دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزیره یالوا ترکیه و دیدنی های جالب توجه آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

جزیره یالوا ترکیه یکی از نواحی تفریحی و دیدنی با جاذبه های طبیعی در این کشور می باشد. این جزیره کوچک اهمیت گردشگری بالایی دارد و در شهریور مکان مناسبی برای گردشگران ایرانی است.

یالوا، شهری با غنایم تاریخی و طبیعی بسیار که امروزه مقصد بسیاری از گردشگران بوده و اهمیت زیادی دارد. این شهر یکی از مراکز تفریحی مهمی است که می تواند برای گردشگران جذاب باشد. شما علاقمندان در این بخش با زیبایی های بیشتری از جزیره یالوا ترکیه آشنا می شوید.

جزیره یالوا ترکیه

معرفی جزیره یالوا ترکیه

این سرزمین زیبا در کرانه شرقی دریای مرمره واقع شده است و یکی از بزرگ ترین شهرهای ترکیه محسوب می شود. این شهر دارای چند جاذبه گردشگری مهم همچون عمارت متحرک می باشد. این شهر به مجموعه ای از چشمه های آب گرم شهرت دارد. جاذبه های این شهر همانند دیدنی های دریاچه وان نیز می باشد که در سفر به وان می توانید از آن دیدن کنید.

نمایی از جزیره یالوا

سفر به یالوا:

این منطقه از ترکیه آب و هوایی گرم و نسبتا معتدل دارد. در تابستان ها هوای گرمی در این مناطق حاکم بوده و زمستان های آن نیز سرد و طولانی هستند. بهترین زمان برای سفر به این نواحی در ماه های شهریور و اوایل پاییز می باشد. در این فصل آب و هوا نسبتا معتدل بوده و راحت تر امکان گشت و گزار دارید. در این ماه ها امکان استفاده از جاذبه های تفریحی نیز وجود دارد.

طبیعت جزیره یالوا

گشت و گزار در یالوا:

سفر به این جزیره اسرارآمیز با تجربه های متفاوتی برای شما علاقمندان همراه خواهد بود. شما می توانید با پیاده روی در بخش های مختلفی از این منطقه نهایت لذت را ببرید. بازدید از مهم ترین خیابان این شهر که خیابان قاضی پاشا است از لذت زیادی برخوردار است. این نواحی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری بوده و برای مردمان محلی نیز اهمیت زیادی دارد.

  •  آرون گروپس

گشت و گزار در جزیره یالوا

این شهر همانند دیگر شهرهای ترکیه دارای امکانات زیادی برای گردشگران است. وجود سرویس های حمل و نقلی عمومی تردد را برای گردشگران در این نواحی راحت تر کرده است. شما با وجود هزینه ای کم می توانید به راحتی در خیابان های این شهر تردد کنید.

جاذبه های دیدنی یالوا:

دیدنی های جزیره یالوا ترکیه بسیار متنوع بوده و از جذابیت های زیادی برخوردار می باشد. یکی از جاذبه های مشهور در این شهر گردشگری عمارت متحرک بوده که سبکی عثمانی داشته و متعلق به زمان آتاتورک است. این بنا محل اقامت آتاتورک بوده است. بازدید از این سازه تاریخی و آشنایی با سبک معماری آن یکی از تجربیات شگفت انگیز خواهد بود.

جزیره یالوا

بعد از بازدید از این سازه تاریخی می توانید، سری به دهکده ترمال بزنید. این دهکده دیدنی در بلندای شهر قرار دارد و می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز تردد کنید. چشمه آب گرم که یکی دیگر از نواحی دیدنی در این منطقه است، از جاذبه های مهم محسوب می شود. چشمه های آب گرم در این مناطق دارای حمام نیز هستند.

استخر شنای عمومی و هتل ها از دیگر امکانات قابل دسترسی برای گردشگران می باشند. در سال های اخیر با وجود تنوع جاذبه های این منطقه گردشگران زیادی هجوم آورده اند. این نواحی دارای هتل های ۳ ستاره و ۴ ستاره هستند. رستوران های مجلل نیز در سطح این شهر وجود دارند. از دیگر دیدنی های ترکیه می توان به مکان های دیدنی استانبول اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *