دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بافت اسکاج به ۲ روش ساده

  • منصوره رمضان زاده
  • ۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

آموزش بافت اسکاج در روش های مختلفی وجود داشته که خانم های هنرمند می توانند با استفاده از آن ها در هر طرح و رنگی که می خواهند مدل جذابی از اسکاج را برای خود در منزل ببافند و از هنر دست خود لذت ببرند.

از جمله هنر های جذاب و دوست داشتنی که با استفاده از آن می توان کارهای زیبایی خلق کرد هنر بافتنی بوده که خیلی راحت می توان آن را در صورت علاقه مندی یاد گرفت و وسایل مختلفی را مطابق با سلیقه خود در هر طرح و رنگی درست کرد و مورد استفاده قرار داد و حتی می توان با استفاده از آن کسب درآمد نمود. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان به آموزش بافت اسکاج با طرحی جذاب بپردازیم.

آموزش بافت اسکاج با روش های ساده

به طور کلی باید گفت هنر بافتنی در بین بانوان بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و این هنر خیلی وسیع و گسترده می باشد به طوری که با بهره مندی از آن می توان هر کار بافتنی که دوست دارید طبق سلیقه خود ببافید. آموزش بافت اسکاج از جمله این موارد بوده که روش های مختلفی برای درست کردن آن وجود دارد که انتخاب هر کدام بستگی به سلیقه شما دارد.

آموزش مراحل بافت اسکاج

شما می توانید با یادگیری انواع گره ها و بافت های مختلف با استفاده از چند ابزار ساده همچون نخ و قلاب هر آن چه را که لازم دارید به راحتی در هر طرح و رنگی در منزل درست کنید و مورد استفاده قرار دهید و از هنر دست خود لذت ببرید. اگر می خواهید با نحوه درست کردن اسکاج نیز آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

به منظور بافتن اسکاج در خانه با استفاده از قلاب باید سه آیتم و اصطلاح مهم را به خوبی یاد بگیرید که در ادامه به آموزش آن ها پرداخته ایم.

مراحل بافت اسکاج با قلاب

گره زدن

در ابتدا نخ را بر روی هم بگذارید و یک حلقه ایجاد نمایید. بعد از آن قلاب را از داخل حلقه ای که درست کردید به آرامی عبور دهید و نخ آزاد را با قلاب بگیرید و از حلقه خارج نمایید. اکنون یک گره زده اید و می توانید بافت مورد نظر را آغاز کنید.

  •  آرون گروپس

ایجاد زنجیره

به منظور بافتن زنجیره اول، نخستین گره را با انگشت خود نگه دارید و بعد نخ را با قلاب بگیرید و از حلقه خارج کنید. بدین ترتیب یک زنجیره ایجاد می شود. متناسب با ضخامت کاموا و اندازه چیزی که قصد بافتن آن را دارید تعداد زنجیرها را مشخص نمایید. یک ردیف بافت زنجیره برای اغلب قلاب بافی ها همچون پایه عمل می کند.

بافتن پایه کوتاه

به منظور ایجاد پایه کوتاه باید قلاب را به قسمت مرکز زنجیر وارد نمایید و سپس نخ را از آن خارج کنید. اکنون دو حلقه به دور قلاب شما می باشد. با استفاده از قلاب نخ آزاد را گرفته و از درون دو حلقه عبور دهید. بدین گونه یک بافت پایه کوتاه ایجاد می شود. همین عمل را برای زنجیر بعدی تکرار نمایید. به همین صورت کار را ادامه بدهید تا به زنجیره آخر برسید. سپس کار را داخل دست خود بچرخانید تا ردیف بعدی را درست کنید.

آموزش درست کردن اسکاج با قلاب

روش اول بافت اسکاج

اکنون با یادگیری اصول مهم قلاب بافی می توانید به بافتن اسکاج بپردازید. در ادامه مراحل آموزش بافت را به صورت گام به گام شرح داده ایم.

به منظور این کار با ایجاد یک حلقه باید چند دانه پایه زنجیره ای ببافید. برای قسمت طول کار ۱۶ عدد مناسب می باشد. در ابتدا نخ را با شدت ثابتی بکشید تا بدین گونه شکل زنجیره ها به صورت یکسان بدست بیاید. اولین دانه را نباید ببافید. از دانه دوم آغاز به بافت معمولی یا پایه کوتاه نمایید. بدین گونه که از مرکز زنجیره عبور دهید. نخ آزاد را که به دور انگشت اشاره دست چپ پیچیده شده بگیرید و بعد بکشید و سپس یک حلقه ایجاد نمایید. به همین صورت دانه ها را تا انتها ادامه دهید.

مراحل بافت اسکاج با قلاب

در گام بعدی آموزش بافت اسکاج پس از این که رج به اتمام رسید یک پایه زنجیره ای ایجاد نمایید و کار را برگردانید. انتهای هر رج این عمل را تکرار کنید و کار را برگردانید و ادامه آن را به همین شکل بافت ساده بزنید و تا آخر کار ادامه بدهید. می توانید اسکاج را به صورت مربع یا مستطیل درست کنید.

به همین صورت بافتن را ادامه بدهید تا به ابعاد دلخواه خود برسید. زمانی که به طول و عرض موردنظر رسیدید به سراغ حلقه ای که برای آویز اسکاج نیاز است باید بروید. این حلقه از پایه زنجیره خیلی ساده درست می شود. حدودا ۱۵ عدد حلقه بزنید و سپس کار را داخل اسکاج برگردانید و سفت کنید. نخ را از آخرین حلقه عبور دهید که کور شود و نخ های اضافه داخل کار را قیچی بزنید.

آموزش بافت اسکاج به روشی ساده

روش دوم درست کردن اسکاج

برای بافتن این اسکاج دایره ای در ابتدا یک حلقه جادویی ایجاد نمایید. سپس ۳ عدد زنجیره بزنید. برای بافت ردیف اول باید درون حلقه جادویی ۱۳ عدد پایه بلند بزنید. به منظور ایجاد اتصال قلاب را از درون شیار پشتی زنجیره سوم وارد نمایید. بعد از آن یک بست زده و در کل حدود ۱۴ خانه ایجاد می شود.

برای درست کردن ردیف دوم باید دو عدد زنجیره بزنید. سپس یک پایه بلند درون خانه کنار دو زنجیره بزنید. درون ۱۳ دانه بعدی هر یک دو عدد پایه بلند ایجاد نمایید. به منظور درست کردن اتصال قلاب را از جلوی بافت از کنار دو زنجیره وارد کنید. بعد از آن یک بست زده و با این عمل یک بافت کشباف پشت روی دو زنجیره ایجاد می گردد. در کل حدود ۲۸ دانه ایجاد می شود.

طریقه بافتن اسکاج با طرح دایره ای

برای بافت ردیف سوم ابتدا روی پایه بلند اول دو عدد کشباف جلو بزنید. سپس کشباف دوم را در زیر اولی ایجاد نمایید. بعد از آن روی پایه بلند دوم یک عدد کشباف پشت بزنید. این دستورالعمل را حدود ۱۳ مرتبه تکرار نمایید. روی پایه بلند آخری دو عدد کشباف جلو بزنید. در کل حدود ۴۲ دانه ایجاد می گردد و همچون ردیف قبلی اتصال را برقرار نمایید.

برای بافتن ردیف چهارم در ابتدا دو عدد زنجیره بزنید و بعد روی دانه اول یک کشباف پشت و روی دانه دوم دو عدد کشباف جلو بزنید و سپس بر روی دانه سوم و چهارم هر کدام یک عدد کشباف پشت ایجاد نمایید. این روند را ۱۳ مرتبه تکرار کنید. روی دانه آخر دو عدد کشباف جلو بزنید. در کل ۵۶ دانه ایجاد می گردد. همچون ردیف قبلی اتصال برقرار نمایید.

برای درست کردن ردیف پنجم دو عدد زنجیره بزنید و سپس بر روی دانه اول و دوم یک عدد کشباف پشت زده و روی دانه سوم دو عدد کشباف جلو بزنید. بعد از آن روی دانه چهارم و پنجم هر کدام یک عدد کشباف پشت بزنید. این عمل را تکرار نمایید. فقط روی دانه آخری دو عدد کشباف جلو بزنید. همچون ردیف قبلی اتصال برقرار نمایید. قسمت های اضافه نخ را بین بافت پنهان کنید. در اینجا کار به پایان رسیده و می توانید از آن به همین صورت یک عدد دیگر ببافید و به یکدیگر متصل نمایید.

مراحل درست کردن اسکاج با قلاب

در مطلب ارائه شده به آموزش بافت اسکاج با استفاده از دو روش ساده و راحت پرداختیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. به منظور یادگیری بافت پادری و بافت دستگیره پنکه ای نیز می توانید کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *