۳۱ دسامبر است. لیام روز گذشته (۳۰ دسامبر) ۱۱ ساله بود ، سپس روز بعد ۱۲ ساله شد. امسال در ۳۱ دسامبر ۱۳ ساله خواهد شد ، بنابراین سال آینده ۱۴ ساله خواهد شد.

۴ . آنها ۶ فرزند دارند. هر دختر یک برادر دارد. ۵ دختر و ۱ پسر وجود دارد.

۵. شما ۲ عدد سیب دارید. شما ۲ سیب را برداشته و ۱ عدد را در سبد گذاشتید.

. هر عددی. اگر یک عدد دو برابر و ضرب در ۴ شود ، در واقع در ۸ ضرب می شود ، بنابراین با تقسیم بر ۸ ، عدد اصلی دوباره بدست می آید.

۷. عددهای ۱ ، ۲ و ۳

(۱ + ۲ + ۳ = ۶)

(x 2 x 3 = 6 1)

۸. عمه آنها مادر زویی است!

۹. ممکن است پنجاه و یک روز طول بکشد. به احتمال زیاد که دامنه پوشش گیاهی هر روز کپی می شود، قسمت بزرگی از چمن ممکن است زودتر از روز ۵۱ ام تمام شود.

۱۰. سعید ساخت موشک را در ۲:۱۰ بعد از ظهر به پایان می رساند، این بدان معنی است که او قبل از تمرین فوتبال زمان کافی برای تکمیل آن خواهد داشت.

معمای های جالب دیگر ریاضی برای کودکان

علاوه بر معما های بالا معماهای دیگر نیز هستند که با کمک تصویر باید به معمای گفته شده پاسخ دهید که بسیار ساده است و فقط کافی است کمی دقت به خرج دهید.

 

معمای ریاضی ۱: یک الگوی مخفی برای عدد داخل دایره وجود دارد. از هر ۴ عدد دور دایره برای محاسبه عدد وسط دایره استفاده کنید.

معمای متفاوت برای کودکان

معمای ریاضی ۲: بجای علامت سوال چه عددی باید قرار بگیرد؟

معمای خاص برای کودکان

.

معمای ریاضی ۳:عدد مناسب را بجای علامت سوال قرار دهید. اعداد کنار مثلث کمک می‌کنه تا به جواب برسید.

جالب ترین معمای ریاضی کودکانه

جواب معمای ریاضی ۱:

جواب عدد ۷ هست

با اولین دایره شروع می‌کنیم

۸= ۵ – ۹ + ۳ + ۱

بعد

۴= ۹ – ۳ + ۸ + ۲

۲= ۵ – ۱ + ۶ + ۰

۷ = ۱ – ۱ + ۲ + ۵

جواب معمای ریاضی ۲:

۵

عدد بالایی ضربدر عدد پایینی سمت چپ منهای عدد پایینی سمت راست

جواب معمای ریاضی ۳:

جواب صحیح ۷ هست.

جمع دو عدد پایینی مثلث جواب هست.

در صورت تمایل با کلیک بر روی چیستان کودکان و معمای کودکانه می توانید معماهای خاص و جالب دیگری را مشاهده کنید و در اختیار کودک تان قرار دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *