دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نصب افزونه های فتوشاپ با فایل اجرایی و فایل فشرده

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

نصب افزونه های فتوشاپ را از دو روش برایتان بررسی می کنیم و شما می توانید با استفاده از این روش ها هر طور که دوست دارید آنها را نصب نمایید.

امروزه افراد بسیار زیادی از برنامه فتوشاپ استفاده می کنند و عکس های خود را برای استفاده در شبکه های مجازی ادیت می زنند. این برنامه دارای یک سری از مفیدترین ویژگی ها می باشد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید. از بزرگ ترین کار هایی که می توانید با این برنامه انجام دهید این است که عکس های خود را در هر حالتی که دوست دارید تغییر داده و در نهایت مشکلاتی که یک عکس دارد را می توانید به راحتی تغییر دهید و در ادامه قرار است نصب افزونه های فتوشاپ را در این برنامه به شما آموزش دهیم.

نصب افزونه های فتوشاپ

نصب افزونه های فتوشاپ

یک سری از افزونه ها هستند که شما می توانید با نصب آن ها روی این برنامه قابلیت های آن را افزایش داده و بهتر عکس ها را ادیت کنید. در واقع این افزونه ها به شما کمک می کنند تا بتوانید بهتر از قبل کار های ویرایش را انجام دهید و حتی می توانید از یک سری از فیلتر ها استفاده کنید و کار های خود را در سریع ترین حالت ممکن انجام داده و سرعت خود را در این کار افزایش دهید. در واقع زمانی که شما افزونه ها را دانلود می کنید به دو صورت فشرده و فایل های اجرایی در دسترس می باشند از این رو شما می توانید از دو روش آنها را نصب کنید. این پلاگین ها دارای نصب بسیار ساده ای می باشند و شما می توانید به راحتی و در کم ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید.

نصب با فایل اجرایی

فایل های اجرایی دارای نصب ساده تری می باشند و کافی است چند مرحله را انجام داده و آن ها بر روی برنامه اجرا کنید. مراحل نصب این فایل ها عبارت است از :

  • قبل از این که این فایل را باز کنید نیاز است تا از اجرا نشدن برنامه فتوشاپ در رایانه اطمینان پیدا کنید.
  • بعد از این کار نیاز است تا فایل اجرایی را باز نمایید تا زمانی که setup wizard باز شود صبر کنید.
  • بعد از این کار نیاز است تا بر روی گزینه Next کلیک کنید.
  • پنجره ای برای شما باز می شود و باید در این پنجره گزینه license agreement را بزنید و با این حالت موافقت نمایید.
  • بعد از موافقت شما پنجره ای دیگر باز می شود و نسخه پلاگین را باید انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.
  • در این مرحله اگر از نسخه ۶۴ بیتی استفاده می کنید باید همین نسخه را انتخاب کنید و اگر از نسخه ۳۲ بیتی استفاده کردید باید همین نسخه را انتخاب نمایید.
  • در مرحله بعدی نیاز است تا پوشه Destination را که می خواهید افزونه در آن نصب شود را انتخاب کرده و بر روی گزینه بعدی یا همان Next بزنید و در آخر گزینه Install و بعد Finish را بزنید تا نصب شما تکمیل گردد.

اکنون افزونه ها روی سیستم شما نصب شده اند و می توانید با راه اندازی فتوشاپ افزونه های جدید را در گزینه های منو پیدا نمایید.

نصب فایل اجرایی در فتوشاپ

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نصب از طریق فایل فشرده

بسیاری از پلاگین ها با روش گفته شده نصب می شوند و اگر فایل اجرایی برایتان کار نمی کند می توانید از روش دیگری برای نصب افزونه در فتوشاپ استفاده کنید و آن هم استفاده از فایل های فشرده شده می باشد. در ادامه روش نصب این افزونه ها را برایتان بررسی می کنیم و هر آن چه نیاز است بدانید را برایتان بررسی می کنیم.

  • اولین کاری که باید در این زمینه انجام شود استخراج فایل فشرده در یک پوشه می باشد.
  • فایل ها را کپی نمایید و در پوشه افزونه ها قرار دهید. این پوشه در Program Files می باشد و این فایل در محلی که فتوشاپ را نصب کرده اید قرار دارد.
  • بعد از این کار نیاز است فتوشاپ را دوباره راه اندازی نموده و پلاگین ها را در منو های مربوطه مشاهده نمایید.

نکته ۱ : افرادی که از Adobe Photoshop CC 2019 نسخه استفاده می کنند و می توانند به راحتی از روش های بالا برای نصب افزونه ها استفاده نمایند.

نصب پلاگین ها در برنامه فتوشاپ

نصب در نسخه های قدیمی تر

اگر از نسخه های قدیمی تر فتوشاپ استفاده می کنید نیاز است تا ابتدا برای کار با آن و افزودن افزونه ها مجوز لازم را به آن بدهید. برای دادن مجوز به شخص ثالث در این زمینه نیاز است تا ابتدا منوی EDIT  را باز کرده و گزینه Preferences را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کردن گزینه Preferences در پنجره Plugins دقیقا در کادر کناری می توانید گزینه Additional Plugins را مشاهده کرده و آن را نشانه دار نمایید. بعد از این کار می توانید به راحتی افزونه ها را نصب کنید.

نکته : این حالت در آخرین نسخه از فتوشاپ وجود ندارد و کار شما در این نسخه بسیار راحت تر از نسخه های قدیمی می باشد.

استفاده از این برنامه بسیار ساده می باشد و شما می توانید به راحتی با استفاده از این برنامه عکس های خود را ادیت نمایید. در ادامه می توانید مطالب دیگری که در این زمینه و کار با برنامه فتوشاپ نوشته شده است را مانند باز کردن فایل PSD  بدون فتوشاپ و افزایش سرعت فتوشاپ مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و برای این کار کافی است از لینک های داده شده کمک بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *