دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اشتباهات دوران نامزدی که نباید از آن ها غافل شوید!

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

اشتباهات دوران نامزدی منجر به این می شود که زندگی شما شکل نگیرد و پایان رابطه برایتان نزدیک تر خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید تا با این اشتباهات رایج آشنا شوید.

دوران نامزدی یکی از دوره های زندگی زوجین می باشد که به منظور شناخت بیشتر و سازگاری بهتر انجام می شود. در نظر داشته باشید که این دوران برای همه افراد وجود دارد و بهتر است در این دوران یک سری اشتباهاتی که دیگران تا کنون آن ها را انجام داده اند را شما انجام ندهید. شناخت درست اشتباهات دوران نامزدی به شما کمک می کند تا بتوانید از این اشتباهات در زندگی پیشگیری نموده و زندگی بهتری را برای خود و همسرتان بسازید.

اعتقاد به تغییر دادن افراد با ازواج اشتباه می باشد.

شناخت دقیق اشتباهات دوران نامزدی

بسیاری از افراد رفتار های طرف مقابل خود را دوست ندارند و فکر می کنند که با ازدواج کردن می توانند این رفتارها را تغییر دهند در حالی که سخت در اشتباه می باشند و تغییر دادن دیگران امری اشتباه و نشدنی می باشد. اگر یک درصد هم احتمال داشته باشد که رفتار فردی بعد از ازدواج تغییر نماید بسیار طولانی و خسته کننده خواهد بود. به شما توصیه می کنیم که هیچ وقت برای این که بخواهید دیگران را تغییر دهید با آن ها ازدواج نکنید زیرا این کار می تواند آرامش را از شما بگیر و مشکلات دیگری را برایتان به همراه داشته باشد. در ادامه تمامی اشتباهات دوران نامزدی را برایتان بررسی می کنیم و سعی می کنیم یک جمع بندی بسیار خوب در پایان برایتان داشته باشیم.

ندیدن نشانه ها

یک سری از نشانه ها هستند که باید در دوران نامزدی آن ها را جدی بگیرید در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری بعد از ازدواج برایتان ایجاد شود. افراد بسیار زیادی هستند که دوران نامزدی این نشانه ها را نادیده می گیرند و یا به هر دلیلی سعی دارند آن ها را توجیه کنند زیرا تحت تاثیر احساسات خود قرار می گیرند و نمی توانند منطقی به قضایا نگاه کنند. از مهم ترین مسائلی که نادیده گرفته می شود می توان به استعمال دخانیات و یا عدم علاقه به کار کردن اشاره کرد. بهتر است در این دوران سعی کنید به کوچک ترین رفتار های فرد مقابل خود واکنش داده و یا آن ها را خوب ببینید در غیر این صورت بعد از ازدواج زمانی که چشم های شما رو به حقایق باز می شود ممکن است کمی دیر باشد و به زندگی زناشویی شما خدشه های بسیاری وارد خواهد شد.

اشتباهات دوران نامزدی

اعتقاد به تغییر دادن

اگر فکر می کنید که می توانی رفتارها و پوشش دیگران را تغییر دهید سخت در اشتباه هستید. این کار بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد و می تواند مشکلات بسیاری برایتان ایجاد نماید و از طرفی می تواند منجر به ایجاد دعوا های شدید بین شما شده و زندگی مشترک تان به خطر خواهد افتاد. اگر می خواهید با فردی ازدواج کنید بهتر است او را همانطور که هست بپذیرید در غیر این صورت ازدواج کردن با این افکار کار بسیار اشتباهی می باشد و قطعا به طلاق ختم خواهد شد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اهمیت دادن به مادیات

بسیاری از افراد درگیر مادیات و وضع خوب طرف مقابل می شوند و یک سری از مشکلاتی که فرد مقابل دارد را نادیده می گیرند. باید بدانید که پول یکی از بی اهمیت ترین مواردی می باشد که باید در حین ازدواج به آن دقت کنید و بهتر است روحیات فرد مقابل خود را بشناسید زیرا اگر روحیاتتان به یک دیگر نخورد ممکن است نتوانید در صلح و آرامش با یک دیگر  زندگی کنید. اگر آینده ازدواج خود را بر اساس مادیات گذاشته اید باید بدانید که این پایه ها بسیار سست می باشد و نمی تواند منجر به ایجاد عشق و علاقه گردد.

اهمیت دادن به مادیات از اشتباهات دوره نامزدی

محدودیت شدید خانواده ها

باید بدانید که یک سری از اشتباهات دوران نامزدی می تواند مشکلات بسیاری برای زندگی ایجاد کند. اگر نتوانید این اشتباهات را به حداقل برسانید قطعا نمی توانید زندگی خوبی داشته باشید و مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد شد و ممکن است تا آخر عمر نتوانید یک زندگی خوب داشته باشید. زمانی که خانواده ها در این دوران محدودیت شدید برای دو نفر ایجاد می کنند ممکن است نتوانند به آن شناخت لازم برسند و در این میان مشکلات بسیاری گریبانگیر آن ها خواهد شد. در واقع این فرصت برای شناخت بیشتر می باشد و برخی از خانواده ها به دلیل تعصب های غلطی که دارند نمی گذارند دختر و پسر در این مرحله از آشنایی به این شناخت برسند و بعد از ازدواج ممکن است راهشان به طلاق کشیده شود.

داشتن رابطه در این دوران

یکی از کار های اشتباهی که ممکن است هر فردی به آن دچار شود داشتن رابطه با نامزد خود می باشد. در واقع بسیاری از متخصصان بر این باور می باشند که رابطه جنسی داشتن می تواند منجر به سرد شدن دو طرف از یک دیگر شود و یا دو نفر بعد از داشتن رابطه متوجه شوند که متناسب با یک دیگر نیستند و قصد جدایی داشته باشند دچار مشکلاتی خواهند شد. این مسائل در کشور های دیگر اهمیتی ندارد ولی در ایران بسیار مهم می باشد.

جار زدن رابطه نامزدی کار اشتباهی می باشد.

جار زدن رابطه

بهتر است تا زمانی که در مرحله آشنایی کمی باشید افراد کم تری از این موضوع خبر داشته باشند و اگر شما نتوانید با یک دیگر به نتیجه برسید می توانید به راحتی از یک دیگر جدا شده و مشکلی برای هیچ کدام تان ایجاد نخواهد شد. یادتان باشد که تصمیم های مهم زندگی خود را جار نزنید زیرا هر چه بیشتر دیگران در مورد آن بدانند شما کم تر در آن موفق خواهید شد.

رفت و آمد بیش از حد

بهتر است رفت و آمد بیش از حد نداشته باشید زیرا این کار منجر به این می شود که نتوانید زندگی واقعی را تجربه کنید. در نظر داشته باشید رفت و آمد ها می تواند خانواده ها را نیز در زحمت بیندازد و حرمت های بین فردی را از بین ببرد.

بت ساختن

زمانی که شما طرف مقابل خود را یک بت می بینید یعنی او را بدون هیچ نقصی پنداشته اید و دوست دارید که او همانطور که تصور می کنید برای شما بماند. این ها در حالی است که همه ما انسان هستیم و یک سری اخلاقیات و رفتار های خوب و بد داریم که بهتر است آن ها را بشناسید. حواستان باشد که مغز انسان همیشه دوست دارد به بهترین ها دسترسی داشته باشد و این مکانیسم گول زننده می تواند در ازدواج شما مشکلاتی را ایجاد نماید.

بت ساختن از طرف مقابل در دوره نامزدی

دروغ گویی

دروغ گفتن در مورد خود و داشته هایتان می تواند مشکلات بسیاری در دوران بعد از نامزدی ایجاد نماید. در واقع بسیاری از افراد می توانند متوجه این دروغ ها شوند و تنها چیزی که این دروغ ها با خود به همراه دارد خراب شدن تصویر شما در برابر فرد مقابل می باشد. بهتر است در بد ترین زمان ها نیز صداقت را ترجیح دهید زیرا اگر این کار را نکنید ممکن است مشکلات شدیدی برایتان ایجاد شود.

بیان کردن راز ها

یک سری از مسائل بسیار شخصی می باشد و بهتر است آن ها را در این دوران بازگو نکنید. در نظر داشته باشید که یک سری از مسائل هستند که یک سر آن ها به ما ربط  دارد و اگر آن ها را برای همسر خود بیان کنید ممکن است نفر سوم این راز در خطر باشد. برخی از رازها هستند که می توانند منجر به ایجاد سوء تفاهم ها شود و بیشتر این مسائل مرتبط با رابطه های قبلی می باشد. همسر شما نیازی نیست از جزئیات این رابطه ها با خبر شود زیرا ممکن است رابطه شما در این دوران تمام شود.

مقایسه کردن

بسیاری از ما عادت داریم که جزئیات زندگی خود را با چهره زندگی دیگران مقایسه کنیم. این مقایسه کردن ها بسیار آسیب زا می باشد و می تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.  بسیاری از افراد در این مقایسه ها دوست دارند چیزهایی که ندارند را بدست آورند و به عبارت دیگر به دنبال عقده گشایی می باشند. مقایسه کردن های شدید در میان خانم ها بسیار زیاد است و می تواند منجر به ایجاد کینه شدید در طرف مقابل شود. به جای این که زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید بهتر است برای بهتر شدن آن تلاش کنید.

اشتباهات دوران نامزدی

اگر بتوانید اشتباهات دوران نامزدی که برایتان آورده شده است را در این دوران از زندگی خود انجام ندهید می توانید یک زندگی بسیار خوب و با کم ترین احتمال جدایی برای خود بسازید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های کاهش دعوای زناشویی و عشق در میانسالی اطلاعاتی را در مورد آن ها بدست آورید تا بتوانید زندگی خوبی برای خود و اطرافیانتان محیا سازید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *