دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی لندو از انواع شیرینی جات سنتی زابل

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

شیرینی لندو یکی از شیرینی های محلی ویژه زابل بوده این شیرینی بسیار گرم است و خواص زیادی دارد. در طرز تهیه این شیرینی خرما، گندم و مقداری کنجد وجود دارد.

یکی از انواع شیرینی های خانگی خوشمزه ای که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید، شیرینی لندو است. این شیرینی خانگی ویژه زابل بوده و طعم و مزه عالی دارد. در این بخش نیز می توانید، طرز تهیه شیرینی لندو را مطالعه کنید.

شیرینی های خانگی علاوه بر کیفیت بالا و تمیز بودن طعم و مزه ای عالی دارند. شما می توانید با آشپزی در آرگا انواع شیرینی های خانگی همچون شیرینی لندو، شیرینی کمال پاشا و شیرینی اتابکی را تهیه و سرو نمایید.

مواد شیرینی لندو

مواد لازم

  • گندم: ۶۰۰ گرم
  • خرما: ۵۰۰ گرم
  • کنجد: به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی لندو خانگی

برای آماده کردن این شیرینی خانگی عالی و خوشمزه باید، ابتدا گندم ها را به خوبی شسته و درون کاسه ای با مقداری آب بریزید. گندم باید به مدت ۲ ساعت درون آب خیس بخورد. در این زمان باید ۳ بار آب گندم را عوض کنید.

بعد از گذشت زمان و آبکشی کردن گندم ها باید آن را آبکش کرده و اجازه دهید، تا خشک شود. برای خشک کردن گندم ها می توانید از یک پارچه نخی تمیز نیز استفاده کنید. بعد از کشیده شدن آب های اضافی یک تابه مناسب انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید.

مواد اولیه شیرینی لندو

بعد از گرم شدن تابه گندم ها را دورن آن ریخته و مدام تفت دهید. گندم باید روی شعله آرام پخته شود. در طی این زمان می توانید، هسته خرماها را خارج کنید. خرماها را در ظرفی ریخته و با استفاده از یک گوشتکوب به خوبی له کنید. بعد از اینکه بوی خامی گندم ها گرفته شد و برشته شدند، تابه را از روی حرارت بردارید.

  •  آرون گروپس

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی لندو گندم های داغ و برشته شده را به خرماهای له شده اضافه کنید. مخلوط کرده و دوباره تفت دهید. در این مرحله می توانید، مقداری کنجد نیز به موادتان اضافه کنید. برای اینکه کنجدهای برشته تر داشته باشید، می توانید از قبل کنجدها را روی حرارت تفت دهید. کنجد را به مواد اضافه کرده و یکدست مخلوط کنید.

طرز تهیه شیرینی لندو

مخلوط مواد را روی یک سینی مناسب پهن کرده و به خوبی پخش کنید. می توانید، جسمی سنگین روی سینی قرار دهید. اجازه داده تا سینی به مدت ۱۲ تا ۱۳ ساعت با حالت جسم سنگین باقی بماند. این شیرینی را به صورت گرد برش دهید و می توانید نوش جان کنید. این شیرینی خوشمزه و عالی در کنار انواع چای و دمنوش سرو می شود. سرو این شیرینی در کنار چای زعفرانی طعم و عطری عالی دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *