دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

توصیه های مهمی که در رفتار با همسر باردار باید به آن ها توجه کرد

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

رفتار با همسر باردار در دوران مهم بارداری اهمیت بسیاری دارد و اگر این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید می توانید از افسردگی های بعد از زایمان نیز پیشگیری کنید و خانواده ای شاد داشته باشید.

در دوران بارداری یکی از مهمترین کارهایی که باید در مورد همسر خود آن را انجام دهید این است که او را درک کنید. در واقع در این دوران همسر شما به شدت حساس می شود و شما باید سعی کنید به حساسیت های او احترام گذاشته و به عبارت دیگر ناز همسر خود را بکشید. در ادامه شما  را با یک سری نکاتی آشنا می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید درست ترین رفتار با همسر باردار خود داشته باشید.

نحوه رفتار با همسر باردار

مادران باردار یکسری احساسات ی را در این دوران تجربه می کنند که دست خودشان نیست و صرفا بر اساس تغییرات شدید هورمونی در بدن و وارد شدن به مرحله دیگری از زندگی می باشد. همسر فرد باردار نیز باید در این زمینه نقش بسیار پر رنگی داشته باشد در غیر این صورت تمامی بار مسئولیت ها و احساسات به دوش فرد باردار می افتد و در نهایت مشکلات متعددی برایشان ایجاد خواهد شد.

بارداری و بحران های آن

بهتر است در برابر زنان باردار خود را مسئول بدانید زیرا آن ها بسیار شکننده اند و با کوچک ترین بی توجهی و بد اخلاقی شما می رنجند. در این میان باید مراقب تمامی حرف هایی که می زنید باشید در غیر این صورت مشکلاتی که بعدا ایجاد می شود را نمی توانید حل کنید. در واقع اگر پدر بتواند از مادر و جنین مراقبت کند می تواند بر روی سلامت آن ها نیز تاثیر بگذارد و در نهایت خانواده سالم تری خواهد داشت.

حمایت عاطفی

اولین نیاز هر زن باردار این است که همسر او از او حمایت نماید و او را در انجام کار های خانه و … یاری نماید. این حمایت های عاطفی شما توانایی بسیار زیادی در بهبود شرایط دارد و قطعا برای سلامت جنین و مادر ضروری می باشد.

کاهش اضطراب

جالب است بدانید که استرس و اضطراب برای مادران باردار مانند سم می مانند و در بسیاری از موارد ممکن است سقط جنین را نیز در پی داشته باشد. بسیاری از مادران ممکن است استرس و افسردگی را در دو.ران بارداری خود تجربه کنند و بسیاری از این نگرانی ها در مورد سلامت خود و جنین می باشد و اگر شما بتوانید این اطمینان را به آن ها بدهید که هیچ مشکلی برایشان ایجاد نمی شود و از آن ها حمایت می کنید می توانید این مشکلات را تا حدودی از بین ببرید و در نهایت زندگی را برایشان راحت تر سازید. نداشتن استرس در دوران بارداری باعث سلامت جنین و رشد بهتر او می شود. در اولین قدم برای کاهش نگرانی های همسرتان باید ریشه یابی کنید و هر آن چه که او را آزرده است را بیابید و سعی کنید آن ها را حل کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

استرس خانم های باردار برای جنین مضر می باشد.

اهمیت به جنین

بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که جنین همه چیز را احساس می کند از این رو بهتر است به سلامت روحی و روانی او اهمیت بدهید و در دوران بارداری کمتر دعوا کنید و سعی کنید رفتار بهتری با همسر خود داشته باشد. بزرگ شدن جنین در یک محیط گرم و عاشقانه می تواند روح و روان سالم تری برایش ایجاد نماید و به شما توصیه اکید داریم که در دوران بارداری بیشتر به جنین اهمیت دهید و سعی کنید با رفتار های خوب داشتن همسر خود را از هر گونه ناراحتی دور نمایید. یک سری از رفتار ها هستند که در این زمینه به شما کمک می کنند و این رفتار ها عبارتند از :

  • بوسیدن شکم مادر
  • نوازش کردن جنین
  • حرف زدن با جنین

کمک به کاهش درد های جسمانی

اگر بتوانید در کار های خانه همسر خود را یاری کنید می توانید زا فشار های وارد شده به آن ها بکاهید در نتیجه درد های ناشی از کار و خستگی را در بدن آن ها کاهش می دهید. این کار کمک می کند تا درد های همسر شما بعد از مدتی بدون مسکن بهبود یابد. بسیاری از خانم های باردار نمی توانند از مسکن ها استفاده کنند بنابراین بهتر است به آن ها کمک کنید در غیر این صورت فشار بالایی به آن ها وارد می شود.

اگر به خانم خود بگویید که استراحت کند و شما کارها را انجام دهید ممکن است نگذارد که چنین اتفاقی بیفتد و با فکر کند که به او ترحم می کنید بنابراین بدون این که بخواهد بهتر است به کمک او بروید و یک سری از کار ها را بر عهده بگیرد تا زمان بیشتری را برای استراحت داشته باشد.  اگر بتوانید شرایط همسر باردار خود را درک کنید قطعا او نیز قدردان محبت های شما خواهد بود.

کاهش درد های جسمانی زنان باردار اهمیت بسیاری در سلامت او دارد.

تغییر کردن

اگر تغییراتی در زندگی همسر شما ایجاد شده است بهتر است شما نیز به همراه او تغییر کنید. اگر همسر شما شروع به ورزش کردن می کند باید همراه با او باشید و سعی کنید وقت بیشتری برایش بگذارید. در واقع شما با این کار به همسر خود انگیزه می دهید و انرژی بخش او در این راه خواهید شد.

بالا بردن آگاهی خود

اگر همسرتان باردار می باشد یکی از کار هایی که باید انجام دهید این است که در مورد زنان حامله اطلاعات خود را بالا ببرید. در واقع شما با این کار می توانید از مشکلاتی که ممکن است در این دو.ران ایجاد شود پیشگیری کرده و یا آن ها را به حداقل برسانید. تغییرات خلقی بسیاری در این دوران روی می دهد و آگاهی داشتن از این موضوعات به شما کمک می کند تا این تغییرات را بهتر پشت سر بگذارید. در این زمینه می توانید با یک مشاور خانواده نیز مشورت کنید و اطلاعاتی را از آن ها نیز بگیرید.

یادآوری نقاط مثبت در زندگی

به همسر خود یادآوری کنید که چقدر زیبا است و هر تغییری که داشته باشد از زیبایی و مهربانی او کم نمی کند. یاداوری این احساسات به او باعث می شود که قوت قلب پیدا کند و افکار اضافه ای مانند این که اضافه وزن دارد و همین ممکن است از علاقه شما به او کم کند پیشگیری نمایید و در نهایت روحیه مادر باردار را افزایش می دهد.

همراه بودن

سعی کنید همراه همسر باردار خود باشید و او را بیش از حد تنها نگذارید. اگر قرار است همسر شما به آزمایشگاه و یا سونوگرافی برود بهتر است با او همراه شوید. این هم یکی از روش های حمایتی می باشد و می تواند منجر به دلگرم شدن خانم باردار گردد.

برای همسر باردار خود همراه باشید.

کنار آمدن با تغییرات

زمانی که به ماه های آخر بارداری نزدیک می شوید ممکن است یک سری بالش های اضافی بین شما و همسرتان قرار بگیرد. در واقع استفاده از این بالش ها برای کاهش درد های جسمانی بسیار موثر می باشد و بهتر است چند ماهی را این چنین سر کنید تا بتوانید این پروسه را پشت سر بگذارید و نوزاد خود را بغل کنید. یادتان باشد که این بالش ها نباید مانعی برای ابراز علاقه شما به همسرتان باشد و در همه حال سعی کنید علاقه خود را به آن ها نشان دهید.

خارج شدن از روز مرگی

برای این که بتوانید حال روحی همسر خود را بهبود بخشید بهتر است سعی کنید او را درک کنید و اگر بی حوصله است فعالیت هایی را برای او در نظر بگیرید. برای خارج شدن زندگی خود از روزمرگی ها می توانید به مهمانی بروید و سعی کنید روش های دیگری برای بهبودی او پیدا کنید. خانم ها در این دوران بسیار حساس می شوند و اگر دوست ندارند به جایی بروند بهتر است آن ها را درک کنید و زیاد اصرار نکنید.

اولویت قرار دادن

بهتر است همسر خود را در اولویت کار های خود قرار بدهید. در این دوران یک سری ویار هایی وجود دارد و ممکن است همسر شما هوس هر چیزی را بکند بنابراین بهتر است سعی کنید تا حدالامکان این نیاز ها را برآورده سازید. بهتر است سعی کنید تمام توان خود را به کار بگیرید و در این دوران همسر خود را یاری کنید.

رفتار با همسر باردار

رفتن به سفر

برای بسیاری از خانم های باردار سفر رفتن هیچ مانعی ندارد و اگر همسر شما از نظر پزشکی مساعد می باشد  می توانید یک سفر چند روزه در نظر بگیرید و سعی کنید حال و هوای او را عوض نمایید. بهتر است از این سفر نهایت لذت را ببرید زیرا بعد از این تعداد افراد خانواده شما زیاد تر می شود و دیگر نمی توانید مانند قبل برای یک دیگر وقت بگذارید.

آماده کردن اتاق کودک

بسیاری از آقایان در این کار ها شرکت نمی کنند و همه چیز را به مادر واگذار می کنند که کار بسیار اشتباهی می باشد. بهتر است در این پروسه همراهی داشته باشید و به همسر خود کمک کرده و سعی کنید اتاق نوزاد خود را با هم بچینید.

ابراز کردن احساسات

یادتان باشد که بارداری خانم شما نباید مانعی برای ابراز احساساتتان باشد و خانم ها در این دوران بیشتر از قبل نیاز دارند که احساسات شما را در مورد خودشان بدانند. سانسور کردن احساساتتان می تواند منجر به دلسرد شدن آن ها نسبت به رابطه تان شده و افسردگی شدید و خستگی بعد از زایمان را برایشان به همراه داشته باشد.

داشتن آگاهی بیش تر در مورد جنین و بارداری

نشان دادن درست ترین رفتار با همسر باردار به شما کمک می کند تا از بحران های بارداری به راحتی عبور کنید. بهتر است در این دوران به ظاهر خود بیشتر توجه کنید زیرا بسیاری از خانم ها هستند که به یک سری از مسائل بهداشتی و نظافتی حساس می شوند و بهتر است این موارد را رعایت کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *