دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه آدانا کباب ترکیه ای با طعم دلپذیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این بخش طرز تهیه آدانا کباب ترکیه ای را مطالعه می کنید. این کباب طعمی عالی داشته و می توانید در کنار برنج یا نان نیز سرو کنید. این کباب با سبزیجات معطر مزه دار شده و طعمی عالی دارد.

یکی از انواع کباب های بین المللی خوشمزه که می توانید به راحتی سرو کنید، آدانا کباب می باشد. این نوع کباب پختی عالی داشته و یکی از انواع غذاهای معروف ترکیه ای می باشد. در این بخش با طرز تهیه آدانا کباب خوشمزه آشنا می شوید.

طرز تهیه آدانا کباب

این کباب ترکیه ای به دلیل وجود سبزیجات معطر طعم لذیذی داشته و برای افرادی که گوشت دوست ندارند، می تواند غذایی بسیار مناسب باشد. اگر می خواهید علاوه بر آموزش آدانا کباب با پخت کباب های خانگی خوشمزه و عالی همچون کباب مانیسا و کباب ملکه آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم علاوه بر مطالعه این مطلب از لینک های ارائه شده نیز دیدن نمایید.

مواد لازم

  • گوشت چرخ شده: ۶۰۰ گرم
  • جعفری: ۵۰ گرم
  • فلفل دلمه ای قرمز: ۲ عدد
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • پیاز سفید: ۲ عدد

مواد لازم برای آدانا کباب

طرز تهیه آدانا کباب خوش طعم

برای آماده کردن این کباب ترکیه ای عالی باید، مقداری فلفل دلمه را با پیاز ساطوری کنید. حالا سبزی های جعفری را شسته، خشک کنید و ساطوری نمایید. مواد را درون کاسه ای ریخته و گوشت چرخی را به همراه مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید. در این مدت باید، کباب ها را به خوبی ورز دهید. ورز دادن مناسب برای کباب ها به مدت ۱۰ دقیقه می باشد.

روی مواد را مقداری سلفون کشیده و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. حالا نوبت به استراحت مواد می رسد. مواد کباب را به مدت ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید این کار موجب انسجام بیشتر مایه کباب به سیخ خواهد شد. بعد از ۲ ساعت مایه کباب را از یخچال خارج کنید و دوباره ورز دهید. حالا مواد را به سیخ کشیده و کنار بگذارید.

در صورتی که می خواهید، کباب های ذغالی داشته باشید، می توانید در این مدت ذغال و منقل را آماده کنید. سیخ را روی حرارت آتش یا گاز قرار داده و به خوبی کباب کنید. هر چند دقیقه سیخ ها را بچرخانید تا نسوزند. در صورت دلخواه می توانید این کباب را با گوجه کبابی و فلفل کبابی نیز سرو کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آدانا کباب

طرز تهیه آدانا کباب ترکیه ای بسیار ساده است و در این بخش یک طرز تهیه ساده از این کباب خانگی را برای شما علاقهمندان قرار داده ایم که مطالعه کردید. این کباب در کنار برنج یا به همراه نان سرو می شود. همچنین همراه با این کباب می توانید سبزی، ترشی و ماست موسیر نیز سرو نمایید. این کباب بین المللی در بسیاری از رستوران های ترکیه ای نیز به همین شیوه طبخ می شود. لازم است بدانید که برای لطیف تر شدن این غذا می توانید، مقداری کره نیز به آن اضافه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *