دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هزینه های لیفت صورت با نخ چگونه حساب می شود؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

برای کسانی به دنبال لیفت پوست افتاده و بهبود چین و چروک ریز هستند اما نمی خواهند تحت جراحی قرار بگیرند، لیفت با نخ یک گزینه عالی محسوب می ‌شود. لیفت با نخ برای رفع افتادگی پوست در نواحی مختلفی از صورت مانند غبغب، زیر چشم، ابرو و گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد و ماندگاری آن معمولا ۳ – ۵  سال است که همین امر باعث شده تا جزو محبوب ترین روش های جوانسازی به شمار آید.  با تنها بخشی از هزینه ای که قرار بود برای روش های سنتی لیفت صورت بپردازید، می توانید از مزایای لیفت فوری صورت و کلاژن سازی طولانی مدت صورت با نخ بهره مند شوید.

هزینه های لیفت صورت با نخ چگونه حساب می شود؟

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت نواحی مختلف صورت با نخ به فرایند ایمن و موثری گفته می شود که از نخ بخیه جذب شدنی ساخته شده از پلی دیوکسانون یا PDO استفاده می‌ کند. این نخ ها با سوزهای بسیار نازکی به اسم کانولا وارد پوست می شوند. پس از اتصال نخ با قلاب های مخصوصی به بافت نرم لایه مناسبی از پوست، از آن برای لیفت پوست افتاده، کشاندن آن تا موقعیت دلخواه و اتصال نخ به این نقطه استفاده می‌شود.

امروزه پزشکان و تولیدکنندگان در تلاش اند تا نخ های با کیفیت بهتری را برای متقاضیان لیفت صورت تولید کنند. یکی از بهترین و با کیفیت ترین نخ هایی که برای لیفت صورت تولید شده است، نخ آپتوس نام دارد که متخصصان آن را جایگزین بوتاکس می نامند.

نخ آپتوس در دو نوع قابل جذب و غیرقابل جذب به تولید می رسد و برای درمان مشکلاتی مانند رفع خطوط پیشانی، لیفت ابرو، لیفت پلک، رفع خطوط اطراف دهان و سفت کردن پوست افتاده اطراف فک مورد استفاده قرار می گیرد.( https://drelnazahmadi.com/?p=4618)

با کمک این روش نه تنها با لیفت فوری و مشهود پوست مواجه می شوید، بلکه بافت چربی هم سفت شده و تولید کلاژن نیز تحریک می‌ شود. لیفت صورت با نخ آپتوس با کمک بی حسی موضعی انجام می ‌شود و درد و جای زخم بسیار حداقلی، و دوره ریکاوری بسیار سریعی دارد.

مزایای لیفت صورت با نخ

هزینه های لیفت صورت با نخ چگونه حساب می شود؟

لیفت با نخ یک روش مقرون به صرفه و کم تهاجم تر در مقایسه با جراحی لیفت است و به همین دلیل هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. فرایند لیفت صورت با نخ خیلی سریع است و نرم مدت زمان لازم برای یک جلسه درمانی، چیزی حدود ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت است.

لیفت صورت با نخ را بخاطر سرعت و دوره ریکاوری حداقلی، بخصوص در مقایسه با فرایند زمان گیر جراحی لیفت صورت، “لیفت در وقت نهار” هم می نامند.

نخ از جنس زنجیره ای طولانی از قندها به نام پلی ساکارید تولید شده و به همین دلیل هم توسط بدن جذب می شود. در گذشته از نوارهای دائمی استفاده می شد که مشکلاتی مثل جذب باکتری را داشت و استفاده از نخ قابل جذب، علاوه بر رفع این مشکل، خطرات بسیار کمتری را نیز به همراه می آورد.

عوامل موثر روی هزینه لیفت صورت با نخ

اینکه آیا باید بیشتر از میانگین هزینه لیفت صورت با نخ بپردازید یا خیر، تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی است.

به چه تعداد نخ برای لیفت صورت نیاز دارید.

اصلی ترین پارامتر در تعیین هزینه لیفت صورت با نخ، تعداد و نوع نخ های استفاده شده در فرایند است. تعداد نخ های استفاده شده در لیفت صورت با نخ براساس نیاز بیماران تعیین می شود و این پارامتر در بین همه عدد یکسانی نخواهد بود. معمولا از لیفت با نخ برای کاهش چین و چروک ریز و پوست ناصاف استفاده می شود، در حالیکه نخ های دارای قلاب های طولانی تر برای بالا کشیدن بافتهای شل و اصلاح ظاهر ابروها، گونه، گردن و خط فک، یا برای هموارتر کردن خطوط ماریونت و خط لبخند به کار گرفته می شوند. هزینه لیفت صورت با نخ یا نخ APTOS براساس نیاز هر بیمار و به صورت جداگانه تعیین می‌ شود.

سطح تجربه و اعتبار پزشک

هزینه های لیفت صورت با نخ چگونه حساب می شود؟

اگرچه لیفت صورت با نخ یک فرایند کم تهاجم محسوب می شود، اما بهتر است که توسط یک متخخص پوست دارای بورد تخصصی یا جراح زیبایی انجام شود. هزینه لیفت صورت با نخ توسط این پزشکان مجرب به دلیل تخصصشان بالاتر خواهد بود. اما ارزشش را دارد که به یک متخصص مجرب مراجعه کنید، چرا که با این کار عوارض جانبی را حداقل نموده و دسترسی به بهترین نتایج را تضمین می کنید.

برداشتن نخ بعد از جایگذاری آن در پوست خیلی دشوار (و گاهی اوقات غیرممکن) است بنابراین دانش بالا از آناتومی بدن و صورت، آموزش های کافی و مناسب و تجربه از پارامترهای ضروری متخصص محسوب می شود.

خطرات لیفت صورت با نخ شامل گود رفتگی، عدم تقران و برآمدگی – که تقریبا همیشه در نتیجه روش ضعیف، جایگذاری نامناسب نخ یا انتخاب نامناسب بیمار – است.

محل انجام درمان

هزینه مراجعه به مراکز خدمات درمانی که در مراکز شهر با اجاره های بیشتر حضور دارند، بالاتر است. اگر خیلی نگران هزینه ها هستید از مراجعه به مرکز خدمات درمانی و جراحی زیبایی لاکچری در بهترین نقاط شهر خودداری کنید.

نیاز به درمان های جانبی

پزشکان معمولا برای افزایش کیفیت نتایج لیفت صورت با نخ، از تزریق (بوتاکس و فیلر) و روش های دیگر برای سفت شدن بیشتر پوست استفاده می کنند. بنابراین اگر این فرایندها بخشی از طرح درمانتان را تشکیل می دهند، باید آنها را نیز در هزینه لیفت صورت با نخ در نظر بگیرید.

مقایسه هزینه لیفت صورت با نخ با لیفت صورت با جراحی

هزینه جراحی لیفت صورت بر خلاف لیفت صورت با نخ، به صورت چشمگیری بالاتر است. جراحی لیفت صورت معمولا شامل استفاده از بیهوشی عمومی می شود که هزینه متخصص بیهوشی و پرستار را نیز به هزینه جراحی لیفت صورت اضافه می کند. خوب از همین جا می توان فهمید که در لیفت صورت با نخ، این هزینه ها جایی ندارد چرا که در لیفت صورت با نخ تنها از بیحسی موضعی استفاده می شود.

به دلیل لزوم انجام جراحی لیفت صورت در یک مرکز جراحی معتبر یا بیمارستان، هزینه استفاده از تجهیزات مرکز خدمات درمانی نیز به هزینه کلی فرایند افزوده می شود. در سوی دیگر می توان لیفت صورت با نخ را در مطب یا یک مرکز جراحی خصوصی انجام داد و از کاهش هزینه ها بهره مند شد.

بعلاوه هزینه های قبل و بعد از عمل شامل هزینه داروهای تجویز شده، آزمایشات پزشکی و جلسات ویزیت بعد از جراحی لیفت صورت را نیز با در نظر بگیرید، در صورتیکه در لیفت صورت با نخ با چنین هزینه هایی مواجه نمی شوید.

نکته دیگری که بین جراحی لیفت صورت و لیفت صورت با نخ وجود دارد، تفاوت در زمان ریکاوری بعد از فرایند است. به این صورت که به حدود یک هفته بعد از جراحی برای ریکاوری نیاز است، در صورتیکه لیفت صورت با نخ عملا دوره ریکاوری ندارد. بعلاوه هزینه جراح در لیفت صورت با نخ نیز در مقایسه با جراح زیبایی کمتر خواهد بود.

آیا می توان لیفت صورت با نخ را قسط بندی کرد؟

بله گزینه قسط بندی هزینه لیفت صورت با نخ، پرداخت هزینه ها را برای بیمار ساده تر می کند. اما یادتان باشد که با قسط بندی هزینه فرایندهای درمانی، احتمالا باید سود آن را نیز پرداخت کنید که نرخ سود مراکز خدمات زیبایی شاید کمی بالا باشد. بنابراین اگر توان پرداخت نقدی هزینه را دارید، احتمالا مقرون به صرفه ترین گزینه همین باشد.

آیا انجام لیفت صورت با نخ ارزشش را دارد؟

علیرغم رضایت اکثر کسانی که لیفت صورت با نخ را انجام داده اند، اما کسانی هم بوده اند که از نتایج کار رضایت حداکثری نداشته اند. آنهایی که از نتایجشان راضی هستند، به لیفت فوق العاده و هموار شدن چین و چروک بخش پایینی صورت و گردن اشاره می کنند و می گویند که علیرغم تورم و سوزشی که ممکن است بعد از عمل ایجاد شود، باز هم حاضرند این کار را بکنند.

خیلی از کسانی که اعتقاد دارند “ارزشش را ندارد” از درد فرایند، مراقبت های زیادی که می طلبد و ماندگار دو الی سه ماهه نتایج شاکس بودند. بعضی ها با مشکلاتی مثل پاره شدن نخ یا مشخص بودن نخ از زیر پوست و یا موج دار شدن پوست ناراضی بودند. یک نفر که لیفت صورت با نخ را “یک فاجعه” خطاب می کرد، نتایج افتضاح درمانش را به کافی نبودن مهارت پزشک در جایگذاری نخ لیفت نسبت می داد. یک موضوع رایج در اکثر نظرات بیماران درباره لیفت صورت با نخ، وابستگی زیاد کیفیت نتایج به مهارت پزشک است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *