دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره عمل لیپوماتیک شکم

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در واقع عمل لیپوماتیک شکم مانند سایر روش های خوش اندامی بدن با وجود تمام مزیت هایی که دارد فاقد عوارض هم نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با خصوصیات این روش خون اندامی آشنا شوید با ما همراه باشید.

به طور کلی داشتن اندامی خوش فرم و ایده آل دیگر دیگر آرزو نبوده و افراد می توانند به راحتی چربی های مقاوم به ورزش و رژیم غذایی را از بین برده و به تناسب اندام برسند که از جمله موثرترین این روش ها می توان به عمل لیپوماتیک شکم اشاره کرد.

آشنایی با عمل لیپوماتیک شکم

بهتر است بدانید که لیپوماتیک شکم و پهلو از دسته روش های جدیدی است که با هدف از بین بردن و تخلیه چربی های بدن انجام خواهد شد. در این روش متخصص پس از انجام بررسی های لازم و آماده سازی فرد پروسه انجام لیپوماتیک را در کلینیک زیبایی آغاز خواهد کرد. به این صورت که در نواحی مشخص شده بدن، بی حسی موضوعی اعمال می شود و سپس پزشک سوراخ هایی در این نواحی ایجاد می کند.

خصوصیات عمل لیپوماتیک شکم

این سوراخ ها در عمق ۲ تا ۶ میلی متر هستند و در حقیقت با هدف وارد کردن لوله ای بسیار نازک و ظریف به نام کانولا به درون بافت های چربی ایجاد می شوند. لوله لانوکا به کمک حرکات ارتعاشی خود باعث تخریب چربی های اضافی بدن در ناحیه تحت درمان شده و در نهایت چربی های تخریب شده با استفاده از دستگاه ساکشن از بدن خارج می شوند. بنابراین شخص به هیکل ایده آل و دلخواه خود دست خواهد یافت. از چمله مزایای بزرگ این روش می توان به قابل استفاده بودن چربی های خارج شده از بدن در سایر نواحی بدن اشاره کرد.

دستوالعمل انجام عمل لیپوماتیک شکم:

توجه داشته باشید که امروزه چندین روش برای انجام جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو دارد و بیشتر جراحان اغلب از عمل تامسنت برای کاهش از دست دادن خون و ایجاد زخم استفاده خواهند کرد. این روش شامل تزریق محلول استریل بوده که حاوی داروی بی حسی بوده و تقریبا مشابه روش لیپوساکشن خواهد بود. لیپوماتیک برای شکستن سلول های چربی از امواج اینفراسونیک، لرزش، ارتعاشات فراصوتی استفاده می کند.

بهتر است بدانید در اندامی که قرار است لیپوماتیک انجام شود سوراخی به قطر تقریبی ۵ میلی متر ایجاد می شود و پس از آن نیز از یک ابزار لوله ای نازک به نام میکرو کانولا متصل به دستگاه برای تخلیه چربی از مناطق مورد نظر و مکش آن استفاده خواهد شد.

چگونگی عمل لیپوماتیک

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

همچنین در صورت نیاز جراح چربی را تصفیه و به قسمت های دیگر بدن منتقل می کند تا ظاهر قسمت خاصی از بدن مانند صورت یا باسن را بهبود ببخشد. برای اینکه پوست بر روی بافت ای زیرین در جای خود نگه داشته شود بیمار پیش از عمل یک لباس با خاصیت پلاستیکی می پوشد سپس کانولا از طریق یک برش کوچک وارد بافت های چربی وی شده و آن ها را با حرکت چرخشی و لرزشی از بین می برد.

در واقع با استفاده از این وسیله تمام چربی های تجمع یافته در بافت های بدن جدا شده و آن ها را از طریق دستگاه مکش متصل به کانولا خارج می کند. بهتر است بدانید که امروزه با استفاده از چنین فناوری انکان مکش سلول های چربی به صورت کامل وجود داشته و هیچ گونه آسیبی به بدن و بافت های آن وارد نخواهد شد.

با این حال دقت داشته باشید که عمل لیپوماتیک همیشه به تنهایی انجام نمی شود. گاهی اوقات بیماران تصمیم می گیرند که جراحی را به همراه سایر روش ها از جمله جراحی زیبایی شکم نیز انجام دهند تا به نتیجه دلخواه شان برسند.

مراقبت های پس از انجام عمل:

از آنجایی که لیپوماتیک شکم و پهلو امروزه به عنوان یک روش جراحی زیبایی محسوب می شود نیازمند رعایت یکسری مراقبت ها خواهد بود. رعایت این نکات کمک می کند تا افراد به اندام ایده آل و دلخواه خود در کمترین زمان ممکن و بدون کمترین دردسر برسند. از جمله مهم ترین مراقبت های پس از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک شکم و پهلو می توان به موارد فوق اشاره کرد:

مراقبت های پس از عمل لیپوماتیک

مصرف مرتب داروهای تجویز شده توسط پزشک به منظور کاهش درد و جلوگیری از بروز عفونت های احتمالی

خودداری از مصرف هر گونه دارو از جمله ویتامین ها بدون اطلاع پزشک مربوطه

داشتن رژیم غذایی سالم و اصولی

پوشیدن گن مخصوص به مدت یک الی دو ماه پس از انجام لیپوماتیک برای جلوگیری از افتادگی پوست

انجام حرکات ورزشی به منظور حفظ نتایج حاصل از انجام لیپوماتیک در طولانی مدت

شروع پیاده روی آهسته از روز سوم به بعد برای کمک به تخلیه مایعات از محل زخم

نوشیدن آب کافی و خوردن میوه و سبزیجات جهت هیدراته نگه داشتن بدن

خودداری از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات به منظور کوتاه تر کردن دوره نقاهت

تاثیرات جراحی لیپوماتیک بر زیبایی بدن

مزیت های عمل:

بهتر است بدانید آنچه که باعث شده تا جراحی لاغری شکم و پهلو امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین روش های زیبایی شناخته شود مزیت های منحصر به فرد آن است. به خاطر همین فواید، افرادی که تمایل به انجام لیپوماتیک دارند می توانند از شر چربی های اضافی بدن خود خلاص شده و به اندام ایده آل خود دست یابند. در ادامه سعی کرده ایم تا مهم ترین مزیت های این جراحی را شرح دهیم:

احساس درد کمتر در مقایسه با سایر روش های مشابه

ایمنی و نتیجه دهی بالای لیپوماتیک

عدم نیاز به زمان بسیار زیاد و خسته کننده

امکان لیفت نسبی پوست پس از اتمام کار

هزینه پایین آن در مقایسه با روش های تهاجمی قدیمی

عدم نیاز به گذراندن دوره نقاهت طولانی و آزاردهنده

مزیت های جراحی لیپوماتیک شکم

عوارض عمل جراحی:

به طور کلی مانند سایر عمل های زیبایی لیپوماتیک شکم و پهلو نیز با یکسری عوارض جانبی همراه خواهد بود که اگرچه بسیاری از این عوارض لیپوماتیک در کوتاه مدت از بین می روند اما برخی ممکن است طولانی مدت باشند. در ادامه سعی کرده ایم تا عوارض ناشی از این عمل جراحی را شرح دهیم:

بروز کبودی در نتیجه وارد شدن آسیب به رگ های بدن حین شکستن چربی ها

ایجاد التهاب و تورم در ناجیه انجام لیپوماتیک

تجمع آب در بافت ناجیه لیپوماتیک

خطر آمبولی در صورتی بی احتیاطی پزشک و عدم رعایت نکات مراقبتی توسط فرد

باقی ماندن جای زخم به صورت طولانی مدت

بروز عفونت در نتیجه بی احتیاطی بیمار و یا پزشک

احساس درد

احتمال خونریزی در حین انجام لیپومانیک و پس از آن

عوارض ناشی از عمل

در صورتی که فرد احساس کند هر یک از این عوارض جانبی با شدت بالا نمایان می شوند و موجب اذیت او می گردند بایستی موضوع را سریعا با زشم مربوطه در میان بگذارید و نسبت به رفع سریع آن اقدام نمایید. در غیر اینصورت خطرات و نتایج ناخوشایندی بروز پیدا خواهد کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *