دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی و نکات طلایی پخت این غذا

  • محدثه خاکشور
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

کدبانوی ایرانی که از هر انگشتش یک هنر می ریزد، برای طبخ یک غذای خوشمزه و سالم نیاز نیست فکرش را مشغول کند. تنها با همراهی این مطلب می تواند یک غذای خوش طعم و عالی به روی میز پذیرایی ببرید و همه را سورپرایز کند. در اینجا قصد داریم طرز تهیه کشک بادمجان کبابی را آموزش دهیم.

کشک بادمجان یک غذای خوشمزه ایرانی می باشد که همان طور که از نامش پیدا است در آن بادمجان و کشک به صورت اصلی ترین مواد غذایی به کار می روند. این غذای سنتی از غذاهای نانی به شمار می رود که می توانید همراه نان سنگک و یا نان باگت میل نمایید. با توجه به اینکه گوشت رد این غذا استفاده نمی شود؛ می تواند گزینه ی خوبی برای افراد گیاهخوار با ذائقه ی خاص محسوب شود. در این مطلب تصمیم داریم طرز تهیه کشک بادمجان کبابی را با شما به اشتراک بگذاریم.

کشک بادمجان یک غذای سنتی ایرانی با طعم عالی و ارزش غذایی فوق العاده می باشد که از آن می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس نیز بهره ببرید. برای آماده کردن این غذا می توان بادمجان ها را به دو روش سرخ کردن و کبابی پخت، اما از آن جایی که در روش سرخ کردن میزان زیادی روغن را به خود جذب می کند و در نتیجه برای سلامتی زیاد مناسب نمی باشد؛ پیشنهاد می کنیم بادمجان ها را کباب کنیم.

اگر این غذا را می خواهید برای میزبانی خود در مهمانی ها به روی میز پذیرایی بکشانید، می توانید آن را داخل تارت های آماده بریزید و به شکل فینگر فود میل نمایید. یکی از ترکیبات اصلی این غذا، کشک می باشد که با آن می توان غذاهای بسیاری مانند آش کشک، کوفته کشک و تارت بادمجان با کشک را تهیه کرد.

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی

مواد لازم

  • پنج حبه سیر
  • دو عدد بادمجان
  • دو عدد پیاز
  • یک دوم پیمانه کشک
  • یک چهارم پیمانه مغز گردو ریز شده
  • دو قاشق غذاخوری نعنا خشک
  • یک عدد عصاره گوشت
  • اندازه نیاز زردچوبه
  • اندازه نیاز فلفل سیاه و نمک
  • اندازه دلخواه سیر داغ و پیاز جهت تزیین

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی از غذاهای ایرانی

ابتدا به عنوان اولین مرحله بادمجان ها را کبابی آماده کنید، برای این منظور می توانید هم از زغال، گاز و هم از فر استفاده کنید. به این صورت که بادمجان ها را درون سینی فر چیده و با دمای تنظیم شده بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد درون فر قرار دهید.

در فاصله ی زمانی ۱۰ دقیقه ای بادمجان ها را برگردانید تا کاملا پخته گردند. همچنین می توانید بادمجان ها را پس از شستن درون توری بگذارید و بر روی گاز و یا زغال کباب نمایید.

سپس در این مرحله بادی مواد را آماده کنید.قسمت سر بادمجان ها را برش داده و پس زا سرد گردیدن پوست بادمجان ها را جدا نمایید. در صورت تمایل بادمجان ها را با ۱ رزماری درون پلاستیک بگذارید و زمان دهید تا مقداری بخار نماید. سپس پوست بادمجان ها را جدا کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اکنون بادمجان ها را به وسیله ی چاقو یا دست به شکل ساطوری خرد کنید. همچنین می توانید از گوشتکوب برقی بهره ببرید. پوست پیازها را جدا کرده و به صورت خلالی ریز کرده و درون تابه همراه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه تفت بدهید تا به رنگ طلایی در آمده و سبک گردد.

حالا پوست سیرها را نیز جدا کرده و پوره نمایید. پوره سیر را با پیاز درون تابه حاوی قدری روغن تفت بدهید به طوری که بوی سیر در فضا بپیچد. سپس بادمجان ها را افزوده و همراه ترکیب به دست آمده، مقداری تفت بدهید.

بعد نوبت به اضافه کردن عصاره گوشت می رسد، به دلخواه یک عدد و یا یک دوم بسته عصاره را می توانید بیفزایید. مقداری آبجوش بر روی بادمجان ها ریخته و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی حرارت پایین قرار دهید تا به خوبی پخته شده و جا بیفتد.

در مرحله بعدی طرز تهیه کشک بادمجان کبابی پس از به پایان رسیدن آب درون تابه، مقداری آب جوش به کشک اضافه کنید تا رقیق گردد. خوب به هم زده  و به مواد بیفزایید. دما را افزایش دهید تا آب اضافه مواد گرفته شود.

در تابه ای حاوی روغن نعنا داغ را تفت داده و سپس یک دوم آن را به مواد کشک بادمجان بیفزایید. سپس گردو را افزوده و ترکیب را به هم بزنید. وقتی کشک بادمجان غلیظ گردید؛ آن را درون بشقاب بکشید و با استفاده از سیر و پیاز داغ تزیین نمایید.

آموزش طرز تهیه کشک بادمجان کبابی با روشی ساده

نکات طلایی تهیه کشک بادمجان کبابی

  • در ترکیبات عصاره نمک وجود دارد، بر همین اساس خوب است به مواد نمک اضافه نکنید و یا میزان استفاده ی آن را کم کنید.
  • در صورت تمایل می توانید گردو را از لیست مواد لازم حذف نمایید.
  • برای تهیه نعنا داغ نباید خیلی تفت بخورد، چون ممکن است بسوزد و طعمی تلخ به خود بگیرد.
  • چنانچه تمایل به تهیه این غذا برای مجالس و مهمانی ها دارید، خوب است از کشک کمتری بهره ببرید. به جای آن موقع میل کردن بر روی میز ظرفی از کشک را قرار دهید.
  • پیش از افزودن کشک، به غذا نمک نزنید؛ چون کشک به خودی خود دارای طعم شوری می باشد و امکان دارد غذای شما در این حالت شور گردد. به طور کلی نمک را در آخرین مرحله به غذا اضافه کنید.
  • در صورتی که می خواهید بادمجان ها را بر روی گاز کباب نمایید، می توانید به کمک چاقویی بر روی آنها برش هایی عمودی به وجود آورده و سپس بر روی شعله پخش کن بگذارید تا پخته گردد. توجه داشته باشید که حرارت شعله متوسط و به اندازه تنظیم شود و دوم اینکه در طی چند بار بادمجان ها را پشت و رو نمایید تا همه قسمت های آن به خوبی کبابی گردد.

طرز پخت و آمده سازی کشک بادمجان کبابی

بادمجان یکی از جمله صیفی جات با طعم خاص و خواص فراوان می باشد که با استفاده از آن غذاهای خوش طعم و متفاوت زیادی از جمله کشک بادمجان تهیه می گردد، در این مطلب به آموزش طرز تهیه کشک بادمجان کبابی پرداختیم، اما در صورتی که می خواهید دامنه آشنایی خود با سایر غذاهای تهیه شده با بادمجان را گسترش بدهید می توانید بر روی لینک انواع غذا با بادمجان کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *