دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش گره زدن به کودکان برای بستن بند کفش

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

یکی از دغدغه های والدین هنگام خرید کفش های بند دار برای کودکان بستن بند کفش آن می باشد. در این مطلب با آموزش روش پاپیونی گره زدن و بستن بند کفش به کودکان آشنا می شوید.

آموزش گره زدن و بستن بند کفش به کودکان یکی از آموزش های لازم برای آن ها پیش از رفتن به مدرسه می باشد. در این مطلب گره زدن و بستن بند کفش به روش پاپیونی آموزش داده می شود.

آموزش گره زدن به کودکان با روش پاپیونی

نحوه گره زدن بند کفش یکی از آموزش های لازم و ضروری برای کودکان پیش از رفتن به مدرسه می باشد. برای بستن بند کفش روش گوش خرگوشی یا پاپیونی بهترین روش هستند. گره زدن بند کفش کودکان برای والدین می تواند سخت و خسته کننده باشد اما با روش خلاقانه می توان با استفاده از کاردستی به شکل کفش به آن ها این کار را آموزش داد.

 

آن ها می توانند این کار را روی یک مقوا یا کارتن که عکس کفشی طراحی شده تمرین نموده تا در گره زدن بند کفش مهارت پیدا کنند. کفش طراحی شده را رنگ آمیزی نموده و بعد سوراخ هایی روی آن ایجاد نموده و به کودک بیاموزید چطور بندها را از سوراخ های کفش رد کند. این کار هم می تواند جنبه سرگرمی داشته باشد و هم وی مهارتی را بیاموزد.

در این آموزش هماهنگی چشم ها و مهارت های دست ورزی در کودک تقویت می شود و برای سنین ۴ سال به بالا مناسب است. از این رو از آنجا که گره زدن و بستن بند کفش یکی از نگرانی های والدین هنگام خرید کفش بند دار یا موقع رفتن آن ها به مدرسه می باشد، ما در ادامه روش انجام این کار را به شیوه پاپیونی آموزش می دهیم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

گره زدن و بستن بند کفش به روش پاپیونی

در این بخش گره زدن بند کفش به کودکان به روش پاپیونی آموزش داده می شود. بستن بند کفش یکی از مهارت های لازم برای کودکان می باشد. مدل پاپیونی یا گوش خرگوشی روشی معمول جهت این کار می باشد و به کمک این روش می توان به آن ها به سادگی گره زدن بند کفش را یاد داد.

  •  آرون گروپس

۱. ابتدا باید گره اولیه را بزنید. به این ترتیب که هر کدام از بندها را در یک دست بگیرید. در این آموزش دو رنگ مشکی و قرمز استفاده شده تا راحتتر شیوه انجام کار را متوجه گردید.

۲. حالا بند مشکی را از وسط بند قرمز رد کنید.

۳. در این مرحله انتهای بند مشکی را از زیر بند قرمز عبور داده و بکشید.

۴. سپس بندهای قرمز و مشکی را در دست گرفته و بکشید تا گره محکم شود.

۵. حالا با بند مشکی یک حلقه یا گوش خرگوشی ایجاد نمایید. هنگام درست نمودن این حلقه با بند مشکی باید بخشی از بند کفش در انتهای کار اضافه باقی بماند.

۶. در ادامه بند قرمز را گرفته و با آن هم یک حلقه یا گوش خرگوشی ایجاد کنید. انتهای این حلقه نیز باید بخشی اضافی بیاید.

۷. سپس قسمت وسط حلقه مشکی را از زیر حلقه قرمز رد نمایید.

۸. بعد قسمت بالایی حلقه قرمز را گرفته و آن را از زیر حلقه مشکی عبور دهید.

۹. انگشت اشاره را به بالای حلقه ها قلاب نموده و آن ها را بکشید تا گره تکمیل شود. دقت کنید که هنگام قلاب کردن انگشت به حلقه و کشیدن آن، انتهای اضافی حلقه ها از درون گره عبور نکند.

۱۰. پایان کار. به این سادگی بند کفش خود را گره زدید.

از همراهی شما عزیزان با این مطلب از مجله آرگا سپاسگزاریم و امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه آموزش نماز به کودکان و آموزش ساعت به کودکان روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *