دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کاربردهای متفاوت آسپرین که از آن ها بی اطلاع هستید!

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

کاربردهای آسپرین بسیار زیاد می باشد و می تواند برای موارد بسیار متفاوتی مصرف شود. در ادامه شما را با تمامی این کاربرد ها آشنا خواهیم کرد و برای داشتن اطلاعات بیش تر در مورد این دارو ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آسپرین یکی از داروهایی می باشد که علاوه بر درمان می تواند یک سری کاربردهای دیگری نیز به همراه داشته باشد. کاربردهای متفاوت آسپرین را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید با استفاده از آن سریعا یک سری از مشکلات خود را برطرف نمایید.

کاربردهای آسپرین

انواع کاربردهای آسپرین

آسپرین یکی از داروهایی می باشد که علاوه بر مسکن بودن می تواند یک سری کار های دیگر نیز انجام دهد. این دارو به شما کمک می کند تا بتوانید مشکلاتی که برایتان ایجاد می شود را به راحتی رفع نمایید و برای این کار نیاز است تا اطلاعاتی در مورد کاربردهای آسپرین داشته باشید.

درمان جای نیش حشرات

بسیاری از افراد از این کاربرد آسپرین بی اطلاع می باشند. در بسیاری از موارد شما می توانید از آسپرین برای درمان نیش حشرات و پیشگیری از عفونت ها استفاده کنید. برای این کار باید آسپرین را در یک ظرف له کرده و درون آب حل کنید و بر روی محل نیش حشرات بمالید تا تاثیر خود را اعمال کند.

روشن شدن پوست

بسیاری از افراد از تیرگی پوست خود در ناحیه زیر بغل نالان می باشند. می توانید با استفاده از آسپرین این سیاهی ها را به حداقل برسانید. برای درمان این مشکل نیاز است تا دو عدد آسپرین را درون نصف فنجان آب گرم حل نموده و به زیر بغل خود بزنید و بگذارید این محلول یک ساعت بر روی موضع بماند. هر روز می توانید این کار را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

روشن شدن پوست با آسپرین

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درمان شوره سر

شما می توانید شوره سر خود را با استفاده از آسپرین درون شامپوی خود از بین ببرید. البته برای این کار نیاز به تعداد بسیار زیادی آسپرین ندارید و تنها دو عدد آسپرین را باید پودر کنید و درون شامپوی خود بریزید.

درمان جوش صورت

آسپرین به دلیل داشتن سالیسیلیک اسید می تواند به درمان جوش ها و آکنه ها کمک کند. در واقع این دارو برای بسیاری از بیماری های پوستی کاربرد دارد. برای درمان جوش های خود با آسپرین له شده و مقداری آب خمیر درست کنید و روی جوش ها و آکنه ها بزنید و بگذارید این خمیر یک شب تا صبح بماند. روز بعد صورت خود را با استفاده از آب سرد بشویید. استفاده از این کار را هر شب انجام دهید تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

از بین بردن لکه ها

بسیاری از افراد زمانی که عرق می کنند یک سری لکه هایی روی لباس هایشان می افتد. دو عدد آسپرین در این زمینه به کمک شما می آید و شما می توانید با پودر کردن و له کردن آن ها و قرار دادنشان بر روی پارچه و قسمت های لکه دار به راحتی آن ها را پاک کنید. بعد از این که لباس ها را با آب و آسپرین تمیز کردید نیاز است تا آن را مانند قبل بشویید.

از بین بردن لکه های لباس با آسپرین

رفع پینه پا

از دیگر کاربردهای آسپرین این است که می تواند به درمان پینه پا کمک کند. اگر به پا های خود اهمیت می دهید و دوست ندارید که پینه داشته باشد می توانی ۷ عدد آسپرین را له کرده و با نصف قاشق آب لیمو آن را ترکیب کرده و مقداری آب به این ترکیب اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. این خمیر را برای مدتی بر روی پینه پا قرار دهید و با استفاده از پارچه کرم و پلاستیک آن را بپوشانید. بعد از ۱۰ دقیقه می توانید روی پا را باز کرده و از سنگ پا کمک بگیرید. سنگ پا را بر روی پینه ها بزنید تا زمانی که به صورت کامل از بین برود.

ماسک صورت

استفاده از آسپرین به شما کمک می کند تا بتوانید پوستتان را نرم نگه داشته و لطافت آن را تضمین نمایید. شما می توانید برای استفاده از آسپرین به عنوان ماسک صورت ۵ عدد از آن را با ۲ قاشق غذا خوری ماست ترکیب کنید و این محلول را بر روی صورت خود بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه می توانید صورت خود را با آب گرم شسته و بعد از آن حتما از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. این روش را می توانید دو هفته تکرار کنید تا پوست شما برای همیشه نرم و لطیف باقی بماند.

ماسک مو برای درخشان تر شدن آن ها

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای متفاوتی که آسپرین دارد و شما می توانید از آن استفاده کنید این است که درخشندگی موها را تا حدودی افزایش می دهد. با گذشت زمان ممکن است مو های شما دیگر درخشندگی و حجم قبلی خود را نداشته باشد از این رو به شما توصیه می کنیم که ۸ عدد از این قرص ها را با آب گرم مخلوط کرده و بر روی مو های خود بزنید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مانند همیشه مو های خود را بشویید. این کار به افزایش حجم و درخشان تر شدن مو های شما کمک می کند.

بهبود عمر گیاهان با آسپرین

افزایش عمر گیاه

بسیاری از افراد در خانه خود گل و گیاه نگه داری می کنند ولی عمر این گیاهان در منزل بسیار کوتاه می باشد و اگر گیاهی گل ده هم داشته باشند گلش به زودی پژمرده خواهد شد. برای این که بتوانید عمر گل را در خانه افزایش دهید می توانید از این قرص چای گل ها بیندازید.

شارژ باتری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که باتری ماشین شما تمام شده و شما را در میان راه بگذارد. برای شارژ کردن مجدد باتری ماشین خود می توانید از آسپرین استفاده کنید. البته این کار به صورت موقت می باشد و باید به اولین مکانیکی رفته و باتری را تعویض کنید. آسپرین به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیادی اسید سالیسیلیک و ترکیب شدنش با اسید سولفوریک درون باتری شارژ موقتی را به شما خواهد داد.

از بین بردن سایر لکه ها از روی لباس

یکی از ساده ترین روش هایی که شما می توانید برای از بین بردن لکه های روی لباس ها استفاده کنید قرار دادن این قرص در ماشین لباسشویی می باشد. برای لباس های سفید ۵ عدد از این قرص و برای لباس های تیره تر و خاکستری رنگ نیاز است تا ۸ عدد قرص استفاده کنید. می توانید آبکشی ماشین لباسشویی را نیز روی آب سرد قرار بدهید. این قرص می تواند لکه های ناشی از خون را نیز به راحتی از بین ببرد و برای این کار کافی است مقداری از این قرص ها را به درون آب سرد بگذارید و لباس را درون آن قرار دهید و بگذارید دو الی سه ساعت بماند و بعد لباس خود را با آب تمیز کنید.

کاربردهای آسپرین

از بین بردن لکه تخم مرغ

در حین آشپزی و یا خوردن تخم مرغ ممکن است بر روی لباس شما لکه هایی ایجاد شود. شما می توانید به راحتی با استفاده از آسپرین این لکه ها را از بین ببرید. برای از بین بردن این لکه ها با آسپرین باید ابتدا از آب گرم استفاده کنید و لباس را به مدت ۳۰ دقیقه درون محلول آب گرم و آسپرین قرار بدهید. بعد از ۳۰ دقیقه شما می توانید به راحتی لباس خود را با آب گرم و مواد شوینده بشویید و لکه تخم مرغ را از روی آن پاک نمایید.

اطلاعاتی که به شما داده ایم کمک می کند تا بدون استفاده از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و سفید کننده ها لباس های خود را تمیز کرده و کار خود را موقتا راه بیندازید. در ادامه می توانید سایر دانستنی های علمی را مانند عوارض آسپارتام و عوارض شیرین کننده های مصنوعی را مشاهده کنید و در مورد این موارد نیز اطلاعاتی را بدست آورید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *