دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

زمان تعویض خاک گلدان پتوس و خاک مناسب این گیاه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

تعویض خاک گلدان پتوس یکی از نکات طلایی در نگهداری از این گل ها می باشد. این گل رشد بالایی داشته و یک گیاه رونده است به همین دلیل نیاز به مواد مغذی بیشتری دارد.

یکی از مهم ترین نکات در نگهداری از گلدان های پتوس تعویض منظم و مرتب خاک این گلدان ها می باشد. این گل عموما در گلدان های کوچک تر رشد بهتری خواهد داشت. شما با توجه به حجم ریشه های این گل متوجه تعویض گلدان خواهید شد.

تعویض خاک گلدان پتوس

نکات تعویض خاک گلدان پتوس

همانطور که می دانید، گیاه پتوس در مقابل رطوبت و هوا یک گیاه مقاوم بوده و رشد بسیار عالی و خوبی نیز دارد. نگهداری از این گیاه بسیار ساده بوده و شما تا زمانی که نیازهای اولیه این گیاه را برطرف کنید، می توانید گیاهی سالم داشته باشید.

عوض کردن خاک گلدان پتوس

خاک مناسب برای پتوس:

خاک مناسب برای رشد و نمو این نوع از گیاهان یک خاک ترکیبی است. استفاده از پیت ماس، شن، برگ پوسیده و مقداری کود برای خاک این گلدان بسیار مناسب می باشد. این گیاه با توجه به خزنده بودن و رشد بالا نیاز به مواد مغذی بیشتری دارد. شما برای داشتن یک پتوس سالم باید، ابتدا زهکشی مناسب برای خاک را انجام دهید. زهکشی بهترین روش نگهداری و پرورش پتوس طلایی می باشد.

زهکشی با استفاده از یک چنگک انجام می شود و به تنفس بهتر خاک و گیاه کمک بیشتری خواهد کرد. فرمول طلایی و عالی برای این خاک این نوع از گیاهان ترکیبی از خاک ها در کنار کودها می باشد که شامل موارد زیر است:

  • یک واحد پیت ماس
  • دو واحد شن بدون خاک
  • کود مناسب تقویت گیاهان
  • خاک برگ پوسیده

خاک گلدان پتوس

  •  آرون گروپس

زمان تعویض خاک:

زمان مناسب برای تعویض خاک گلدان پتوس پیش از تمام شدن مواد مغذی گلدان است. در صورتی که املاح خاک تمام شود، گل شروع به پلاسیده شدن می کند. برای عوض کردن خاک باید گل را به خوبی خارج کرده و خاک را از آن جاد کنید. خارج کردن خاک از ریشه موجب از بین رفتن قارچ می شود. زمانی که گل رشد بیش از حد دارد، زمان مناسب برای عوض کردن خاک و حتی گلدان خواهد بود.

گلدان مناسب پتوس:

گلدان مناسب برای گیاهان پتوس گلدان های سفالی بوده که شرایط محیطی مناسبی برای رشد آن ها فراهم می کند. این نکته در پرورش گل پتوس اهمیت زیادی دارد. همچنین این گلدان ها باید زهکشی مناسب داشته باشند. استفاده از گلدان های سفالی موجب شده تا رطوبت های اضافی جذب گلدان شوند. یکی دیگر از نکات مهم سوراخ بودن ته گلدان برای سلامت این گل ها است.

خاک گلدان های پتوس

در آموزش نگهداری گل پوتوس یکی دیگر از نکات مهمی که باد به آن توجه داشته باشید، تعویض گلدان می باشد. همانطور که پیش از این اشاره شد، این نوع از گل ها رشد بالایی دارند، به همین دلیل باید گلدان های آن عوض شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *