دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بوی بد اگزوز ماشین چه دلایلی دارد؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با علت های ایجاد بوی بد اگزوز آشنا می کنیم و شما می توانید با دلایل این مشکل آشنا شده و راه حلی برای این مشکل بیابید.

بوی بد اگزوز می تواند ناشی از یک سری از مشکلات درون خودرو باشد که باید آن را پیگیری کنید تا بتوانید سریعا این مشکل را برطرف نمایید. در واقع اگر نتوانید این مشکل را برطرف کنید باید هزینه بسیار زیادی بابت سایر قطعات خودرو بپردازید. در ادامه دلایلی که منجر به ایجاد بوی نامطبوع خودرو می شود را برایتان بیان می کنیم.

بوی بد اگزوز

بوی بد اگزوز و دلایل آن

بد سوختن بنزین می تواند بوی نامطبوع را از اگزوز خارج نماید. در نظر داشته باشید که این بو نامطبوع ناشی از بنزین می تواند نشانه ای از خراب بودن مسیر و یا کثیف بودن یک مسیر از اگزوز خودروها باشد. یک سری مشکلاتی در ماشین وجود دارد که می تواند این مشکل را ایجاد نماید. بوی بنزین اطراف اگزوز، کارکرد نامنظم موتورها و کثیفی و خرابی انژکتورها می تواند دلایلی برای این کار باشد. در بیشتر موارد بوی نامطبوع ناشی از کارکرد اگزوز می تواند به دلیل یک مشکل اساسی در ماشین باشد. اگر این مشکل را برطرف نکنید ممکن است مشکلات بسیاری برای ماشین شما ایجاد شود و شما مجبور شوید یک سری قطعات دیگر ماشین را نیز عوض کنید و این کار می تواند برای شما بسیار سخت باشد.

خراب شدن کاتالیست ها

مبدل کاتالیزور یکی از مهم ترین قطعات در وسایل نقلیه می باشد. این وسیله در ماشین برای کاهش گاز های مضر به کار می رود و اگر دچار یک سری مشکلات خاصی شود ممکن است بوی بد اگزوز برای ماشین شما ایجاد شود. اگر بوی نامطبوع همراه با پخش شدن بوی نامطبوع گوگرد در محیط می باشد بهتر است این کاتالیست را تعویض کنید زیرا کارآیی خود را از دست داده است و دیگر نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

خراب شدن کاتالیست و بوی نامطبوع اگزوز

مشکل در کولر یا بخاری

یکی دیگر از اجزای بسیار مهم در ماشین کولر و بخاری می باشد و همین دو مورد نیز می تواند منجر به ایجاد بوی نامطبوع در اگزوز شود. در واقع زمانی که ضد یخ با روغن درون ماشین مخلوط شود ممکن است بوی نامطبوع ایجاد شود و در نظر داشته باشید که خرابی کولر و بخاری نیز می تواند همین مشکل را ایجاد نماید.

  •  آرون گروپس

خراب شدن عایق های پلاستیکی

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است منجر به ایجاد بوی نامطبوع در اگزوز شود خراب شدن عایق های پلاستیکی درب خودرو می باشد و بیشتر این مشکلات برای خودرو های بسیار قدیمی و فرسوده رخ می دهد و امکان پیش آمدن این مشکل برای خودرو های جدید بسیار کم می باشد.

مشکل در سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن در ماشین برای اندازه گیری گاز های خروجی به کار می رود و می تواند مقدار سوخت ورودی و خروجی را تنظیم نماید. در نظر داشته باشید که اگر این سنسور خراب شود سوخت نامتناسبی به موتور انتقال داده خواهد شد و همین مورد بسیار ساده می تواند منجر به ایجاد گاز های بد بو شود.

خراب بودن انژکتور

اگر از اگزوز ماشین شما بوی نامطبوع بیرون می آید باید بدانید که این مشکل می تواند به دلیل خراب بودن انژکتورها باشد. در واقع زمانی که انژکتور خراب می باشد سوخت اضافی به موتور تحمیل می شود و این سوخت به صورت نامطبوع می سوزد و بوی نامطبوع را ایجاد می کند. اگر بوی نامطبوع را استشمام کنید می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد از این رو باید خودرو خود را به دست تعمیر کار بسپارید تا بتوانید آن را تعمیر کرده و به درستی از آن استفاده کنید.

خراب بودن انژکتور و ارتباط آن با بوی ناشی از اگزوز

حال که با این مشکل در خودرو آشنا شدید نیاز است تا یک سری اطلاعات دیگری را در مورد مشکلات خودرو مانند نشانه های خرابی رله استارت و تشخیص باتری خراب خودرو بدست آورید و در صورت نیاز بتوانید از این دانسته های خود نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *