دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ویژگی های عطر تابستانی! چطور در تابستان خوش بو باشیم؟

  • محدثه خاکشور
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

عطرهای تابستانی؟ بله اگر تاکنون به تابستانه و یا زمستانه بودن عطرها توجه نمی کردید و تنها شرط انتخاب شما زنانه یا مردانه بودن و سلیقه فردی شما بوده است، بهتر است بعد تازه ای را به انتخاب بیفزایید. در این مطلب به ویژگی های عطر تابستانی خواهیم پرداخت.

تابستان فصلی است که در آن همه چیز از جمله لباس، آرایش و حتی عطر نیاز به توجه بیشتری دارند. در خصوص عطر می توان گفت که به دلیل گرم بودن هوا و تعریق زیاد نیاز به دقتی بالا در انتخاب و خرید عطر مناسب این فصل احساس می شود. ممکن است بعضی از عطرها برخلاف خوشبوسازی در روزهای گرم سال نه تنها خوب و خوشایند نباشند؛ که موجب آزار و اذیت دیگران نیز گردند. در این مطلب قصد داریم به ویژگی های عطر تابستانی بپردازیم.

چه عطری برای تابستان مناسب است؟

عطرهای زنانه و چه مردانه هر کدام به نوبه ی خود دارای عطرهای سبک و سنگین و یا تند و ملایم هستند که بسته به سلیقه ی افراد انتخاب می گردند. اما جدای از انتخاب و سلیقه ی فردی، فصل و آب و هوای موجود نیز در آن دخیل می باشد. به عنوان مثال عطری که در فصل زمستان برای استفاده انتخاب می گردد؛ با عطری که برای استفاده در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت بوده و یکسان نمی باشند.

ویژگی های عطر تابستانی و نکات مهم و کاربردی هنگام خرید و انتخاب

در رابطه با عطر انتخابی برای تابستان می توان گفت که لازم است سبک و ملایم به بیانی دارای نت های روزمره و ملایم باشند. از جمله ی آنها می توان به رایحه ی گلهای معطر و مرکبات ولی سبک (عطرهای روزانه) اشاره داشت. همچنین از عطرهای شب که سنگین می باشند مانند عنبر و مشک، برای استفاده در تابستان گزینه ی مناسبی محسوب نمی شوند، چرا که به علت رطوبت و گرما به سادگی تغییر می نمایند.

ویژگی های عطر تابستانی چست؟

نکات کاربردی برای انتخاب و خرید عطر تابستانی

به طور کلی اگر تصمیم به خریداری عطر دارید، پیش از مراجعه و انتخاببه یکسری موارد و نکات توجه کنید بهتر است:

پیش از رفتن برای خریداری عطر به صورت حضوری دوش گرفتن را فراموش نکنید.

  •  آرون گروپس

در هر مرتبه خریداری به صورت حضوری نباید تست کردن رایحه های عطر و ادکلن از ۳ مرتبه بالاتر برود.

میان هر دفعه تست کردن عطر فاصله ی به اندازه چند دقیقه به مشام خودتان استراحت بدهید تا رایحه ها با یکدیگر تداخل پیدا نکنند. یا می توانید عطر را همراه کمی قهوه تست نمایید.

عطر را به وسیله ی انگشتان دست خود بر روی پوست خویش پخش نکنید. برای آشنایی با تقویت پخش بوی عطر و راه هایی برای ماندگاری آن کلیک کنید تا اطلاعات جالبی در این زمینه کسب نمایید.

عطرها را از روی بطری های عطر تست نکنید، بگذارید عطر در محیط پخش گردیده و تمامی نت های آن آزاد گردد.

خریداری عطر را از حجم پایین آغاز نمایید.

 عطر و ادکلن تابستانی چه ویژگی دارند؟

نکات کاربردی و مهم برای استفاده از عطر تابستانی

قبل از هر چیزی و هر کاری پوست خود را تمیز کرده و عطر را بر روی پوست تمیز استفاده کنید. چنانچه تمایل دارید ماندگاری عطر شما افزایش پیدا کند؛ پس از استفاده آن به مقدار کمی، زمان دهید تا خشک گردیده و پوستتان آن را به خود جذب نماید, سپس ۱ الی ۲، به صورتی که گویی می خواهید لایه هایی را بر روی یکدیگر بکشید، آن را به تکرار انجام دهید. به این ترتیب پوست به میزان بیشتری عطر را جذب می کند، در واقع الکل موجود در عطر باعث پخش گردیدن عطر در محیط می گردد.

نکته : دقت کنید که شیشه های ادکلن و عطر را در پشت پنجره و در معرض نور خورشید نگذارید. به ویژه در صورتی که شیشه ی عطرها شفاف و بدون رنگ می باشد.

 عطر و ادکلن تابستانی چه ویژگی دارند؟

 ویژگی های عطر تابستانی چیست؟

قطعا عطرهای مناسب فصل سرما و فصل گرما یکسان نیستند و دارای تفاوت هایی می باشند؛ اما این تفاوت ها چه بوده و عطرهای تابستانی دارای چه ویژگی هایی می باشند؟

رایحه تلخ و سرد

برعکس عطرهای زمستان و پاییز که دارای بوهای شیرین و گرم هستند، بوی عطرهای تابستانی تلخ و سرد می باشد. عطرهای سرد موجب می گردند در هوای گرم تابستانی فرد احساس خنک بودن نموده و در نتیجه به میزان کمتری بدن وی تعریق داشته باشد. این عطرها یعنی عطرهای تلخ و سرد معمولا از رایحه ی گل ها، چوبهای معطر و مرکبات به دست می آید.

کوچک بودن بطری عطر

یکی از مشخصه های عطر تابستانی، کوچک بودن بطری عطر می باشد، هرچند عطرهای تابستانی در صورت تمایل در ظرفیتی بیشتر از ۱۲۵ میلی لیتر نیز تولید و ارائه می گردد؛ ولی در اغلب اوقات بهتر است این عطرها را در سایزهای کوچک تهیه نمایید تا به آسانی در کیف و جیب شما جای بگیرند. چرا که عطرهای تابستانی لازم است در طول روز تجدید گردند.

کم بودن ماندگاری عطر تابستانی

به خاطر گرم بودن هوای فصل تابستان، بوهای عطرهای تابستانی سریع تر از عطرهای دیگر در هوا پراکنده می گردد. به همین خاطر در طی روز عطر به صورت مرتب در فاصله ی زمانی هر از چند ساعت تجدید می شود. چطور ماندگاری عطر را در روزهای گرم سال افزایش دهیم؟ مطلبی است که می تواند شما را در این زمینه بهتر کمک کنید.

آشنایی با مشخصه های عطر تابستانی

عطر تابستانی با مایع و یا بطری به رنگ سرد

در صورتی که قصد دارید یک عطر تابستانی را بشناسید، می توانید مایع و یا بطری آن را از نظر رنگ از نگاه خود بگذرانید. این عطرها معمولا در گروه عطرهای تلخ و سرد قرار می گیرند که رنگ مایع و یا بطری این عطرها اغلب به رنگ سرد (آبی و سفید) می باشد تا احساس خنکی را به خوبی انتقال دهد.

عطرهای ممنوعه تابستان کدامند؟

در این فصل از ترکیبات گلی قدرتمند، عطرهای شیرین، نعناع هندی و وانیلی پرهیز نمایید.

همین طور از عطر بعضی از گلها و نیز بعضی از عطرهای خیلی شیرین در این فصل خودداری نمایید.

عطرهایی با چه ویژگی هایی مناسب تابستان هستند؟

 در هر زمینه و محصولی برخی از برندها و اسم ها که کارایی و کیفیت بهتری دارند، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و محبوبیت و شهرت خوبی را به خود اختصاص می دهند. در زمینه ی عطرها نیز این موضوع صدق می کند. از جمله برندهای مشهور در دنیای عطر می توان به «بربری»، «شنل»، « ورساچه»، «کلوین کلاین»، «لانکوم»، «میس دیور»، «گوچی» اشاره داشت.  نقاط مناسب عطر زدن و بهترین زمان آن به گمانم یکی از مقوله های مهم در زمینه استفاده از عطر محسوب می شود که خوب است هر فرد علاقه مند به خوش بو و جذاب بودن بداند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *