دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه اسموتی پروتئینی رژیم غذایی مفید و پرانرژی

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است طرز تهیه اسموتی پروتئینی را با چند طعم متفاوت برایتان بررسی کنیم. برای اطلاعات بیش تر از طرز تهیه این نوشیدنی ها تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اگر ورزشکار هستید و ورزش می کنید نیاز است تا بتوانید از نوشیدنی های پروتئینی استفاده کنید. این نوشیدنی ها به شما کمک می کنند تا بتوانید توده عضلانی خود را تقویت کرده و بدنی سرحال تر داشته باشید. در ادامه طرز تهیه اسموتی پروتئینی را با چند دستور ساده و مواد متفاوت برایتان بیان خواهیم کرد.

طرز تهیه اسموتی پروتئینی

طرز تهیه اسموتی پروتئینی در خانه

در ادامه چندین مورد از اسموتی های پروتئینی را برای شما بررسی می کنیم و شما می توانید به راحتی این نوشیدنی های پروتئینی را در خانه تهیه کرده و از خوردن آن ها لذت ببرید.

اسموتی انبه و توت فرنگی

در این اسموتی هیچ قندی به جزر قند میوه ها وجود ندارد و شما می توانید به راحتی و با خیال راحت از آن استفاده کنید. این اسموتی می تواند ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی را به بدن شما برساند از این رو بهتر است در خوردن آن تعلل نکنید و اگر ورزشکار هستید حتما در هفته یک بار این اسموتی را برای خود تهیه نمایید. برای تهیه این اسموتی نیاز است تا نصف پیمانه توت فرنگی، نصف پیمانه انبه یخ زده، نصف پیمانه آناناس یخ زده، نصف پیمانه  شیر بدن چربی، نصف پیمانه  ماست یونانی بدون طعم، دو قاشق غذا خوری سبوس جو دوسر را به همراه دو عدد خرمای بدون هسته را در مخلوط کن بریزید و بعد از این که خوب با یک دیگر مخلوط شدند آن را میل کنید.

موز و دانه چیا

اگر می خواهید یک ریکاوری بسیار خوب داشته باشید نیاز است تا از موز و دانه چیا استفاده کنید. چغندری که در این اسموتی خوشمزه به کار می رود به شما کمک می کند تابتوانید فعالیت عضلانی خود را بهبود بخشید و به عنوان یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان عمل می کند.

دانه چیا یکی از منابع عالی برای بدن می باشد و سرشار از امگا سه می باشد. این دانه می تواند به حفظ آب در بدن کمک کند از این رو نیاز است تا از این ماده در اسموتی های خود نیز استفاده کنید. برای تهیهه یک اسموتی قوی و مفید نیاز است تا یک سوم پیمانه ماست یونانی، نصف پیمانه شیر، یک اسکوپ پودر پروتئین، هویج یک عدد، س چهارم پیمانه چغندر، یک قاشق غذا خوری دانه چیا و پودر زنجبیل یک قاشق چای خوری را با یک دیگر در مخلوط کن بریزید و بعد از یک الی سه پالس که خوب با یک دیگر مخلوط شدند آن را میل نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اسموتی موز و دانه چیا

زردچوبه و انبه

یکی دیگر از نوشیدنی های پروتئینی را می توانید با انبه و زردچوبه و یک سری مواد دیگر تهیه نمایید. این مورد طرز تهیه یکسانی با موارد قبلی دارد و شما می توانید سه چهارم پیمانه شیر، یک اسکوپ پودر پروتئینی، یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی، یک عدد موز یخ زده، نصف پیمانه انبه یخ زده، یک قاشق غذا خوری پودر تخم کتان و نصف قاشق غذا خوری زردچوبه را با یک دیگر مخلوط کرده و میل نمایید.

اسموتی پروتئینی توت

با خوردن این اسموتی می توانید میزان فیبر بسیار خوبی را به بدن برسانید از این رو نیاز است تا این اسموتی خوشمزه را در خانه تهیه کنید. طرز تهیه این اسموتی پروتئینی بسیار ساده می باشد و کافی است یک اسکوپ پودر پروتئینی را با توت دلخواه خود و دو پیمانه شیر مخلوط نمایید و بعد از این که با یک دیگر ترکیب شدند آن را میل نمایید.

قهوه و دارچین

با استفاده از این اسموتی می توانید میزان انرژی بدن خود را افزایش دهید و این اسموتی می تواند برای مدت بسیار زیادی شما را سیر نگه دارد. در نظر داشته باشید که با استفاده از این اسموتی می توانید هضم مواد را در بدن خود افزایش دهید و میزان کلسترول بد خون را کاهش دهید. برای این کهاین اسموتی مقوی و خوشمزه را تهیه کنید نیاز است تا یک پیمانه قهوه سرد شده را با دو پیمانه شیر و ۴ عدد خرما بدون هسته، نصف لیوان یخ و نصف پیمانه  جو دوسر را به همراه یک هشتم قاشق چای خوری پودر دارچین با یک دیگر مخلوط کنید و آن را میل نمایید.

اسموتی قهوه و دارچین

چغندر و تمشک

استفاده از این اسموتی می تواند به میزان قابل توجهی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مناسبی را دریافت می کنید. تمشک می تواند فایده های بسیاری برای بدن شما داشته باشد. برای تهیه این اسموتی نیاز است تا یک عدد چغندر را به همراه یک قاشق چای خوری زنجبیل و نصف پیمانه تمشک و نصف پیمانه آب سیب را با یک عدد هویج مخلوط کنید و برای بهتر شدن حالتان بعد از ورزش این نوشیدنی را خنک بنوشید.

موز و کره بادام زمینی

این اسموتی دارای کالری بسیار زیادی می باشد با این حال می تواند به کاهش وزن و عضله سازی شما کمک کند. طرز تهیه این اسموتی پروتئینی بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کرده و بعد از ورزش مورد استفاده قرار بدهید. در واقع برای تهیه این اسموتی پروتئینی نیاز است تا یک عدد موز، دو قاشق غذا خوری کره بادام زمینی، یک پیمانه شیرکاکائو، یک قاشق غذا خوری دانه چیا و یک پیمانه ماست یونانی را با یک دیگر مخلوط کنید و اگر دوست دارید می توانید از یک مشت اسفناج نیز استفاده کنید و بعد آن را میل کنید.

اسکموتی توت فرنگی و دارچین

توت فرنگی و کینوا

این اسموتی پروتئینی دارای فیبر و پروتئین بسیار زیادی می باشد و شما زمانی که از این اسموتی استفاده می کنید می توانید تمامی آنتی اکسیدان های مورد نیاز را به بدن خود برسانید. این اسموتی خوشمزه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سیستم ایمنی شما داشته باشد و در نهایت منجر به تقویت آن خواهد شد. برای تهیه این اسموتی خوشمزه پروتئینی نیاز است تا یک عدد موز رسیده، یک و نیم پیمانه ماست یونانی بدون چربی، دو قاشق غذا خوری عسل، نصف پیمانه کینوای پخته شده و یک قاشق غذا خوری دانه چیا، دو پیمانه توت فرنگی یخ زده را با یک پیمانه شیر معمولی مخلوط کرده و میل نمایید.

بلوبری

اسموتی بلوبری و جو دوسر می تواند برای عضله سازی بسیار مفید باشد از این رو اگر قصد دارید عضله سازی کنید باید بعد از ورزش از این اسموتی خوشمزه و مفید استفاده کنید. برای تهیه این اسموتی پروتئینی نیاز است تا نصف پیمانه بلوبری، نصف پیمانه جو دوسر، نصف پیمانه ماست یونانی و یک قاشق چای خوری دانه چیا را به همراه مقدار مناسبی آب درون مخلوط کن بریزید و یک الی سه پالس بزنید تا به خوبی این مواد با یک دیگر مخلوط شوند و بعد از آن می توانید به راحتی آن را میل نمایید.

تهیه اسموتی در خانه

بادام و نارگیل

این اسموتی پروتئینی را معمولا بهتر است قبل از ورزش میل کنید و اگر می خواهید تمرینات قدرتی و استقامتی انجام دهید این اسموتی کمک می کند تا انرژی خود را حفظ نمایید. ۱۵ عدد بادام، یک پیمانه آب خنک، پودر نارگیل دو قاشق غذا خوری، دانه چیا دو قاشق غذا خوری، پودر دارچین یک قاشق چای خوری، عصاره وانیل یک قاشق چای خوری و یخ چهار الی شش تکه را با یک دیگر مخلوط کرده و قبل از تمرین میل نمایید تا برای تمرینات سخت انرژی داشته باشید.

قهوه و شیر نارگیل

یکی دیگر از معروف ترین اسموتی های پروتئینی که طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و شما خودتان می توانید آن را ترکیب نمایید و مورد استفاده قرار دهید اسموتی قهوه با شیر نارگیل می باشد. برای تهیه این اسموتی باید یک پیمانه قهوه خنک شده، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، سه الی چهار تکه یخ، یک اسکوپ پودر پروتئینی، نصف پیمانه شیر نارگیل و یک قاشق چای خوری وانیل را با یک دیگر مخلوط کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

اسموتی با قهوه

اسموتی پروتئینی با قهوه

اگر از خوردن قهوه لذت می برید بهتر است این اسموتی پروتئینی را از دست ندهید. در واقع زمانی که شما بتوانید این اسموتی را تهیه کنید و بعد از ورزش مورد استفاده قرار بدهید می توانید مواد لازم برای عضله سازی را به بدن برسانید. قهوه سرد شده نصف پیمانه، شیر کم چرب نصف پیمانه، پودر پروتئینی یک اسکوپ، ماست یونانی نصف فنجان، شکلات چیپسی، یخ شش تا هشت تکه و ادویه دلخواه به اندازه لازم را با یکدیگر مخلوط کنید.

موز و شیر و جو

یکی دیگر از اسموتی های بسیار خوب برای عضله سازی اسموتی موز و شیر و جو می باشد. این اسموتی منبع عالی برای پروتئین می باشد و همچنین می تواند امگا سه مفید برای بدن را فراهم نماید. برای تهیه این اسموتی بسیار خوشمزه نیاز است تا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی، یک قاشق غذا خوری  کره بادام، نیم پیمانه شیر کم چرب، آب نیم پیمانه، موز یخ زده یک عدد، ماست یونانی وانیلی نصف پیمانه، پودر پروتئین یک اسکوپ پودر پروتئین و شش الی هشت تکه یخ را با یک سوم پیمانه جو دو سر را در مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا خوب با یک دیگر ترکیب شوند.

طرز تهیه اسموتی پروتئینی

پرتقال و انبه

پرتقال یکی از منابع بسیار مهم ویتامین C می باشد و شما اگر از این ویتامین در رژیم غذایی خود استفاده کنید می تواند فواید بسیاری برای بدن داشته باشد. ویتامین c علاوه بر پوست و مو می تواند فواید بسیاری برای پوست و موی شما داشته باشد و اگر دوست دارید اسموتی های شما مزه پرتقال داشته باشد از این اسموتی غافل نشوید. در طرز تهیه این اسموتی پروتئینی مواد بسیاری به کار می رود. آب پرتقال تازه یک چهارم پیمانه، شیر کم چرب نیم پیمانه، آب یک چهارم پیمانه، پودر پروتئین یک اسکوپ، ماست یونانی یک چهارم فنجان، موز یک عدد، یخ شش تکه و میوه های یخ زده دیگر به دلخواه هر مقداری که دوست دارید را با یک دیگر درون مخلوط کن بریزید و آن را خوب مخلوط کنید و بعد از این که ترکیب یک دستی بدست آمد آن را میل نمایید.

ریکاوری بعد از ورزش با اسموتی پروتئینی

برای یک ریکاوری بعد از ورزش می توانید از اسموتی پوست پرتقال استفاده کنید. این اسموتی برای ریکاوری بسیار مناسب می باشد و عطر و مزه بسیار خوبی دارد. این اسموتی دارای مقادیر بالایی از پروتئین ها است و برای افراد ورزشکار بسیار مفید است. در ادامه طرز تهیه آن را برای شما بررسی می کنیم.

برای تهیه این اسموتی نیاز است تا نصف پیمانه شیر، یک پیمانه ماست یونانی، یک عدد پرتقال، پوست پرتقال رنده شده نصف قاشق غذا خوری، نصف پیمانه یخ، یک قاشق غذا خوری پودر کاکائو و یک هشتم قاشق چای خوری وانیل را با یک دیگر مخلوط کنید و این ترکیب را در مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا خوب با یک دیگر ترکیب شوند. زمانی که این مواد به خوبی با یک دیگر ترکیب شدند می توانید به راحتی این اسموتی را نوش جان کنید.

اسموتی کدو حلوایی

اسموتی کدو حلوایی

یکی دیگر از مفید ترین اسموتی های پروتئینی کدو حلوایی می باشد و این اسموتی به شما کمک می کند تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید زیرا میزان سیر بودن را افزایش می دهد و برای عضله سازی بسیار مفید می باشد. طرز تهیه این اسموتی پروتئینی بسیار ساده می باشد و شما کافی است یک سری مواد در دسترس را با یک دیگر مخلوط کنید. نصف پیمانه کدو حلوایی، یک پیمانه ماست یونانی، یک پیمانه شیر را به همراه یک عدد موز با یک دیگر مخلوط کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که نوشیدنی شما ترکیبی یک دست باشد. می توانید این اسموتی را به راحتی میل کنید و نگران کالری آن نباشید.

اسموتی ها دارای طعم های مختلفی می باشند از این رو سعی کردیم طرز تهیه اسموتی های پروتئینی را با تمامی طعم ها در اختیارتان قرار بدهیم تا بتوانید هر طعمی که دوست دارید را برای خود تهیه کنید و از خوردن آن ها قبل و بعد از ورزش لذت ببرید.

در پایان این بخش از رژیم غذایی به شما پیشنهاد می شود تا مطالب دیگری که با این مطلب مرتبط می باشند را مانند رژیم ماست و بهترین زمان خوردن قهوه را مشاهده کنید تا بتوانید از این موارد در زمان درست خود استفاده کنید تا بتوانید بیش ترین میزان تاثیر را از آن ها بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *