دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سس توت فرنگی عالی با فوت و فن ساده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مقاله طرز تهیه سس توت فرنگی خانگی عالی و خوشمزه را قرار داده ایم که مطالعه می کنید. این سس طعمی عالی داشته و می توانید برای انواع دسرها از آن استفاده کنید.

یکی از پرکاربردترین سس هایی که می توانید، برای انواع کیک ها و دسرها استفاده کنید، سس توت فرنگی است. طرز تهیه سس توت فرنگی این سس بسیار ساده بوده ولی با تهیه فوری آن می توانید، انواع مختلفی از دسرها را تهیه کنید.

توت فرنگی از میوه های محبوب و پرطرفداری است که به عنوان اصلی ترین اسانس ها نیز استفاده می شود. استفاده از ترکیب توت فرنگی در انواع کیک ها، نوشیدنی ها و دسرها جادویی بوده و شما در  کنار سس توت فرنگی می توانید دیگر دسرهای تهیه شده با این میوه نظیر دسر توت فرنگی و کیک توت فرنگی را نیز امتحان کنید.

مواد لازم سس توت فرنگی

 

مواد لازم

  • توت فرنگی: ۳۰۰ گرم
  • رنگ قرمز خوراکی: به میزان لازم
  • شکر: ۱/۴ پیمانه
  • لیمو تازه: چند قطره

طرز تهیه سس توت فرنگی خوش طعم

برای داشتن این سس خانگی خوش عطر و خوشمزه باید، ابتدا توت فرنگی ها را به خوبی پاک کرده و برگ های آن را جدا کنید و توت فرنگی ها را شسته و بعد از خارج شدن آب اضافی آن را درون قابلمه ای بریزید. به توت فرنگی ها مقداری شکر لیمو اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه داده تا توت فرنگی ها با حرارت ملایم شروع به آب انداختن کنند. بعد از اینکه توت فرنگی آب انداخت، حرارت را بلند کرده تا مواد به غلظت برسند. در طی زمان قل زدن مواد باید، مدام هم بزنید تا ته نگیرند. بعد از ۱۵ دقیقه توت فرنگی ها به خوبی نرم شده و می توانید از روی حرارت بردارید.

در این مرحله از طرز تهیه سس توت فرنگی زمانی که مواد توت فرنگی سرد شد، درون میکسر ریخته یا با استفاده از گوشت کوب برقی به خوبی مواد را میکس کنید. بعد از له شدن توت فرنگی ها به میزان دلخواه از رنگ خوراکی استفاده کنید. مجدد مواد را میکس کرده تا ترکیبی یکدست تر داشته باشید.

مواد پوره را باید از صافی رد کنید تا به خوبی تمیز و صاف شود. انجام این کار بستگی به شما دارد. حالا سس توت فرنگی حاضر شده و می توانید در یخچال نگهداری کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای نگهداری طولانی مدت این سس باید، آن را در شیشه نگهداری کرده و بعد از هر بار مصرف درب آن را به خوبی ببندید. استفاده از آبلیمو در این سس موجب جلوگیری از شکرک زدن می شود.

دستور تهیه سس توت فرنگی

میزان شکر در این سس بستگی به ذائقه شما دارد. در صورتی که از شکر بیشتری استفاده می کنید، باید مقداری آبلیمو اضافه کرده تا مانع شکرک بستن مواد و ماندگاری بیشتر آن شود. در صورت دلخواه نیز می توانید از مقداری پوست لیمو رنده شده برای این سس استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *