دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تفاوت ماکروفر و سولاردام

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه لوازم برقی و لوازم خانگی باعث راحتی و آسایش افراد شده است.
دیگر برای گرم کردن یا پختن غذا نیاز به طی کردن یک پروسه طولانی نیست. همچنین با لوازم مثل مایکروفر و سولاردام می توان سرعت در اشپزی و گرم کردن غذا را بالا برد. مایکروفر و سولاردام باعث زحمت کمتر و سرعت بالا تر در اشپزی می شوند و مزیت های بسیاری دارند که در ادامه به آن ها اشاره می شود. در این مقاله به بررسی تفاوت مایکروفر و سولاردام پرداخته می شود. و اینکه کدام دستگاه برای استفاده کم و یا زیاد مناسب تر است و چه معایب و مزایایی دارند.


در حال حاضر سوال این است.
مایکروویو یا سولار دام؟ تفاوت مایکروفر و سولاردام در چیست؟ و چرا بهتر است از مایکروفر و سولاردام استفاده کنیم؟
تفاوت مایکروفر و سولاردام بیشتر در نوع و تعداد المنت ها می باشد. و تفاوت مایکروفر و سولاردام در ظاهر و هزینه و همچنین نوع روش کار با آن می باشد.

 

تفاوت ماکروفر و سولاردام

ویژگی ماکروفر

برای فهمیدن تفاوت مایکروفر و سولاردام در ابتدا باید با مایکروفر و سولاردام آشنا شد.
مایکروفر جزو دسته چند منظوره ای ها می باشد. کاربرد مایکروفر گرم کردن و یخ زدایی غذا و مواد غذایی است.
درون مایکروفر المنت و مگنترون وجود دارد که کار آنها تولید گرما می باشد. هنگامی که استارت مایکروفر زده می شود المنت ها شروع به داغ شدن و تولید گرما می کنند که این تولید گرما منجر به گرم شدن غذا یا مواد غذایی می شود. ماندن زمان زیاد مواد غذایی داخل مایکروفر باعث پخته شدن آن می شود.
از انواع مایکروفر می توان به مایکروفر به همراه بخار پز و مایکروفر به همراه کانوکشن و همچنین مایکروفر به همراه گریل اشاره نمود.

ویژگی سولاردام

همان طور که گفته شد برای بررسی تفاوت مایکروفر و سولاردام بهتر است در ابتدا کاربرد های آن ها مورد بررسی قرار بگیرند برند ال‌جی اولین سولاردام را روانه بازار نمود. درون سولاردام المنت های نورانی وجود دارد با استارت سولاردام این المنت های نورانی شروع به کار می کنند و امواج نورانی خود را به غذا می تابانند.همچنین در قسمت زیرین سولاردام سیستم مگاهیتری وجود دارد که با استفاده از این سیستم امواج گرمایشی نورانی از قسمت زیرین و پایینی دستگاه به مواد غذایی می تابد و منجر به پخته شدن غذا از زیر نیز می شود. بدین ترتیب مواد غذایی هم از بالا و هم از پایین به خوبی پخته می شوند.

تفاوت مایکروفر و سولاردام در سرعت پخت

در ابتدا برای فهمیدن تفاوت مایکروفر و سولاردام در سرعت پخت باید اشاره کرد که سرعت گرم کردن با سرعت پخت تفاوت دارد.
سولاردام ال جی تا سه برابر سریع تر از یک مایکروفر معمولی پخت می کند و همچنین به دلیل داشتن مگنترون یکسان در حالت گرم کردن نیز سولاردام سرعت خوبی دارد و در حالت پختن به دلیل داشتن دو المنت اضافی در سولاردام نیز سرعت بیشتری در پخت دارد. سولاردام به دلیل داشتن المنت های گرمایی بیشتر نسبت به مایکروفر سرعت ۱.۵ برابری بیشتری نسبت به مایکروفر دارد.

تفاوت مایکروفر و سولاردام در وزن و حجم

وزن سولاردام ها بدون کارتن حدود ۱۷ کیلو می باشد.
و سولاردام به دلیل داشتن حجم و وزن بسیاری که دارد جا به جایی آن بسیار دشوار است. و نسبت به مایکروفر معمولی بسیار سنگین تر و بزرگ تر است. سولاردام به دلیل داشتن المنت های ذغالی و نوری وزن بیشتری نسب به مایکروفر دارد به همین دلیل بزرگ تر و سنگین تر است هرچه قابلیل دستگاه و آپشن های درون آن بیشتر باشد وزن و حجم دستگاه نیز بیشتر است. به همین دلیل سولاردام فضای بیشتری را نیز اشغال می کند.

 

تفاوت ماکروفر و سولاردام

تفاوت مایکروفر و سولاردام در ظاهر

تفاوت مایکروفر و سولاردام در ظاهر می توان به نوع باز و بسته شدن درب های آن ها اشاره کرده درب مایکروفر از چپ به راست می باشد و اینگونه باز می شود اما درب سولاردام از بالا به پایین باز می شود. و این نوع باز شدن درب سولاردام کار را برای پخت غذا آسن تر و راحت تر می کند. همچنین سولاردام ها بسیار بزرگ تر از مایکروفر ها هستند. صفحه نمایش سولاردام ها به صورت افقی در بالای درب سوردام وجود دارد در صورتی که صفحه نمایش مایکروفر به صورت عمودی در کنار درب قرار دارد. مایکروفر ظاهر جمع و جور تری نسبت به سولاردام دارد. سولاردام به دلیل داشتن قابلیت های بیشتر بزرگ تر می باشد.

همچنین ماکروفر نیز کمتر نیازمند تعمیر در محل مایکروفر خواهد بود. معمولا چنین است اما به برند نیز بستگی دارد

تفاوت مایکروفر و سولاردام در نحوه قرار گیری المنت های گرمایشی

المنت های گرمایشی در سولاردام ها در کف و بالای سولاردام وجود دارد این نوع قرار گیری المنت ها باعث پخت راحت تر غذا و مواد غذایی می شود. اما در نوع خاصی از مایکروفر ها المنت گریل تنها بر روی سقف کابین داخلی وجود دارد که این یک نوع المنت حرارتی می باشد. به این تربیت قدرت پخت مایکروفر ها از سولاردام ها کمتر خواهد بود.تفاوت مایکروفر و سولاردام در زیاد بودن المنت ها در پخت است. همچنین زیاد بودن المنت ها در پخت باعث طبخ بهتر غذا می شود اما ممکن زودتر نیز خراب شود.

تفاوت مایکروفر و سولاردام در تعداد و نوع المنت ها

بیشترین تفاوت در مایکروفر و سولاردام در تعداد و نوع المنت های مایکروفر و سولاردام می باشد. سولاردام علاوه برداشتن المنت هایی مثل المنت های مایکروفر یک المنت دیگر در سقف به نام المنت زغالی نیز دارد. این المنت باعث می شود که سولاردام از نظر سرعت پخت و کیفیت از مایکروفر پیشی بگیرد. وجود المنت زغالی باعث بهتر پخته شدن غذا می شود و داخل درونی غذا را به خوبی می پزد.

استفاده از سولاردام و المنت زغالی باعث ۳۰ در صد کاهش زمان نسبت به مایکروفر می شود. به همین دلیل باعث صرفه جویی نیز می شود.  تفاوت مایکروفر و سولاردام در همین امر است سولاردام المنت های بیشتری نسبت به مایکروفر دارد.

تفاوت مایکروفر و سولاردام در توانایی پخت

مهم ترین سوالی که پیش می آید این است که توانایی پخت کدام دستگاه بیشتر است. توانایی در پخت به برخی از آپشن ها بستگی دارد که مارک های مختلف مایکروفر یا سولاردام آن توانایی ها را شامل می شوند یا نمی شوند. دارای بودن برخی اپشن ها مانند کنترل دمای گریل  و سنسور طبخ خودکار و همچنین پخت با بخار توانایی در پخت را بسیار بالا می برند اما برخی از مایکروفر ها فاقد این آپشن ها هستند. و به همین دلیل در مقایسه با سولاردام ها توانایی پخت کمتری دارند.

تفاوت مایکروفر و سولاردام در قیمت

سولاردام ها به دلیل داشتن آپشن های جدیدتر و ویژگی های پخت متعدد تر نسبت به مایکروفر ها قیمت بیشتری دارند و همچنین توانایی های پخت بیشتری دارند. این را هم باید در نظر گرفت که هرچه آپشن ها و ویژگی های یک دستگاه بیشتر باشد قیمت آن دستگاه نیز بیشتر است اما دستگاه سولاردام به دلیل داشتن المنت های امواجی و نوری و ذغالی و داشتن ویژگی های بیشتری نسبت به مایکروفر هزینه آن نیز بیشتر است.

کلام اخر

به این ترتیب اگر استفاده مصرفی شما از سولاردام و مایکروفر زیاد است بهتر است از سولاردام استفاده کنید زیرا قابلیت های بیشتری دارد و حرفه ای تر عمل می کند. اما اگر برای استفاده روزانه و فقط برای گرم کردن غذا می خواهید بهتر است از مایکروفر استفاده نمایید زیرا مایکروفر ها نیز آپشن های زیادی دارند و بسیار در استفاده روزانه موثر هستند.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *