دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش های که به کاهش درد اپیلاسیون کمک می کنند

  • شقایق ایران دوست
  • ۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

تکنیک های کاهش درد اپیلاسیون را برایتان در ادامه بررسی می کنیم و شما می توانید با استفاده از یکی از این روش ها اصلاح بی دردسر تر و با درد کم تری داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در حین اصلاح با موادی مانند وکس ممکن است درد بسیار زیادی را متحمل شوید. بسیاری از این درد ها هستند که می توانند شما را از انجام مجدد اپیلاسیون منصرف نمایند. در ادامه یک سری تکنیک هایی را برای کاهش درد اپیلاسیون برای شما بررسی می کنیم و شما می توانید با استفاده از این روش ها اپیلاسیون بدون درد و یا با درد های کم تری داشته باشید.

درمان درد اپیلاسیون

تکنیک های کاهش درد اپیلاسیون

وکس و اپیلاسیون با موم از دردناک ترین روش هایی می باشد که شما می توانید برای از بین بردن مو های زائد بدن خود از آن ها کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که هر چقدر بگذرد این دردها کاهش می یابد ولی باز هم نمی توانید منکر درد های ناشی از این روش ها شد. بسیاری از مردم از این روش ها برای حذف مو های زائد بدن خود استفاده می کنند زیرا این روش موها را از ریشه در می آورد و تا مدت ها دیگر رشد نمی کنند. در ادامه تکنیک هایی را برای شما بررسی می کنیم و شما می توانید با استفاده از آن ها اپیلاسیون بدون درد و یا با درد حداقلی داشته باشید.

درمانگر حرفه ای

یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که به دنبال فردی باشد که دوره های این کار را گذرانده باشد و پیش هر فردی اپیلاسیون را انجام ندهید. در واقع افرادی که این دوره ها را گذرانده اند با یک سری تکنیک های ساده سعی می کنند درد شما را کاهش داده و افرادی که مجوز ندارند ساعت هایی را برای این کار نگذراندند و طبق تجربه کار های خود را انجام می دهند و همچنین نمی توانند کاری برای درد های ناشی از این روش اصلاح داشته باشند زیرا حرفه ای ر این کار فعالیت نکرده اند.

استفاده از بی حسی ها برای کاهش اذیت های اپیلاسیون

استفاده از بی حسی ها

اگر می خواهید اپیلاسیون شما بدون درد و یا با کم ترین درد باشید باید سعی کنید قبل از این که از این روش برای اصلاح مو های زائد بدن خود استفاده کنید از بی حس کننده های پوست کمک بگیرید. این بی حس کننده ها را طبق نظر فرد متخصص تهیه کنید و ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از اصلاح آن را بر روی پوست خود بزنید. این کار برای مناطق حساس بسیار مفید می باشد و می تواند درد های ناشی از اپیلاسیون را به حداقل برساند.

  •  آرون گروپس

عدم استفاده از یخ

بسیاری از افراد برای این که بتوانند درد های ناشی از اپیلاسیون را کاهش دهند از یخ استفاده می کنند که کاری بسیار اشتباه می باشد زیرا یخ باعث تنگ شدن منافذ پوست می شود و می تواند درد های ناشی از این روش اصلاح را به حداکثر برساند.

زمان قاعدگی

قاعدگی یکی از دره های بسیار مهم در زندگی زنان می باشد از این رو باید قبل از این که اپیلاسیون کنند حواسشان به زمان این مورد باشد. معمولا ۳ الی ۴ روز بعد از اولین روز از قاعدگی تحمل درد در زنان بیش تر می باشد و آن ها می توانند از این زمان برای کاهش درد های ناشی از اپیلاسیون استفاده کنند.

کاهش درد اپیلاسیون

تمیز کردن منطقه اصلاح

سعی کنید قبل از این که برای اپیلاسیون مراجعه کنید حتما پوست خود را تمیز کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا پوست های مرده را حذف کنید و در نتیجه با فولیکول های نرم تری رو به رو شوید و سریع تر کارتان تمام خواهد شد زیرا مو های نرم سریع تر از ریشه در می آیند و درد های ناشی از این روش اصلاح را به حداقل می رسانند. استفاده از این روش علاوه بر کاهش درد اپیلاسیون کمک می کند تا با لایه برداری درست پوست موم به مو های بیش تری برسد در نتیجه نتیجه بهتری از اپیلاسیون خود خواهید گرفت.

کوتاهی مو های زائد

یکی از روش هایی که به کاهش درد اپیلاسیون کمک می کند کوتاه بودن مو های زائد می باشد. معمولا مو های بلند دارای ضخامت بیش تری می باشند و مقاومت بیش تری را از خود نشان می دهند. طول موی مناسب برای اپیلاسیون کردن کم تر از یک سانتی متر می باشد. اگر مو های زائد بدن شما بسیار بلند می باشند شما می توانید شخصا آن ها را کوتاه کرده و یا به فردی که اپیلاسیون می کند اجازه بدهید این کار را برایتان انجام دهد.

کوتاه بودن مو های زائد و مشکلات کم تر برای اپیلاسیون

آرامش داشتن

استفاده از اپیلاسیون به مدت طولانی می تواند آسیب های شدیدی به اعصاب بدن شما وارد نماید با این حال اگر آرامش داشته باشید و حواس خود را در حین انجام این کار پرت کنید درد کم تری را احساس خواهید کرد. از تکنیک های متفاوتی می توانید برای پرت کردن حواس خود استفاده کنید که از مهم ترین آن ها گوش دادن به یک موسیقی، خواندن مجلات مورد علاقه و یک سری کار های این چنینی می باشد.

اصلاح نکردن

بهتر است قبل از این که برای اپیلاسیون اقدام کنید موهای بدن خود را اصلاح نکنید زیرا این کار منجر به ضخیم شدن مو های زائد می شود و در نتیجه درد ناشی از اپیلاسیون را دو چندان خواهد کرد. بعد از اپیلاسیون هم نباید از روش های دیگر برای شیو کردن مو های زائد استفاده کنید و اگر کمی صبور باشید به مرور متوجه خواهید شد که مو های بدن شما بسیار نازک تر از قبل شده اند.

عدم استفاده از کافئین

برای کاهش درد اپیلاسیون نیاز است تا قبل از انجام این کار از کافئین و مواد کافئین داری مانند قهوه استفاده نکنید. در واقع کافئین ها منجر به تحریک اعصاب بدنی می شوند و حساسیت بدن فرد را افزایش می دهند. بهتر است قبل از انجام اپیلاسیون ها از قهوه استفاده  نکنید.

پوشیدن لباس های گشاد بعد از اپیلاسیون

استفاده از لباس های گشاد

بعد از وکس و اپیلاسیون بدن شما حساس می شود و بهتر است از پوشیدن لباس های تنگ خود داری کرده و سعی کنید لباس های آزاد و پنبه ای به تن داشته باشید. در واقع لباس های تنگ می تواند میزان حساسیت شما را افزایش داده و در نتیجه منجر به ایجاد جوش ها و آکنه ها در محل اپیلاسیون گردد. در حالی که اگر از لباس های ساده مانند لباس هایی که از الیاف طبیعی تهیه شدند استفاده نمایید عرق های ناشی از بدن شما جذب آن ها می شوند و تحریک ناحیه اپیلاسیون شده به حداقل خواهد رسید.

هیدراته شدن بدن

یکی از کارهایی که  قبل از اصلاح و اپیلاسیون به شما کمک می کند تا ناراحتی کم تری را تجربه کنید مصرف آب زیاد قبل از انجام آن می باشد. در واقع با این کار پوست شما مرطوب می شود و مو های بدنتان به راحتی با وکس و موم از ریشه خارج می شود و شما می توانید بدون درد این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید که این روش بدین معنا نمی باشد که به صورت یک باره کلی آب مصرف کنید بلکه در طی روز سعی کنید بدن خود را بدون آب نگه ندارید.

کاهش درد اپیلاسیون

برای کاهش درد های ناشی از این روش ها می توانید نیم ساعت قبل از انجام آن ها از یک ضد درد موضعی استفاده کنید تا بتوانید میزان دردها را به حداقل برسانید.

اگر این مطالب برای شما مفید بود توصیه می کنیم مطالب دیگری که در زمینه درمان خانگی مانند کاهش تب در خانه و درمان غلظت خون با طب سنتی نوشته شده است را با کلیک بر روی لینک های داده شده مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *