دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی فریده چتین هنرپیشه، نویسنده و کارگردان ترکی

  • محدثه خاکشور
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

سریال های ترکی اغلب از پربازدیدترین و معروف سریال ها محسوب می شوند به واسطه ی این شهرت بازیگران آن به خصوص بازیگران نقش های اصلی و مهم نیز دارای شهرت و محبوبیت بالایی می شوند. از جمله ی آنها می توان به سریال بی وفا و یا همان هرجایی اشاره داشت. در این مطلب به بیوگرافی فریده چتین بازیگر نقش زهرا شاداوغلو خواهیم پرداخت.

فریده چتین هنرپیشه موفق ترکی است که شاهد حضور او در سریال های «هرجایی یا همان بی وفا »و «به روزهای بهتر» بوده ایم. وی در سریال هرجایی در نقش زهرا شادغلو مقابل دوربین رفت که از نقش های اصلی این سریال محسوب می شود؛ اما به دلایلی شخصی از همراهی آن جدا شد. وی دارای ۱۶۰ سانتی متر قد؛ متاهل و مادر می باشد. در این مطلب بیشتر به آشنایی شما با بیوگرافی فریده چتین خواهیم پرداخت.

آشنایی با بیوگرافی فریده چتین بازیگر موفق ترکی

بیوگرافی فریده چتین بازیگر نقش زهرا شادغلو در هرجایی

خانم چتین علاوه بر هنرپیشه بودن، روزنامه نگار، مترجم، کارگردان، نویسنده می باشد. او در تازه ترین بازی خود در سریال بی وفا و یا همان هرجایی» که به اسم تردید نیز شناخته می شود, به خوبی مورد توجه و پسند مردم و کارگردانان قرار گرفت. وی در پنجم نوامبر سال ۱۹۸۰مصادف با چهاردهم آبان ۱۳۵۹ در خانواده ای مهاجر با اصالت بلغاری در کشور ترکیه به دنیا آمد. فریده تک فرزند خانواده چتین است.

زندگینامه فریده چتین بازیگر نقش زهرا شاداوغلو در سریال تردید و یا همان بی وفا

آشنایی با زندگینامه فریده چتین بازیگر موفق ترکی

تحصیلات

خانم بازیگر در سال ۲۰۰۱ فارغ التحصیل رشته ی تلویزیون و سینما از دانشگاه استانبول گردید. بعد در همین رشته به دانشگاه مرمر رفت و کارشناسی ارشد خود را اخذ نمود. او تحصیلات خود را به کارشناسی ارشد خلاصه نکرد و در دانشگاه مرمر به ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا پرداخت. از توانایی های او می توان به سخن گفتن و مسلط بودن به ۲ زبان اسپانیایی و آلمانی غیر از زبان ترکی اشاره داشت.

زندگینامه فریده چتین هنرپیشه و نویسنده و کارگردان

  •  آرون گروپس

آشنایی با زندگینامه فریده چتین و همسر و دختر او

آغاز بازیگری از دانشگاه تا شهرت در تلویزیون

فریده چتین در زمان تحصیل در دانشگاه به عنوان شاگرد تحت نظر استاد «آیلا آلگان» دوره های بازیگری را پشت سر گذاشت، او وقتی که نخستین مرتبه در فیلم «۲ دختر جوان» دستیاری کارگردانی و بازیگری انجام می داد، توانایی و قابلیت وی در بازیگری به وسیله ی کتلو اتامن یکی از کارگردانان ترکی کشف گردید. بعد از آن بود که با پیشنهادهای نقش جدی و مختلف روبرو گردید و در نهایت به مردم معرفی شد. در مجموع او در کارنامه هنری خویش، بازی در ۱۵ فیلم کوتاه را تجربه کرده است.

بیوگرافی فریده چتین و دلیل جدایی از سریال بی وفا

درخشش در تلویزیون و تئاتر

در سال ۲۰۰۶ در سریال «مثل رویا» در نقش ایدیل نخستین بار قدم در تلویزیون گذاشت.در سال بعد یعنی وقتی ۲۷ سال سن داشت در سریال « به یاد بیار عشقم» مقابل دوربین رفت و به خوبی دیده شد. در این سریال با بازیگرانی همچون «جانسل الچین» و «برن سات» همبازی بود.

در سال ۲۰۱۱ نخستین تجربه ی حضور بر روی صحنه ی خویش را با بازی در نمایشنامه «هدر فازاکرلی» به دست آوردو در سال ۲۰۱۷ در نمایشنامه «ریچارد» ایفای نقش نمود.

زندگینامه فریده چتین بازیگر نقش زهرا شاداوغلو در سریال هرجایی

شهرت و افتخارات

در سال ۲۰۱۰ وقتی ۳۰ سال سن داشت در سریال «عشق و جزا» نقش آفرینی نمود که در این سریال نیز با بازیگران مطرحی همچون نورگل یشیلچای و مراد ییلدریم هم بازی بود. او با این بازی توانست به شهرت و محبوبیت نسبتا خوبی برسد.

او به خاطر اولین تجربه بازیگری خود در فیلمی به نام «دو دختر جوان» موفق به دریافت جایزه برترین بازیگر زن در جایزه های بین المللی فیلم آنکارا و نیز دریافت جایزه برترین بازیگر زن سیزدهمین فستیوال بین المللی فیلم گلدن گردید.

بعد در سال ۲۰۰۸ در یک فیلم سینمایی به نام « پیام رسان» با بازی در نقش حوا و در ۲۰۱۲ در فیلمی به نام «روزهای زیبایی» مقابل دوربین رفت.

در سال ۲۰۱۹ وی در سریال «هرجایی» در نقش زهرا بازی نمود.

مروری بر بیوگرافی فریده چتین از دو بعد هنری و حرفه ای و شخصی

زندگینامه فریده چتین بازیگر نقش زهرا شاداوغلو در سریال هرجایی

زندگی شخصی فریده چتین

در بیوگرافی فریده چتین مطالعه می کنید که این بازیگر خانم موفق ترکی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ با یکی از نویسندگان سینما به نام «مراد اوزر» در میانه ازدواج نمود که این زوج در سال ۲۰۲۰ یکسال بعد صاحب دختری به اسم «حیات» شدند.

آقای مراد اوزر همسر خانم چتین در دهم مارس ۲۰۲۲ به خاطر بیماری سرطان فوت نمودند، در نتیجه ایشان با دختر خویش خیلی زود تنها شدند.

زندگینامه فریده چتین بازیگر نقش زهرا شاداوغلو در سریال هرجایی

نظر فریده چتین در مورد بارداری و مادر بودن

فریده جتین که مدتی است طعم مادر شدن را چشیده و تجربه ی جدیدی در زندگی شخصی خود را کسب کرده است؛ در این باره چنین می گوید:

«بچه دار شدن چیزی بود که خیلی از درونم می خواستم، اما سعی نکردم با گم شدن در گرفتاری های روزمره قدم بردارم. در طول یک دوره فشرده، یک تحول غیر منتظره را تجربه کردم، من باردار شدم و حتی برای مدتی متوجه آن نبودم، تولد دخترم را هدیه زندگی به خودم دیدم قبل از اینکه فرزندم را به دنیا بیاورم. فکر می کنم به اندازه کافی تجربه زندگی دارم.»

همچنین وی در رابطه با سختی های مادر بودن اضافه می کند:

«می توانم بگویم سخت است اما یک شادی وصف ناپذیر دارد. اکنون به نظر می رسد که پاسخ هایی را که تمام عمر به دنبال آن بودم یافته ام. بالاخره همه راه ها به خانه ختم می شود و احساس می کنم وقتی به خانه می رسم، ریشه دارم.»

آشنایی با بیوگرافی فریده بازیگر نقش زهرا شاداوغلو در سریال هرجایی

تفاوت نویسندگی و بازیگری از دیدگاه فریده چتین

خانم بازیگر بازیگری فعال و موفق هستند که در کنار آن در بسیاری فعالیت های هنری نیز مشغول هستند. از جمله ی آنها می توان به نویسندگی اشاره داشت. ایشان در رابطه با تفاوت نویسندگی و بازیگری نظر خود را اینگونه بیان می کنند:

«من تفاوتی بین این دو قائل نیستم و ممکن است در یکی از دوره های مختلف آثار بیشتری تولید کنم، اما کار من روی هر دو به موازات یکدیگر پیش می رود. اگر در نمایشنامه ای به قلم شکسپیر بازی می کنم، متنی که می نویسم این روحیه را دارد. اگر در داستان سرزمینی که در بین النهرین می گذرد، نقشی بازی کنم داستان های مردم محلی را دنبال می کنم.

به هر حال ساختن داستان بدون تحقیق و تحلیل ممکن به نظر نمی رسد.»

وی خود را فردی رویاپرداز قوی معرفی می کند که به خاطر تک فرزند بودن و گذراندن وقت زیادی از روز را در دنیای خویش خود را صاحب این رویاپردازی می داند.

آشنایی با بیوگرافی فریده از بازیگران توانا و بااستعدا ترکیه ای

دلیل جدایی از سریال بی وفا و یا همان هرجایی

تازه ترین نقش آفرینی خانم چتین حضور در سریال مشهور « بی وفا» می باشد، او یکی از کاراکترهای اصلی این سریال در نقش زهرا شاداوغلو همسر هزار شاداوغلو (عروس بزرگ این خانواده) است که با هنرپیشگانی مانند آکین آکینوزو و نیز ابرو شاهین هم بازی بوده است. با وجود اهمیت حضور و نقش او در این سریال به دلیل بارداری این بانوی هنرمند در زندگی واقعی سناریو به طور ناگهانی تغییر یافته و در نتیجه زهرا نقشی که فریده چتین بازیگر آن است، از فیلم کناره گیری و حذف شد.

مروری بر زندگینامه فریده چتین از دو بعد هنری و حرفه ای و شخصی

در این مطلب شما علاقه مندان عزیز و خوش سلیقه را با بیوگرافی فریده چتین بازیگر و نویسنده ترکیه ای آشنا نمودیم. امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *