دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

داستان حضرت نوح برای کودکان + تصاویر

  • یلدا محمدی
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
  • ۰

داستان زیبا و دلنشین زندگی حضرت نوح و ماجرای ساخت کشتی توسط ایشان را با بیانی ساده و جذاب در این مطلب مطرح می نماییم که امیدواریم مطالعه داستان حضرت نوح برای شما نیز جالب و قابل توجه باشد.

داستان نوح علیه السلام را می توان یکی از داستان های عبرت آموز بسیار زیبا و دلنشین  دانست که افراد با سنین مختلف علاقه مند به شنیدن آن هستند. همچنین اغلب والدین در تلاشند کودکان خود را با اینگونه داستان های قرآنی و دلنشین آشنا نمایند. بر این اساس در این مطلب به ارائه داستان زندگی و کشتی نوح به زبانی کودکانه می پردازیم که می تواند بهترین انتخاب برای والدین باشد. در ادامه همراه ما بوده و از مطالعه داستان زندگی نوح (ع) لذت ببرید.

داستان حضرت نوح با بیانی کودکانه و شیرین :

مطالعه و آشنایی با داستان پیامبران الهی و قصه های قرآنی، علاوه بر زیبایی و جذابیت، می توانند راهنمای مناسبی در زندگی هر فرد باشند. داستان حضرت نوح نیز از آن جمله داستان هایی است ماجرایی زیبا و جذاب دارد که اغلب با بیانی شیرین و دلچسب مطرح می گردد. ما نیز سعی نمودیم ضمن گردآوری داستان زندگی نوح (ع)، آن را به صورت داستان کودکانه مطرح نماییم تا درک آن برای بچه ها نیز آسان باشد. در ادامه متن کامل و داستان زیبای کودکانه در رابطه با زندگی نوح (ع) را مشاهده نمایید.

داستان دلنشین و زیبای حضرت نوح

اولین پیامبر اولوالعزم و از جمله ی پیامبرانی که با عمری طولانی در راه گسترش خدا پرستی و نجات مردم از نادانی رنج فراوانی کشید نوح پیامبر (علیه السلام) بود .در زمان این پیامبر بزرگوار ، بت پرستی و گرایش مردم به خدایان دروغین ، گسترش یافته بود . حضرت نوح (علیه السلام) مدّتی از عمر خویش را از مردم کناره گرفت تا اینکه به فرمان پروردگار ، مأمور هدایت مردم شد .
همزمان با شروع نصیحت های نوح پیامبر (علیه السلام) ، بزرگان شهر که هفتاد نفر بودند ، به مخالفت با آن حضرت پرداختند و به دنبال آنان مردم نادان هم به بهانه ی اینکه « تو دروغ میگوئی ، چون انسانی مثل ما هستی » او را مسخره کردند .

قضه حضرت نوح و ساخت کشنی

کم کم حرفهای نوح در دل بعضی از مردم فقیر اثر کرد و به او ایمان آوردند . برخی از مردم پیش نوح رفتند و گفتند : تو چطور پیامبری هستی که فقط آدم های فقیر و بدبخت پیرو تو هستند ؟ نوح گفت : خوبی و بدی آدم ها به پول نیست . همه برای ما عزیز هستند اما آن مردم به حرفهای او توجهی نداشتند و انگشت در گوشهایشان فرو می کردند تا حرف او را نشنوند . تا اینکه روزی از روزها پیش او رفتند و گفتند : دیگر از دست تو خسته شده ایم . تو سالهاست ما را از عذاب خدای خودت می ترسانی . اگر راست می گویی ، از خدای خود بخواه تا عذابش را برای بت پرستان بفرستد . نوح هم چون از دست آنها خسته شده بود ، دست به آسمان برد و از خدا خواست برای آنها عذاب بفرستد . خدا خواسته ی نوح را قبول کرد و از او خواست . تا کشتی خیلی بزرگ بسازد و منتظر فرمان خدا باشد . نوح شروع به ساختن کشتی کرد و ساخت کشتی بعد تازه ایی از داستان حضرت نوح بود.

  •  آرون گروپس

داستان حضرت نوح

اگر چه هنگام ساختن کشتی هم تمسخر مردم ادامه یافت ، ولی نوح (علیه السلام) پس از مدّتی کشتی را آماده کرد و از هر حیوانی یک جفت سوار بر کشتی کرد و کسانی که به او ایمان آورده بودند را با خود برداشت . به فرمان الهی آب از زمین شروع به جوشش کرد و باران سیل آسا فرو بارید و سیل عظیمی به راه افتاد و همه ی مخالفان دین خدا در آب غرق شدند یکی از بت پرستان ، پسر نوح (علیه السلام) بود که دوستان گمراه او را فریب دادند و نصیحت پدر در او اثری نکرد و گرفتار عذاب الهی شد.

داستان حضرت نوح برای کودکان

پس از طوفان و نابود شدن همه ی کافران ، آب فروکش کرد و کشتی به سلامت به زمین نشست و مؤمنان زندگی جدیدی را آغاز کردند .حضرت نوح (علیه السلام) پس از عمری طولانی ( که تا بیش از ۲۰۰۰ سال نیز نقل شده است ) به دیدار خُداوند رفت . قبر نوح در نجف و کنار مرقد مُطهّر امیرالمؤمنین (علیه السلام) قرار دارد . نصیحت های نوح (علیه السلام) به گوش آن مردم لجباز نرفت و به غیر از تعداد کمی ، بقیـّه به او ایمان نیاوردند . پیامبر خدا نیز پس از آزار و اذیّت فراوانی که از مردم دید ، به آنها نفرین کرد . زمانی که خدا به حضرت نوح (علیه السلام) خبر داد که به جُز آن چند نفر ، دیگر کسی به تو ایمان نمی آورد ، دستور دیگری از جانب پروردگار رسید و آن ساخــتن یک کشتی بزرگ و بی سابقه بود .

داستان زیبای حضرت نوح و کشنی اش

امیدواریم مطالعه داستان حضرت نوح برای شما دوستان علاقه مند نیز جذاب بوده باشد، در بخش داستان کودک شاهد داستان های بیشتر و مطالب متنوع برای کودکان خواهید بود که هر یک از بین مجموعه های مختلف گلچین و در این صفحه ارائه شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *