دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

صاف شدن مو بدون اتو و حرارت دادن به مو با این روش ها

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

صاف شدن مو بدون اتو روشی برای رهایی از آسیب های و مشکلات ناشی از استفاده کردن دستگاه های صاف کننده و حرارت دهنده مو می باشد که می توانید به راحتی در منزل از این روش های طبیعی و موثر بهره مند شود و به حالت موی دلخواه خود دست پیدا کنید.

یکی از عوامل مهمی که در زیبایی ظاهری افراد نقش قابل توجهی داشته موها بوده که در هر فردی مدل و جنس آن متفاوت می باشد و اغلب افراد تمایل دارند موهای آن ها حالت لخت و صافی داشته باشد به همین خاطر روش های گوناگونی را برای دستیابی به این امر بکار می گیرند ولی باید نسبت به صدمات وارده از سوی آن ها نیز توجه نمود. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب به جهت آگاهی و راهنمایی شما عزیزان به بررسی راهکارهای صاف شدن مو بدون اتو بپردازیم.

راه های موثر صاف شدن مو بدون اتو

به طور کلی باید گفت یکی از روش های آسان و بدون دردسر که اغلب افراد برای داشتن موهای لخت از آن استفاده می کنند دستگاه صاف کننده می باشد که این وسیله به دلیل حرارتی که به موها منتقل می کند امکان دارد آسیب هایی را به دنبال داشته باشد، بنابراین می توانید با بهره مندی از روش های صافی مو بدون اتو خلی راحت موهای خود را لخت و ابریشمی کرده و به استایل دلخواه دست پیدا کنید.

روش های موثر صافی مو بدون حرارت

با وجود این که استفاده از اتو مو راهی ساده و کم هزینه برای دستیابی به موهای لخت و نرم بوده ولی با تمامی این ها استفاده دائم از آن امکان دارد لایه کوتیکول مو را خراب کند. کوتیکول شکل پولکی دارد و روی ساقه مو را پوشش داده است. حرارت زیاد می تواند لایه های کوتیکول مو را باز کند. حرارت و داغی اتوی مو در لحظه سبب صاف شدن مو شده ولی در آخر به موها صدمه وارد می کند. زمانی که لایه کوتیکول مو صدمه ببیند تار های مو حالت وز و پف مانندی به خود گرفته و موها را درگیر مشکلاتی همچون موخوره، خشکی و شکنندگی می کند. بدین ترتیب بهتر است با استفاده از شیوه های ساده، طبیعی و مطمئن تری موهای خود را صاف و ابریشمی نمایید.

راهکارهای صاف شدن مو بدون اتو

راهکار های مفید لخت کردن مو بدون حرارت

شاید در وهله اول صاف کردن موها بدون استفاده از حرارت عملی غیرممکن به نظر آید ولی می توانید با ترفندها و تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد از صدمات ناشی از دستگاه های حرارتی در امان بوده و موهای خود را به راحتی صاف کنید. در ادامه به معرفی این موارد پرداخته ایم.

استفاده از درجه سرد سشوار

در صورتی که با کمک سشوار موهای خود را صاف می کنید. بهتر است که از هوی سرد آن بهره مند شوید. موهای خود را به دسته های برابر قسمت بندی نمایید تا خیلی راحت بتوانید آن ها را صاف کنید. اطمینان پیدا کنید که هوای سرد سشوار را انتخاب نموده اید و حرکت دستتان باید به نحوی باشد که از طرف ریشه به ساقه مو حرکت کند. سشوار را به میزان فاصله حدودا ۱۰ سانتی متر از موها دور قرار دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

این شیوه را نباید برای مدت زمان طولانی استفاده کرد. ولی می توانید برای صافی موها از سرم مو یا اسپری نیز بهره ببرید. با بکار بردن دائم سشوار برای صافی موها به آن ها صدمه خواهید رساند. بدین ترتیب بکار بردن دمای سرد این صدمه را کاهش می دهد.

روش های لخت کردن مو بدون اتو

پیچیدن موها

این عمل از جمله ترفندهای قدیمی و معروف برای صاف کردن موها بدون احتیاج به حرارت به شمار می آید. ولی اغلب خانم ها شیوه درست این کار را نمی دانند. لوازم مورد احتیاج به منظور این کار روسری و گیره می باشد. موهای خود را به چند بخش قسمت بندی نمایید. هر بخش را جدا نموده و به خوبی برس بکشید و سپس خیلی محکم به طرف مخالف سر با استفاده گیره بکشید. سپس پس از اتمام کار از روسری برای نگه داشتن موها استفاده نمایید و در آن حالت به رختخواب بروید.

راه های صافی مو بدون حرارت

استفاده از جو و آلوئه ورا

در ابتدا بهتر است بدانید جو دو سر برای تغذیه، مقاومت و مرطوب نمودن مو گزینه خیلی خوبی می باشد. از پروتئین ها، ترکیبات معدنی، عناصر و ویتامین های زیادی برخوردار بوده و در واقع بهترین ماده برای موها می باشد. در برابر آن آلوئه ورا دارای بیشتر از ۷۵ ترکیب مغذی می باشد که رشد موها را تحریک کرده و همچنین نرم کننده خوبی می باشد. همینطور مخلوطی از بلغور جو دو سر و آلوئه ورا به صافی مو بدون استفاده از اتو مو کمک می کند. در ادامه طریقه ساخت و استفاده از آن را شرح داده ایم.

برای این کار به یک عدد آلوئه ورا و دو قاشق سوپ خوری جو احتیاج دارید. در ابتدا خمیر آلوئه ورا را برداشته و دو قاشق سوپ خوری جو اضافه نمایید تا خمیر ساخته شود. سپس آن را لا به لای موهای خود بمالید و بعد پوست سر را با آن ماساژ بدهید. در آخر ماسک را حدود ۲۰ دقیقه بر روی موها باقی گذاشته و بعد موهای خود را با آب سرد شستشو دهید.

راهکارهای لخت کردن مو بدون حرارت

بکار بردن روغن زیتون و روغن یاسمن

روغن زیتون ترکیبی مفید برای موها می باشد. این شیوه درمانی موها را درخشان و مرطوب می کند. آلوئه ورا نیز در پیشگیری از ریزش مو و ضعیف شدن آن کمک کننده می باشد. همچنین باید گفت روغن یاسمن ترکیبی بسیار خوب به علت ویژگی صافی آن است. مخلوط این دو ماده موجب شده موهایی سالم و صاف داشته باشید.

برای این کار به دو قاشق نرم کننده طبیعی، ۵ الی ۶ قطره روغن یاسمن و دو قاشق روغن زیتون احتیاج دارید. در ابتدا نرم کننده، روغن یاسمن و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس آن را پس از شستشوی مو همراه با شامپو و پیش از زدن نرم کننده به موها بمالید. بعد از آن صبر کنید تا ماسک حدود ۲۰ دقیقه بر روی موها باقی بماند و بعد با میزان زیادی آب موها را شستشو دهید.

روش های صاف شدن مو بدون حرارت

استفاده از ترکیب تخم مرغ و آرد برنج

به دلیل فواید خیلی زیاد آن تخم مرغ همواره در ماسک های مو وجود دارد چرا که آن ها مو را لطیف، سالم و مقاوم می کند. مخلوط آرد برنج با تخم مرغ برای صافی مو خیلی مفید و تاثیرگذار می باشد چرا که چربی های اضافی را از بین برده و وز مو را کم کرده و از شکننده شدن مو ممانعت می کند.

برای این کار یک عدد سفیده تخم مرغ و سه قاشق آرد لازم می باشد. در ابتدا آرد برنج را به سفیده تخم مرغ افزوده و ترکیب نمایید. بعد از آن ترکیب را به موهای خود بمالید. سپس موها را شانه زده و اجازه دهید حدود یک ساعت باقی بماند. بعد از سپری شدن این مدت زمان موهای خود را شامپو زده و با استفاده از آب ولرم به خوبی آبکشی نمایید.

راه های لخت کردن مو بدون اتو

مخلوط آب و سرکه سیب

به غیر از سم زدایی بدن و کمک به روند گوارش می توانید از سرکه سیب برای صاف کردن موهای خود بدون استفاده از اتو مو بهره مند شوید. این ترکیب طبیعی ph موها را متعادل ساخته و با شوره سر مقابله می کند و موجب شده مو حالتی لطیف گرفته و مقاوم و سالم گردد.

برای این کار به دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب و یک فنجان آب نیاز دارید. در ابتدا سرکه سیب را درون فنجان آب رقیق نمایید و بعد آن را پ از شستن موها با استفاده از شامپو و آبکشی کامل بر روی پوست سر بمالید. بعد از آن منتظر بمانید تا خشک شود.

روش های صاف شدن مو بدون اتو

در مطلب ارائه شده روش های مختلف صاف شدن مو بدون اتو را به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید.

 

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *