دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جنگل دو هزار و سه هزار تنکابن با مراتع سرسبز و چشمه سارهای زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

جنگل دو هزار و سه هزار یکی از نواحی جنگلی مشهور و پر جاذبه در تنکابن می باشد. این نواحی دارای طبیعت منحصر به فردی بوده و دارای گونه هایی از درختان چنار می باشد. این جنگل ها سکونتگاه پرندگان مهمی هستند.

یکی از نواحی دیدنی بکر و پر جاذبه ای که می توانید در نواحی تنکابن مشاهده کنید، جنگل دو هزار و سه هزار می باشند. این جنگلها دارای مراتعی سرسبز بوده و اهمیت گردشگری بالایی دارند. مجموعه ای از درختان هیرکانی و چشمه سارها در این نواحی می تواند برای گردشگران و علاقمندان جالب توجه باشد.

ارتفاعات دو هزار و سه هزار

معرفی جنگل دو هزار و سه هزار

این جنگلها سراسر از چشم اندازهای طبیعی و جاذبه های متنوعی هستند که شما از آن ها دیدن خواهید کرد. همانطور که اشاره شد این نواحی دارای چشمه سارها و آبشارهای مرتفعی بوده که در این بخش با آن ها آشنا می شوید. این نواحی ویژه طبیعت دوستان بوده و از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار می باشد. این جنگلها از مکان های دیدنی تنکابن می باشد.

جنگل دو هزار و سه هزار

این نواحی جنگلی در استان مازندران واقع شده و دارای مسیرهای دلچسبی و دلنشینی است. برای بازدید از این جنگلها باید از نواحی تنکابن نیز عبور کنید. در این نواحی زیباترین چشم اندازها را مشاهده خواهید کرد. رودخانه های خروشانی که از دشت های ییلاقی این نواحی عبور می کنند، بی شک دارای طبیعتی منحصر به فرد هستند. این مناطق دارای چشمه های آب معدنی مهمی است.

دو هزار و سه هزار را بشناسید

با عبور از این جاده ها و ارتفاعات می توانید، زیبایی ها بی شماری را مشاهده کنید. چمنزارها و مراتع این نواحی محل مناسبی برای چرای دام های روستایی می باشد. روستای امامزاده قاسم یکی از نواحی زیبایی است که در مسیر شما قرار داشته و می توانید از آن دیدن کنید. این منطقه در سال ۱۳۷۲ ثبت شده و یکی از دهستان های توریستی در این نواحی است. در فصل های مختلفی از سال این نواحی چشم اندازهای زیبایی دارد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مراتع دو هزار و سه هزار

توصیف جنگل:

این جنگلها با قرارگیری در ارتفاعات ییلاقی از زیبایی های بی شماری برخوردار می باشند. جاذبه های طبیعی این نواحی از شمال کشور می تواند، مورد توجه باشد. این جنگلهای هیرکانی از به هم پیوستگی بالایی برخوردار بوده و ار شرایط آب و هوایی معتدلی نیز برخوردار هستند. در این جنگلها انواعی از پرندگان همچون دارکوب مشاهده می شوند. گونه هایی از درختان راش، چنار، ون و انبوهی دیگر از درختان در این جنگلها زیبایی های بی شماری بخشیده اند.

در طی مسیر این جنگلها می توانید، پیاده روی کنید و از لذت کوهنوردی نیز بهره مند شوید. این نواحی ویژه ماهی گیری بوده و دارای انواعی از رودخانه های خروشان است. ویژگی های فرهنگی این نواحی نیز می تواند، شما گردشگران را جذب کند. این نواحی امروزه یکی از تفریجگاه های مازندرانی برای گردشگران می باشد. شما علاقه مندان در لینک می توانید، نگاهی به دیدنی های تنکابن بیندازید.

دو هزار و سه هزار

اقامت در جنگل:

برای اقامت در این منطقه جنگلی باید خانه های روستایی با معماری خاص و ویژه آن را انتخاب نمایید. اقامتگاه های بوم گردی در این نواحی نیز گزینه بسیار مناسبی هستند. در نزدیکی تنکابن نیز ویلاهای لوکسی وجود دارند که می توانید، اقامت داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *