دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه آیس موکا خوشمزه و بی نظیر

  • محدثه خاکشور
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

با وجود قرار داشتن در فصل گرم تابستان، هیچ چیزی نمی تواند با لذت نوشیدن یک نوشیدنی سرد و خوشمزه برابری کند. در این مطلب طرز تهیه آیس کافی یک نوشیدنی خوش طعم و آسان را به آموزش می کشیم.

آیس موکا از جمله نوشیدنی های خوش طعم در تمامی جهان به شمار می رود که یکی از اعضای خانواده آیس کافی ها است. این نوشیدنی خوشمزه دارای طبع سرد می باشد که به همین دلیل در فصول گرم همچون تابستان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. اغلب آیس کافی در کافی شاپ ها تهیه و برای پذیرایی عرضه می شود که می توانید بدون رفتن به کافی شاپ ها در منزل خودتان آن را به سادگی تهیه کرده و با عزیزانتان میل نمایید. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه آیس موکا را آموزش بدهیم.

اگر از جمله افراد علاقمند به طعم قهوه و چای می باشید و زیاد به کافی شاپ برای نوشیدنی های متنوع با طعم دلچسب می روید، پیشنهاد می کنیم که حتما از طعم عالی و بی نظیر آیس کافی نوشیدنی سرد و لذیذ در فصل گرم تابستان غافل نگردید. این نوشیدنی با وجود طعم جادویی به سادگی و با استفاده از موادی کم تهیه می شود. در ادامه باز هم همراه باشید. آیس آمریکانو یکی دیگر از نوشیدنی های لذیذی است که با اسپرسو تهیه شده و بسیار خوش طعم می باشد.

روش تهیه آیس موکا با رعایت چند نکته کاربردی

مواد لازم

  • دو شات اسپرسو (یک ساشه قهوه فوری)
  • یک پیمانه شیر سرد
  • اندازه نیاز سس شکلاتی
  • تعدادی یخ
  • به اندازه نیاز خامه زده شده برای تزیین

طرز تهیه آیس موکا به روشی آسان

اول از هر کاری اسپرسو را تهیه نمایید. برای این کار می توانید از قهوه ساز استفاده کنید؛ کمی قهوه را درون بسکت آن ریخته و عصاره اسپرسو و یا موکاپات را به آن اضافه کنید. در صورت نداشتن قهوه ساز، ۱ ساشه قهوه فوری را همراه مقداری آب ولرم(اگر گرم باشد بهتر است) ریخته و هم بزنید تا حل گردد سپس به آن اضافه کنید تا آماده شود.

حالا در این مرحله لیوان دلخواه خود را انتخاب کرده و به آن اطراف آن سس شکلاتی بزنید, یا تنها کمی سس ته لیوان بریزید. این مقدار باید به اندازه ای باشد که تقریبا ته لیوان را بپوشاند. بعد از نصفه بالاتر لیوان یخ قرار دهید.

اکنون در این مرحله که مرحله نهایی است؛ شیر سرد یخچالی را بر روی یخ ها ریخته و در نهایت نیز اسپرسو را به آن بیفزایید. جهت تزیین نیز مقداری خامه هم زده دارای فرم را بر روی آن بریزید. همچنین در صورت تمایل می توانید می توانید از اسپری خامه و یا سس شکلاتی برای تزیین و نیز هنگام میل کردن بهره ببرید.

  •  آرون گروپس

طرز تهیه آیس موکا به راحتی در منزل

 

نکات طلایی تهیه آیس موکا

  • برای تهیه این نوشیدنی می توانید از سیروپ های شکلاتی گوناگون بهره ببرید.
  • از یخ در شکل های مختلف کرش، پوره و یا قالبی کوچک جهت آماده کردن آیس موکا می توانید بهره ببرید.
  • در صورت سازگار نبودن خامه قنادی با ذائقه شما، از مقداری شیر که با استفاده از فوم گیر و یا فومر زده شده است, این نوشیدنی را تزیین نمایید.
  • در صورت تمایل داشتن به تیره بودن رنگ آیس موکا، یک ق غ پودر کاکائو به آن بیفزایید.
  • درصورت استفاده از قهوه فوری، لازم است پس از اضافه کردن آبجوش اندکی منتظر بمانید تا دانه های قهوه نرم گردیده و سپس با استفاده از قاشق آن را به خوبی هم بزنید.

اموزش طرز تهیه آیس موکا یک نوشیدنی عالی

در تمامی دنیا آیس موکا یکی از نوشیدنی هایی است که محبوب و رایج است. اما در چگونگی تهیه آن تفاوت هایی وجود دارد که هم در شیوه ی آماده سازی و هم در مواد آن لحاظ می گردد. به طور کلی مواد لازم آن شامل پودر قهوه آسیاب شده، وانیل، دارچین، خامه، فندق و یا بادام ریز شده و … می باشد که در برخی دستور پخت ها لستنی وانیلی نیز به آن اضافه می شود.با تغییر در این مواد به دلخواه و متناسب با ذائقه ی خود می توانید یک آیس کافی لذیذ و دلچسب برای خودتان و عزیزانتان تهیه نمایید.

در صورت آشنایی با انواع نوشیدنی سرد و آموزش تهیه آن ها بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *