دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

سفیدی دندان ها با کاشت کامپوزیت از راهکارهایی است که امروزه بسیار رونق یافته و علاقمندان زیادی را جذب خود نموده است به همین دلیل قصد داریم در این محتوا به یکی از پرتکرارترین سوالاتی بپردازیم که اغلب مراجعین پس از گذشت مدتی نصب کامپوزیت دندان از ما می پرسند..رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه به چه صورت می باشد؟اگر شما هم همین سوال را دارید مطالعه محتوای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه را از دست ندهید.

پیشنهاداتی برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه:

پیشنهادهای مطرح شده را برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه پیش برده تا رنگ کامپوزیت b1 به حالت اولیه بازگردد

مسواک زدن به طور مرتب:

توصیه ما به شما اول از همه تهیه مسواکی نرم برای ساده تر طی کردن رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه می باشد..استفاده از مسواک نرم سبب می گردد هیچگونه ایرادی بر میزان ماندگاری کامپوزیت دندانی شما وارد نشده و دندان هایتان تغییر رنگ ندهند..مسواک زدن همچنین می تواند سبب بیشتر دیده شدن روکش دندان های کامپوزیتی شود بنابراین تأثیر مثبتی برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه خواهد داشت پس در اولین قدم مسواکتان را به مسواکی با فرچه نرم تعویض نموده و به طور مرتب مسواک بزنید..

بررسی مداوم دندان ها توسط دندانپزشک متخصص خود:

در ادامه محتوای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه این نکته را هرگز فراموش نکنید که حتی پس از کاشت کامپوزیت دندان بر روی دندان هایتان به دندانپزشک متخصص خود مراجعه کرده و از او بخواهید دندان هایتان را معاینه کند..از این امر غافل نشوید که اگر به این مسئله اهمیت ندهید و بررسی و معاینه دندان هایتان را به عقب بیندازید ممکن است دندان هایتان به خصوص دندان های طبیعی شما عزیزان صدمه ببینند..

رعایت بهداشت دهان و دندان ها بعد از هر وعده غذایی:

فراموش نکنید برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه پس از مصرف غذا در طی روز حتما دندان هایتان را شسته و مسواک بزنید مصرف غذا شامل نوشیدنی های رنگی مثل چای هم نیز می شود..سعی کنید بهداشت دندان هایتان را در طی روز جدی بگیرید در صورت بی توجهی و..به بهداشت دندان هایتان روکش کامپوزیتی شما به مرور زمان دچار لکه می گردد.

پرهیز از استعمال دخانیات:

صادقانه بگوییم هیچ نوع روش زیبایی دندانی اللخصوص کامپوزیت دندان برای افرادی که سیگار و قلیان می کشند به طور کل استعمال دخانیات را در زندگی روزانه خود پیاده ساخته اند مناسب نبوده و بهتر است به سراغ کاشت کامپوزیت و یا هر روش دیگری اعم از لمینت و.. نروند.زیرا مصرف دخانیات سبب تغییر رنگ دندان های کامپوزیتی و زرد شدن آنها می گردد و ماندگاری خود را از دست می دهد..به منظور رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه باید بین زیبایی و سفیدی دندان هایتان و دوام بالای این زیبایی با کامپوزیت و یا عادت مخرب سیگار و قلیان و..یکی را انتخاب کنید..

مسلما اگر توجه تان به سلامت بدن و دهان و دندان هایتان مهم تر از یک عادت مخرب و ناسالم باشد طبیعتا اولین مورد یعنی زیبایی و سفیدی دندان ها و نیز سلامت آنها را انتخاب می کنید.مصرف دخانیات حتی سبب می گردد دندان های طبیعی شما نیز به مرور آسیب دیده،تغییر رنگ داده و یا حتی از بین بروند بنابراین مسلما با کامپوزیت کردن دندان هایتان به همراه مصرف دخانیات صدمه جدی و شدیدی به دندان هایتان وارد خواهید کرد..

عدم استفاده از خمیردندانی که جوش شیرین دارد:

از آنجا که برخی شنیده اند استفاده از جوش شیرین سفید می کند برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه به دنبال پیش بردن این روش بر روی دندان های کامپوزیتی خود می روند که این کار بسیار خطرناک و مضر می باشد  برای دندان های کامپوزیتی باعث از دست دادن میزان ماندگاری و از بین رفتن صافی و یکدستی دندان ها(کدر شدن) و نیز تغییر رنگ دندان ها می شود..کدام آدمی برای دندان هایش هزینه می کند تا زیبا و سالم شوند ولی دوباره بخواهد دستی دستی این کار را خراب کند؟مسلما هیچکس..

بنابراین قبل از هر اقدامی برای سفید کردن دندان هایتان و نیز رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه سعی کنید از صحت مطالب شنیده شده اطمینان حاصل کنید و سپس از دندانپزشک متخصص خود هم سوال کنید..به یاد داشته باشید پس از مراجعه به یک دندانپزشک ماهر و باتجربه و متخصص در زمینه کاشت کامپوزیت دندانی،نگهداری و مراقبت صحیح و رعایت بهداشت دهان و دهان ها نقش بسیار مهمی در دوام کیفیت و ماندگاری دندان هایتان و رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه تان دارد.

استفاده از خمیر دندانی که پولیش دار می باشد:

خمیردندان پولیش دار برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه تاحدودی موثر می باشد زیرا سبب می گردد لکه های موجود بر سطح و روکش دندان های کامپوزیتی از بین رفته و تمیز و سفید شوند به همین منظور استفاده از خمیر دندان پولیش دار در طی روز می تواند مفید باشد پیش از اقدام سعی کنید از تأیید دندانپزشک خود برای استفاده از خمیردندان پولیش دار اطمینان حاصل کنید.

عوامل تأثیرگذار بر تغییر رنگ و زردی کامپوزیت دندان:

باید اشاره کنیم برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه باید با عواملی که بر تغییر رنگ و زرد شدن دندان ها اثر می گذارند آشنا شویم تا پس از رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه دوباره ناخواسته دندان هایمان تغییر رنگ پیدا نکنند..بنابراین پیش از پرداختن به موضوع اصلی و پیشنهاداتمان برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه به این عوامل اشاره می کنیم..عواملی که بر روی تغییر رنگ دندان های کامپوزیتی و زرد شدن آنها تأثیر مثبتی می گذارند دو عامل هستند:

  1. عوامل درونی تغییر رنگ و زرد شدن دندان های کامپوزیتی
  2. عواملی بیرونی تغییر رنگ و زرد شدن دندان های کامپوزیتی

حال برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان این عوامل را در ادامه محتوای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه به منظور توجه بیشتر به این عوامل بررسی کرده و شرح می دهیم..

 

رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

عوامل درونی تغییر رنگ و زرد شدن دندان های کامپوزیتی:

در زرد شدن پیش از رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه باید بدانید اگر روکش کامپوزیتی دندان ها از مقاومت بالایی برخوردار نباشد و در واقع کیفیت و نوع مرغوب و مطلوبی نیز نداشته باشد در مدت زمان بسیار کمی تغییر رنگ می دهد..همچنین بهتر است بدانید روش کامپوزیت دندان به طور دائمی دندان های شما را سفید نمی کند و به مرور زمان تغییر رنگ می دهد و یا به دلایل گوناگونی اعم از ساییدگی دندان ها بهم از بین می رود..اما نیز کیفیت کامپوزیت هم در امر میزان دوام و ماندگاری کامپوزیت دندان بسیار مهم می باشد..

بهتر است به منظور پذیرش این مسئله سریع به دنبال مقایسه کامپوزیت دندان با لمینت سرامیکی نیفتید زیرا لمینت سرامیکی هم معایبی مانند تراشیدن مینای دندان و عدم برگشت پذیری پس از کاشت را در بردارد و به منظور اصلاح آن تنها باید لمینت دندان را جایگزین کرد و این روش نیز برای افرادی که قصد دارند پس از مدتی از زیبایی دندان های طبیعی شان بهره مند گردند مطلوب و مناسب نمی باشد..

پس پیش از مقایسه کامپوزیت دندان با لمینت و پشیمانی از اینکه چرا لمینت نکردم تا دندان هایم تغییر رنگ ندهند باید بگوییم لمینت سرامیکی هم پس از گذراندن مدت زمان انحصاری خود تغییر رنگ می دهد و یکی از مزایایش در طول دوام این است که نسبت به ونیر کامپوزیت دوام و ماندگاری بالاتری دارد..بنابراین در چرخه مقایسه و پشیمانی نیفتید و در صورتی که از روش های پیشنهاد شده برای رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه استفاده کردید و نتیجه مطلوبی نگرفتید حتما به دندانپزشک متخصص خود مراجعه کنید و تغییر رنگ و سفید کردن دندان هایتان را به دکتر متخصص خود که نزد وی کامپوزیت کرده اید بسپارید..

زیرا مطمئنا ایشان را با آگاهی کامل از جهت میزان سابقه و تخصص و تجربه در کار و رضایتمندی های مراجعین قبلی و کیفیت بالای کاشت و مواد کاشت انتخاب نموده اید و در این صورت دیگر نیاز به نگرانی از بابت حل نشدن زردی دندان هایتان نخواهید داشت..اما پیشنهاد ما به شما این است ابتدا از روش های پیشنهادی برای رفع زردی کامپوزیت در خانه بهره برده و در صورت نتیجه گرفتن نزد دندانپزشک متخصص خود بروید..

بنابراین نتیجه عوامل درونی موثر بر تغییر رنگ دندان ها کیفیت مواد کاشت و میزان مقاومت آن و نوع کامپوزیت کاشته شده می باشد..برای همین است که همیشه تأکید داریم به این موارد پیش از کاشت کامپوزیت و یا لمینت و..توجه کافی داشته باشید..ممنون از همراهی تان تا به اینجای مقاله رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه..

رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

عوامل بیرونی تغییر رنگ و زرد شدن دندان های کامپوزیتی:

  1. عوامل بیرونی به میزان مراقبت های شما عزیزان در رعایت بهداشت دهان و دندان خود پس از مصرف هر وعده غذایی و حتی مصرف وعده های غذایی روزانه(به طور کل رژیم غذایی تان) و یا میزان جرم موجود در دندان هایتان و نصب نادرست کامپوزیت بر روی دندان ها و عدم فرم مناسب آن ها بستگی دارد..پیش از همه نصب نادرست کامپوزیت بر روی دندان ها می تواند تأثیرگذار باشد. رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه حائز اهمیت است
  2. عادت به مصرف سیگار و قلیان(استعمال دخانیات)
  3. مصرف مداوم قهوه و چای(و دیگر نوشیدنی کافئین دار)
  4. و….

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *