دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ساخت کرم پودر گیاهی با دو روش متفاوت

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

کرم پودر محصولی آرایشی بوده که در اولین مرحله از آرایش کردن مورد استفاده قرار گرفته می شود ولی برای داشتن میکاپی بدون نقص و ایده آل باید نوع مرغوب و باکیفیتی از آن را خریداری نمایید و حتی اگر تمایل داشته باشید می توانید از طریق آشنایی با روش ساخت کرم پودر گیاهی این وسیله آرایشی را در منزل بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

از جمله وسایل آرایشی پرکاربرد و مهم کرم پودر بوده که برای داشتن پوستی بدون لک و یکدست مورد استفاده قرار گرفته و در رنگ بندی مختلفی برای انواع پوست تیره و روشن تولید می شود. در زمان خرید این محصول نکات مهم در این زمینه همچون فرمولاسیون آن، رنگ متناسب با پوستتان و … را در نظر گرفته تا انتخاب درستی داشته باشید. در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان نحوه ساخت کرم پودر گیاهی را به روشی راحت آموزش داده ایم.

آموزش ساخت کرم پودر گیاهی

با توجه به این کرم پودر پایه اصلی اجرای کار آرایش و گریم به حساب می آید بنابراین استفاده مداوم از آن امکان دارد پوست را دچار آسیب های مختلفی نماید به همین خاطر بهتر است با بهره گیری از یک روش ساده ساخت کرم پودر گیاهی این محصول را خودتان در منزل به صورت دست ساز بسازید تا از مزایای آن بهره مند شوید و علاوه بر داشتن کرم پودری با ترکیبات سالم از هزینه های خود بکاهید و از این طریق از عوارض پوستی ناشی از مصرف کرم پودر های حاضری در امان بمانید.

آموزش درست کردن کرم پودر گیاهی

در حال حاضر همه افراد برای داشتن پوستی شفاف و بدون جوش و صاف در تلاش هستند و برای آن ها اهمیت زیادی دارد. کرم پودر از جمله محصولاتی بوده که ظاهر پوست را زیبا ساخته و رنگ یکنواختی به آن می دهد. در صورتی که برای مدتی از کرم پودر استفاده می کنید دیگر بدون مصرف آن نمی توانید از خانه خارج شوید و به گونه ای اعتماد به نفس خود را از دست می دهید و احساس می کنید پوستتان وحشتناک شده است. به منظور این که به مصرف آن عادت نکنید و یا فرصت دهید پوستتان تا حدودی خودش را ترمیم نماید می توانید خودتان در منزل کرم پودر درست کنید و با استفاده از آن پوستی زیبا داشته و آرایش روزانه خود را از این طریق همواره داشته باشید. بهتر است پیش از استفاده کلی از این کرم پودر کمی از آن را بر روی دست خود تست نمایید تا از نداشتن حساسیت پوستی مطمئن شوید.

طریقه تهیه کرم پودر در خانه

مواد مورد نیاز تهیه کرم پودر

ترکیبات تشکیل دهنده برای ساخت این کرم پودر گیاهی در دسترس همه قرار داشته و به آسانی می توانید آن را درست کنید. ماده اصلی این ترکیب پودر دارچین می باشد که برای پوست خاصیت زیادی دارد ولی برخی افراد به آن آلرژی دارند و یا استفاده از آن بر روی پوست به عنوان ماسک موجب سرخ شدن پوست می شود بدین ترتیب پیش از هر کاری اطمینان یابید که این مشکل برای شما پیش نخواهد آمد.

روش ساده درست کردن کرم پودر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مواد مورد استفاده در این کرم پودر اروروت بوده که نوعی گیاه نشاسته ای می باشد و در صورتی که از این پودر در دسترس ندارید می توانید به جای آن از نشاسته ذرت استفاده نمایید. همچنین به مخلوط نرم و یکدست دارچین، پودر کاکائو و جوز هندی احتیاج دارید که برای پوست های روشن یک قاشق غذا خوری و برای پوست های تیره دو قاشق غذا خوری کافی می باشد. مواد مورد نیاز دیگر روغن نارگیل یا زیتون و یا جوجوبا می باشد که از هر کدام که تمایل دارید می توانید استفاده کنید ولی برای عطر بهتر نارگیل انتخاب مناسبی می باشد.

طریقه درست کردن کرم پودر خانگی

نحوه آماده سازی

در ابتدای کار پودرها را با یکدیگر به خوبی ترکیب نمایید تا مخلوط رنگی که می خواهید حاصل شود به همین منظور مقدار دارچین و کاکائو به طور دقیق گفته نشده تا به هر میزانی که تمایل دارید استفاده کنید و بعد با ۵ قطره روغن هر یک که می خواهید آغاز نمایید و مخلوط را هم بزنید در صورتی که دوست دارید کرم موردنظر حالت چرب تری داشته باشد بهتر است روغن را قطره قطره بیفزایید.

همچنین می توانید روغن را کمتر استفاده نمایید و به جای آن پیش از استفاده از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. پس از آن با استفاده از فرچه رژ گونه از کرم پودر به صورت خود بزنید و مراقب باشید خیلی روی فرچه پودری نشود. با هر دفعه فرچه را پودری کردن آن را مقداری درون ظرفش تکان بدهید.

روش ساده درست کردن کرم پودر در خانه

روش دوم درست کردن کرم پودر

برای تهیه این نوع کرم پودر خانگی به موادی از قبیل یک قاشق چای خوری کره شی، یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا، ۱.۴ الی ۱.۲ قاشق چای خوری پودر کاکائو، دو قاشق چای خوری روغن آرگان یا روغن جوجوبا، نصف قاشق چای خوری امولسیون موم، نصف قاشق چای خوری خاک رس، یک قاشق چای خوری عنبر سائل، ۱.۲ الی یک قاشق چای خوری پودر میکا به صورت دلخواه، یک الی ۴ قاشق چای خوری زینک اکساید و ۲ الی ۳ قاشق چای خوری پودرهای معدنی طبیعی به رنگ اختیاری و دلخواه احتیاج دارید.

مراحل ساخت

در ابتدا کره شی، امولسیون موم و روغن آرگان را درون ظرفی بر روی بخار آب حرارت بدهید تا به طور کامل ذوب گردند. سپس زینک اکساید، ژل آلوئه ورا و عنبر سائل را افزوده و مواد را به طور کامل با یکدیگر ترکیب نمایید تا خمیر یکدستی حاصل شود. شعله را خاموش کرده و به آهستگی شروع به افزودن رنگ معدنی نمایید. در آخر با بکار بردن خاک رس و پودر کاکائو می توانید کرم را به رنگ دلخواه خود بسازید.

نحوه ساخت کرم پودر گیاهی

صبر کنید تا کرم مقداری سرد شود و بعد از آن رنگ و پوشش دهی آن را بر روی بخشی از پیشانی تست نمایید تا اطمینان یابید که رنگ موردنظر خود را بدست آورده اید. در غیر این صورت رنگ کرم پودر را با بکار بردن پودر رنگی طبیعی یا پودر کاکائو و خاک رس تغییر بدهید. علاوه بر آن می توانید با افزودن چند قطره اسانس اسطوخودوس یا کندر رایحه و عطر خوبی به کرم پودر دست ساز خود بدهید.

در صورتی که می خواهید خاصیت ضدآفتاب کرم خود را افزایش بدهید مقداری بیشتر زینک اکساید به آن بیفزایید. به منظور بالا رفتن میزان غلظت کرم نیز افزودن مقداری امولسیون موم یا کره شی می تواند کمک کننده و موثر باشد. این نوع کرم پودر را می توان به آسانی درون یک ظرف شیشه ای یا ظرف آرایش قدیمی نگه داری نمایید. البته بهتر است هر دفعه آن را در اندازه کم درست کرده و همان زمان از آن استفاده نمایید.

روش ساخت کرم پودر گیاهی

در این مطلب نحوه ساخت کرم پودر گیاهی را به دو روش مختلف توضیح دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و از این بخش آموزشی بهره مندی لازم را برده باشید. همچنین برای آشنایی با دلیل ماسیدن کرم پودر کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *