دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی شیائومی ۱۲S گوشی پرچمدار ۲۰۲۲ با بهترین سرعت و عملکرد

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

گوشی شیائومی ۱۲ اس در ماه جولای ۲۰۲۲ به بازار معرفی و عرضه شد. این گوشی در میان اندرویدهای حال حاضر بهترین عملکرد و سرعت را ارائه می دهد. با بررسی شیائومی ۱۲S همراه ما باشید.

شیائومی ۱۲S گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۲ می باشد که نمایشگر آمولد با ۶۸ میلیارد رنگ و تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ آن را همراهی می کند. در ادامه مطلب به بررسی شیائومی ۱۲S می پردازیم تا با امکانات و قابلیت های این پرچمدار بیشتر آشنا شوید.

آشنایی و بررسی شیائومی ۱۲S

اکنون شیائومی به عنوان یک رقیب قدرتمند برای شرکت های اپل و سامسونگ محسوب می شود که با روندی سریع در حال پیشرفت می باشد. این شرکت چینی از جدیدترین گوشی پرچمدارش به نام  شیائومی ۱۲S در جولای ۲۰۲۲ رونمایی کرده است. بررسی ها حاکی از آن است که این اسمارتفون بهترین عملکرد و سرعت را در میان اندرویدهای حال حاضر بازار ارائه می دهد.

در ضمن از مرغوب ترین متریال ساخته شده و می خواهد با سبقت از رقبا فروش بالایی را تجربه کند. اگر کنجکاو هستید تا از مشخصات و قابلیت های این گوشی بیشتر بدانید در ادامه به بررسی شیائومی ۱۲S می پردازیم.

طراحی ظاهری

پیش از بررسی طراحی ظاهری شیائومی ۱۲S باید گفت شرکت شیائومی در دو سال اخیر به طراحی های ساده روی آورده و دریافته که کاربران این نوع طراحی ها را بیشتر پسندیده و دیرتر از آن خسته می شوند. از این رو در شیائومی ۱۲S نیز شاهد ظاهری شبیه پرچمدار سال قبل می باشد و احتمالا بزرگترین وجه تمایز آن نوشته روی ماژول دوربین بوده و در بقیه موارد با مولفه چشمگیری روبرو نیستیم.

به این ترتیب باید اشاره داشت که طراحی شیائومی ۱۲S به نسخه های قبلی شباهت بسیاری داشته و با تغییرات زیادی همراه نشده است. بدنه گوشی از آلومینیوم ساخته شده که مقاومت بالایی داشته و می تواند به خوبی از دستگاه محافظت کند. در پنل پشتی شیشه به کار گرفته شده که حالت طرح دار زیبایی دارد.

  •  آرون گروپس

می توان گفت متریال استفاده شده در شیائومی ۱۲S جزو بهترین ها است زیرا هر دو پنل از جنس شیشه بوده و با گوریلاگلس محافظت می گردند. همچنین فرمی آلومینیومی نیز حس پریمیوم و لوکس بودن را منتقل می کند.البته در برخی مدل های سفارشی در پنل پشتی چرم به کار رفت است.

این گوشی حدود ۱۷۹ گرم وزن داشته و با ارگونومی خوبی که دارد یکی از خوش دست ترین پرچمداران بازار به حساب می آید. شایان ذکر است جک هدفون ۳.۵ میلی متری از این مدل حذف شده ولی بلندگوهای استریو فوق العاده ای آن را همراهی می کند. این پرچمدار جذاب مجددا سراغ شرکت مشهور هارمان کاردون رفته تا کیفیت صدایی کم نقص را در اختیار کاربران قرار دهد.

در ضمن می توانید از دو سیمکارت نانو در گوشی شیائومی ۱۲S استفاده نموده که هر دو به طور همزمان فعال هستند. سنسور اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر جای داشته که عملکرد بسیار خوبی را در بازگشایی قفل از خود نشان می دهد. البته امکان استفاده از قابلیت فیس آی دی نیز برای بازگشایی قفل صفحه هم بوده که دقت رضایت بخشی دارد.شایان ذکر است شیائومی ۱۲S در رنگ های سفید، خاکستری، سبز و بنفش به بازار ارائه می شود.

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

با توجه به بررسی ها شاید بتوان نمایشگر شیائومی ۱۲S را یکی از برترین صفحه نمایش های آمولد تلقی کرد. زیرا توانایی نمایش بالاترین میزان رنگ(۶۸ میلیارد رنگ) را داشته و حداکثر روشنایی آن به ۱۱۰۰ نیت می رسد. همچنین این نمایشگر از صفحه نمایش های گران قیمت بازار به شمار رفته که کیفیت بسیار بالایی ارائه می دهد.

به عبارتی نمایشگر شیائومی ۱۲S از قابلیت دالبی ویژن و HDR10+ پشتیبانی داشته و فیلم و تصاویر را با بهترین کیفیت نمایش می دهد که می تواند یک گزینه عالی برای فیلم دیدن محسوب شود. البته نباید از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن غافل بود که هنگام وبگردی و بازی بسیار به کار می آید و تجربه ای لذت بخش را برای کاربر رقم می زند.

در ضمن نمایشگر شیائومی ۱۲S با سایز ۶.۲۸ اینچ رزولوشن فول اچ دی پلاس داشته و تراکم پیکسلی خوب ۴۱۹ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد. ناگفته نماند شیائومی جهت ایمنی بیشتر نمایشگر از پوشش گوریلاگلس ویکتوس استفاده کرده تا در برابر ضربه و خط و خش به خوبی مقاوم سازی گردد و با خیال آسوده حتی بدون گلس نیز بتوانید از آن بهره بگیرید. شایان ذکر است این نمایشگر حدود ۸۹.۲ درصد نمای جلوی گوشی را به خود اختصاص داده و حاشیه های کمی در اطراف دارد.

دوربین سه گانه

شیائومی ۱۲S به دوربین های سه گانه مجهز شده است که درون باکس مستطیل شکل با گوشه های گرد آرایش یافته اند. نخستین دوربین به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده که از لنز واید ۲۶ میلی متری بهره می برد. این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص فازهای مختلف هم برخوردار است.

دوربین دوم به سنسور ۱۳ مگاپیکسل مجهز است که در درون خود از لنز فوق عریض بهره می برد. دوربین آخر نیز دارای سنسور ۵ مگاپیکسل بوده که لنز درون آن از نوع تله فوتو میکرو می باشد. در ضمن این دوربین ها را یک فلش ال ای دی دوگانه نیز همراهی می کند که بسیار کاربردی است.

در بررسی ها مشخص شد کیفیت دوربین اصلی شیائومی ۱۲S در نور روز عالی بوده و تصاویر نویز کمی دارند. ضمنا عملکرد لنزهای فرعی نیز رضایت بخش بوده  ولی با توجه به پرچمدار بودن این گوشی، بهتر بود شیائومی از دوربین های بهتری در آن استفاده نماید.

قابلیت های تصویربرداری پانوراما و HDR و فیلمبرداری با کیفیت ۴K,8K,1080P,720P در این گوشی حضور دارد و با سرعت های مختلف انجام می شود. دوربین سلفی شیائومی ۱۲S نیز در بالای نمایشگر تعبیه شده که به سنسور ۳۲ مگاپیکسل مجهز بوده و از قابلیت های تصویربرداری پانوراما، HDR و فیلمبرداری با کیفیت های ۷۲۰ و ۱۰۸۰ پیکسل بهره می برد.

سخت افزار و نرم افزار

بزرگترین نقطه قوت شیائومی ۱۲S به سخت افزار بی نظیر آن باز می گردد که البته از یک پرچمدار چنین انتظاری هم می رفت. شیائومی پس از همکاری های موفق خود با کوالکام، امسال هم برای تجهیز سخت افزار پرچمدارش به سراغ این شرکت محبوب رفته است.

به این ترتیب در بطن شیائومی ۱۲S تراشه بی نظیر اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده شده که در حال حاضر قوی ترین تراشه اندرویدی به شمار می رود و به راحتی می تواند همه بازی های گرافیکی را اجرا نماید. و تا چندین سال هیچ بازی یا نرم افزاری قادر نیست آن را به چالش بکشاند. همچنین این تراشه با لیتوگرافی ۴ نانومتری و پایداری بسیار بالا با داغ شدن زودهنگام یا بیش از اندازه روبرو نمی شود.

ضمنا سیستم خنک کننده مایع ۲۶۰۰ میلی متر مربعی همراه با سیستم کنترل دمای سه بعدی هم در شیائومی ۱۲S به کار رفته تا علیرغم مصرف بهینه و افزایش طول عمر باتری، گیمرها بتوانند ساعت های طولانی با گوشی بازی انجام دهند. ناگفته نماند پردازنده مرکزی شیائومی ۱۲S هشت هسته ای بوده و شامل یک هسته با فرکانس کاری ۳.۱۹ گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس کاری ۲.۷۵ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می باشد که قدرت و سرعتی ایده آل برای کاربر به ارمغان می آورد.

شایان ذکر است پردازش های گرافیکی هم بر عهده آدرنو ۷۳۰ بوده و برای نسخه پایه این گوشی حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. هر چند دو ورژن دیگر دارای حافظه های رم ۸/۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت هستند که می توانید مطابق با نیاز خود دست به انتخاب بزنید. در کل سخت افزار شیائومی ۱۲S بدون اغراق یک شاهکار تلقی می شود.

در بررسی نرم افزاری شیائومی ۱۲S باید گفت از آنجا که از جدیدترین گوشی های معرفی شده به بازار است به این ترتیب نرم افزار کاملا بروزی هم دارد. این گوشی از آخرین ورژن رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 13 بهره می برد که بر پایه اندروید ۱۲ است.

طبق گفته کارشناسان شیائومی، از باگ های قبلی این رابط کاربری خبری نخواهد بود و تا چند سال آینده هم آپدیت نرم افزاری و امنیتی برای شیائومی ۱۲S ارائه می شود. این گوشی روان ترین تجربه رابط کاربری MIUI را به ارمغان آورده و حتی اگر اولین بار است که از این رابط کاربری استفاده می کنید، نگران نباشید زیرا زیبایی و ساده بودن آن می تواند جلب توجه کرده و خیلی زود با آن انس بگیرید.

باتری با دوام

شیائومی به باتری های با طول عمر بالا شناخته می شود در این مدل نیز یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض  به کار برده که دارای مصرف عالی و بهینه ای است و اگر از قابلیت های پر مصرف مانند نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی یا استفاده حداکثر از روشنایی نمایشگر استفاده زیادی نشود به راحتی تا یک روز و نیم شما را همراهی می کند.

البته فست شارژ ۶۷ واتی هم برای شیائومی ۱۲S گوشی در نظر گرفته شده که در عرض ۴۲ دقیقه می تواند باتری را فول شارژ نماید. در صورتی که به استفاده از شارژرهای سیمی تمایل ندارید می توانید با شارژ سریع بی سیم ۵۰ واتی هم گوشی خود را شارژ نمایید که در عرض ۵۷ دقیقه شارژ کامل آن صورت می گیرد.

ناگفته نماند  قابلیت شارژ معکوس ۱۰ واتی هم در این مدل به کار رفته و می توان گفت در بخش باتری، این گوشی پرچمدار عملکرد رضایت بخشی از خود نشان می دهد. همچنین پیشنهاد می شود برای آشنایی با گوشی های دیگر شرکت شیائومی از جمله گوشی شیائومی ۱۲S پرو  و شیائومی ۱۲ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *