دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش زاویه سازی فک با کانتور در چند مرحله

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

به طور کلی طی سال های اخیر روش ها و ترفندهای زیادی با استفاده از وسایل آرایشی مخصوص برای اجرای میکاپ و آرایش روی کار آمده که تاثیرات چشمگیری بر روی صورت و زیبایی فرد می گذارند، زاویه سازی فک با کانتور از جمله این موارد بوده که باید کاملا مسلط و حرفه ای آن را انجام داد چرا که در صورت اشتباه باعث خراب شدن آرایش می شود.

یکی از تکنیک های آرایشی جذاب که امروزه در بین بانوان رواج پیدا کرده زاویه سازی فک است که با اجرای آن می توان فرم صورت را زیباتر نمود. این عمل برای افرادی که تمایل دارند صورت آن ها لاغر دیده شود ولی دارای چربی در محل چانه و گردن خود هستند و صورت چاق و تپلی دارند بسیار کاربردی بوده که می توانند با هزینه بسیار کمی بدون احتیاج به جراحی و روش های پرخرج از آن بهره مند شوند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت یادگیری و راهنمایی شما عزیزان به آموزش زاویه سازی فک با کانتور بپردازیم.

نحوه زاویه سازی فک با کانتور

از جمله اجزای مهم صورت که می توان به آن اشاره کرد فک بوده که در زمان آرایش کردن باید توجه ویژه ای به آن داشت چرا که نمایانگر فرم صورت می باشد. زاویه سازی فک با کانتور اقدامی بوده که افراد امروزه در زمان آرایش کردن از این ترفند برای جذاب تر کردن چهره خود استفاده می کنند.

نحوه زاویه سازی فک با کانتور

کانتورینگ صورت در واقع یکی از شیوه های جدید آرایشی بوده که توسط آن اجزای مختلف صورت همچون پیشانی، بینی، گونه و فک تعریف و تعدیل می گردند و می توان به آن چهره دلخواه و منحصر به فرد با استفاده از این تکنیک دست یافت. بنابراین با بهره گیری و اجرای این ترفند می توان هر یک از اعضای صورت را نمایان تر و برجسته تر نمود و به شکل دلخواه در آورد.

اصول زاویه دار کردن فک با میکاپ

زاویه سازی صورت اقدامی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است ولی می توان به جای عمل های جراحی گران قیمت با استفاده از روش های آرایشی ساده به راحتی با گریم و میکاپ صورت را زاویه دار نمود. زاویه سازی با کانتور به فرم و شکل هر صورتی بستگی دارد که باید مطابق با آن عمل نمایید. با توجه به این که اغلب افراد تمایل دارند صورت آن ها دارای فکی زاویه دار و استخوانی باشد بدین ترتیب باید با اصول این تکنیک کاملا آشنایی داشته باشند که در ادامه به چگونگی انجام کار و نحوه اجرای آن پرداخته ایم.

اصول و ترفند های زاویه دار کردن فک با آرایش

در ادامه نحوه کانتور کردن فک را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اصول زاویه سازی صورت با کانتور

ناپدید کردن غبغب

غبغب در واقع ناحیه ای از گردن بوده که اغلب افراد به دنبال راهکاری برای مخفی کردن آن می باشند. با کمک کانتورینگ می توان این بخش فک را پوشش داد. بعد از این که روند پایه سازی آرایش خود را کامل کردید بعد از آن تصمیم بگیرید که از کانتور کرمی یا پودری استفاده نمایید. از آن جایی که خط فک به لباس و دست خیلی نزدیک می باشد بهتر است از کانتور پودری استفاده کنید. زیرا محصولات پودری در مقایسه با محصولات کرمی دوام زیادتری دارند و به ندرت بهم ریخته می شوند.

نکات زاویه دار کردن فک با آرایش

به منظور کانتورینگ غبغب در آغاز در محلی با نور کافی بایستید و به طور مستقیم به آینه بنگرید. از محل چانه به طرف زیر گوش حرکت نمایید. در طول این مسیر مشاهده نمایید که کدام بخش از غبغب شما نور بیشتری جذب می کند. بعد از آن با کمک یک برس زاویه دار یا مخروطی که به پودر کانتورتان آغشته می باشد سایه ای خمیده شکل تا قسمت انتهایی گوش در طرق چپ تا طرف راست به وجود آورید.

براش را از قسمت زیر گوش در دو سمت تا پایین گردن کشیده تا خط هایی که به وجود آورده اید ناپدید شوند. قسمت زیر چانه به طرف بالا و به طرف استخوان یقه را سایه بزنید و توجه نمایید که با تن رنگ طبیعی گردن شما همخوانی داشته باشد.

به وجود آوردن ظاهر یکدست در خط فک

به منظور ایجاد نمودن فک زاویه دار و تیز با استفاده از کانتورینگ همانطور که در محلی با نور طبیعی ایستاده اید و به آینه نگاه می کنید با کمک براشی مخروطی شکل و مقداری سایه کانتور به طور دقیق اطراف خط فک را مشخص کنید. از قسمت زیر ناحیه گوش به طرف چانه در اطراف بخش مربعی فک حرکت نمایید.

آموزش زاویه سازی فک با کانتور

اکنون باید در راستای خط فک خود یک خط حدودا تیز به وجود آورده باشید که باید آن را با صورت خود مخلوط نمایید و زاویه آن را ملایم تر کنید. دقت نمایید که سایه این محل کاملا باید حفظ شود ولی آن را به نحوی فیکس نمایید که فرق مشخصی بین بخش های دیگر صورت و خط فکتان دیده نشود. به منظور این کار از پودری مات و سبک کمک گرفته تا شکل ظاهری طبیعی تری در فکتان به وجود آید.

ملایم نمودن خط فک مربعی

در این گام از زاویه سازی خط فک باید راستای فک را با کمک پودر کانتور کنید و سایه کانتور را به طرف بالا در صورت و به طرف پایین در زیر چانه ترکیب نمایید. توجه کنید که سایه کانتور به درستی با کرم پودر مخلوط شده باشد. به منظور ترکیب نمودن براش کرم پودر را برداشته و بدون زدن کرم پودر با آن روی خط فک به آرامی ضربه بزنید. این کار سبب شده سایه صورت شما با سایه ظریف در راستای خط فک ترکیب شود و یک فک باریک با زاویه ای ملایم ایجاد گردد.

ایجاد نمای کشیده در گردن

گردن کشیده موجب شیک و جذاب شدن استایل فرد می گردد. به منظور به وجود آوردن این خصوصیت نه فقط به کانتور بلکه به کانسیلر نیز احتیاج دارید. رنگ کانسیلر باید درجه ای روشن تر از طیف رنگی پوست باشد. به طور مستقیم به آینه نگاه کرده و بعد چانه را به منزله نقطه کانونی در نظر بگیرید و خطی عمودی از فک به طرف استخوان یقه بکشید.

زاویه سازی فک با میکاپ

بعد از آن فک خود را کانتور نموده تا ظاهر برجسته تری در گردن به وجود آید. به منظور این کار سایه کانتور را از قسمت زیر گوش خود به طرف پایین تا استخوان یقه ادامه بدهید. در پایان مقداری کانسیلر به پد آرایشی بزنید و آن را بر روی خط ها و سایه هایی که به وجود آورده اید به آرامی بکشید و آن را با پوست خود مخلوط نمایید. بعد از آن که همه چیز خیلی خوب مخلوط شد کانتو را در راستای بخش بالایی استخوان یقه و زیر چانه بزنید. بر روی کل بخش های فک و گردن پودر شفاف زده تا کاملا صاف و یکدست دیده شوند.

تیز نمودن قسمت چانه

مرحله پایانی در زاویه دار کردن فک با استفاده از آرایش به وجود آوردن چانه تیز می باشد. به منظور انجام این کار در ابتدا یک نقطه کانسیلر را دقیقا در وسط چانه ایجاد نموده و آن را با یک اسفنج ترکیب نمایید. بعد از آن سایه کانتو را از دو خط گوشه دهان به طرف خط فک کشیده و مخلوط نمایید. این شیوه نمای مشخصی را در چانه به وجود می آورد و برای ایجاد تعادل فرم صورت مثلثی یا قلبی خیلی مناسب می باشد.

اموزش زاویه سازی فک با میکاپ

در مطلب ارائه شده اصول و تکنیک زاویه سازی فک با کانتور را به طور کامل توضیح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. همچنین می توانید در لینک مقابل با نحوه کانتور لب آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *