دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت ریحان خوش رنگ با طعم دلپذیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

شربت ریحان یکی از شربت های خانگی خوشمزه و عالی است که می توانید در این بخش یک طرز تهیه ساده از ان را مطالعه کنید. این شربت با ریحان بنفش و سبز تهیه می شود.

در فصل تابستان با توجه به گرم بودن هوا باید مصرف مایعات را بیشتر کنید. مصرف شربت های خانگی خنک و طعم دار در این فصل بسیار لذت بخش است. در این بخش نیز می توانید با طرز تهیه شربت ریحان که یکی از انواع شربت های تابستانی عالی است، آشنا می شوید.

شربت های خانگی دارای انواع مختلفی هستند که طعم و عطری دارند. شما می توانید با استفاده از مواد اولیه ساده یک شربت خانگی راحت تهیه کنید. در آرگا می توانید علاوه بر تهیه شربت ریحان با آموزش تهیه شربت بیدمشک و شربت سکنجبین آشنا شوید.

طرز تهیه شربت ریحان

مواد لازم

  • ریحان بنفش یا سبز: ۱ دسته
  • شکر: ۱ لیوان
  • آب: ۲ لیوان

طرز تهیه شربت ریحان خنک و عالی

برای داشتن این شربت خانگی خوش عطر و عالی باید، ابتدا برگ های ریحان را به خوبی بشویید و آبکش کنید. بعد از خارج شدن آب های اضافی از سبزی ها باید برگ های ریحان را به همراه آب در قابلمه ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا شکر را به مواد اضافه کرده و زمان دهید تا شکرها آب شود.

بعد از اینکه آب به نقطه جوش رسید، درب قابلمه را قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه به آن زمان داده تا برگ ها نرم شود. در این مدت شربت شما باید به غلظت رسیده باشد. در صورتی که شربت هنوز غلیظ نشده، باید مقداری دیگر شکر به آن اضافه کنید.

بعد از به غلظت رسیدن شربت باید زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید در دمای محیط خنک شود. بعد از خنک شدن شربت نوبت به صاف کردن آن می رسد. شربت را از صافی رد کرده و مایع آن را در شیشه بریزید. این شربت باید در یخچال نگهداری شود.

میزان مصرف این شربت به شما بستگی داشته و می توانید ۲ قاشق غذاخوری از این شربت را در مقداری آب حل کرده و نوش جان کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مواد اولیه شربت ریحان

طرز تهیه شربت ریحان بسیار ساده است. این شربت برای فصل گرما و تابستان گزینه مناسبی بوده و دارای خواص زیادی است. در صورت دلخواه برای زیباتر شدن شربت می توانید از مقداری رنگ های خوراکی نیز استفاده کنید. افزودن رنگ سبز خوراکی به این شربت موجب خوش رنگی و مجلسی تر شدن شربت شما می شود.

در صورتی که از ریحان بنفش برای این شربت استفاده می کنید، باید مقداری رنگ افزودنی بنفش به شربت اضافه کنید. این شربت ها برای پذیرایی در مهمانی ها نیز گزینه مناسبی هستند و به راحتی نیز تهیه می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *