دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۸

  • فرهاد هاشمی
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

مقایسه خصوصیات گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸

 

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۸

در این مقاله به صورت کامل به گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸ و بررسی مشخصات هر دو گوشی می‌پردازیم تا در صورتی که قصد خرید یکی از این دو گوشی را دارید، با دید بازتری خرید کنید. در سال‌های اخیر و با توجه به پیشرفت گسترده‌ای که در حوزه تکنولوژی و علی الخصوص تلفن‌های همراه به وجود آمده، استفاده از گوشی موبایل لمسی جایگاه بسیار خاصی در بین تمامی اقشار جامعه پیدا کرده است و کمتر کسی را می‌توان دید که با انواع مختلفی از این وسایل دیجیتال سروکار نداشته باشد.

شیائومی یکی از برندهای معتبر و پرطرفدار در حوزه تکنولوژی است که توانسته جایگاه خوبی در این حوزه برای خود دست و پا کند. گوشی پوکو x3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ از جمله دو گوشی پرفروش این برند در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی به حساب می‌آیند که توانسته‌اند نظر اشخاص زیادی را به خود جلب کنند.

گوشی موبایل پوکو x3 یکی از گوشی‌های پرفروش و تقریبا بی‌نقص در سال ۲۰۲۰ بود. این گوشی موبایل در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ و با قیمت اولیه ۲۰۰ یورو عرضه شد و از همان روزهای اول مورد توجه قرار گرفت. از طرفی گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ نیز از جمله بهترین گوشی‌های شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید. این گوشی در ۸ آگوست ۲۰۱۹ و با قیمت اولیه ۱۷۰ یورو عرضه شد. هر دو گوشی از جمله بهترین گوشی‌ها در سال انتشار به حساب می‌آیند.

مقایسه طراحی گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸

هر دو گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸ از طراحی شکیلی برخوردار هستند. از نظر ابعاد و اندازه، گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ نسبت به گوشی ردمی نوت ۸ بزرگتر است. ابعاد گوشی پوکو x3، ۱۶۵.۳*۷۶.۸*۹.۴ میلی متر و ابعاد گوشی شیائومی ردمی نوت ۸، برابر ۱۶۱.۷*۷۶.۴*۸.۸ میلی متر است. صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس ۳ دارای اندازه ۶.۶۷ اینچ و صفحه نمایش ردمی نوت، ۶.۳ اینچ می‌باشد. همچنین وزن گوشی پوکو حدودا ۲۱۵ گرم و وزن ردمی نوت ۸ حدود ۱۹۹ گرم است. در نتیجه گوشی ردمی نوت با وجود اختلاف سایز به نسبت کم، وزن بسیار سبک‌تری نسبت به گوشی پوکو x3 دارد.

همچنین محفظه لنز برای دوربین اصلی پوکو ایکس ۳ به صورت دایره‌ای شکل تعبیه شده است و طراحی به نسبت جذابی دارند. از طرفی در گوشی ردمی نوت ۸، در قسمت پشتی آن شاهد محفظه لنز دوربین اصلی هستیم. لنزهای گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ به شکل عمودی و در راستای یکدیگر داخل این محفظه قرار گرفته‌اند.

با این وجود به صورت کلی تفاوت چندانی میان این دو دسته از گوشی‌های شیائومی از نظر طراحی و شکل ظاهری وجود ندارد و تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

علاوه بر موارد ذکر شده، سنسور تشخیص اثر انگشت در گوشی نوت ۸ در قاب پشتی آن قرار دارد اما سنسور گوشی پوکو در بغل آن و روی دکمه خاموش/روشن آن قرار گرفته است. از نظر رنگ بندی هم گوشی ردمی نوت در ۴ رنگ آبی، سبز، سفید و مشکی تولید شده اما گوشی پوکو x3 در دو رنگ خاکستری و آبی روانه بازار شده است. به صورت کلی هر دوی این گوشی‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. با این وجود به دلیل وزن کمتر، گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ گوشی خوش دست‌تری نسبت به پوکو به حساب می‌آید.

مقایسه نمایشگر دو گوشی

 

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۸

بدون شک یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید یک گوشی اهمیت دارد، کیفیت و اندازه نمایشگر آن است. همانطور که ذکر شد نمایشگر گوشی پوکو x3 بزرگتر از گوشی ردمی بوده و در نتیجه وضوح تصویر بهتری دارد. طبق اطلاعات ارائه داده شده، وضوح تصویر در پوکو ۲۴۰۰*۱۰۸۰ پیکسل و در گوشی ردمی ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسل است.

از نظر جنس نمایشگر هم، هر دو گوشی دارای شیشه مقاوم گوریلا گلاس وی ۵ هستند که تصویر باکیفیتی به هر دو گوشی می‌دهد. از طرفی هر دو گوشی دارای فریم پلاستیکی و پشت پلاستیکی با پوشش دفع کننده آب هستند که یک مزیت ویژه به حساب می‌آید. با این وجود بدنه گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ شیشه‌ای است.

علاوه بر این، نمایشگر پوکو دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی است که یک برتری ویژه نسبت به ردمی به حساب می‌آید. همچنین هر دو نمایشگر از تراکم پیکسلی ۳۹۵ پی پی آی برخوردار هستند.

از طرفی نمایشگر ردمی دارای ناچ قطره‌ای است که در قسمت میانی‌اش و قسمت بالایی لنز دوربین جلو را در خودش جا داده است. با این وجود، گوشی پوکو، سه Punch-Hole دارد که لنز دوربین سلفی گوشی درون آن‌ها جای گرفته است.

مقایسه عملکرد دو گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸

در خصوص عملکرد دو گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸، لازم به ذکر است که هر دو گوشی دارای رم ۶ گیگابایتی هستند. از نظر حافظه داخلی هر دو گوشی ۶۴ گیگابایتی هستند که با کارت حافظه میکرو اس دی به ۵۱۲ گیگابایت هم می‌رسد. از نظر تراشه پردازنده، شیائومی ردمی نوت ۸، Helio G90T ساخت مدیاتک است. از طرفی تراشه پردازنده پوکو x3، اسنپدراگون G732 کوالکام است.

از نظر شبکه اینترنت هم هر دو گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸ از شبکه ۴G پشتیبانی می‌کنند. درگاه بلوتوث هر دو گوشی ۵ است و هر دوی آن‌ها از دو سیمکارت با اندازه میکرو پشتیبانی می‌کنند. با این وجود یک مزیت گوشی ردمی نوت، تعبیه محفظه اختصاصی برای رم حافظه است در حالی که در گوشی پوکو ایکس سه، جایی برای رم تعبیه نشده و بین رم و سیمکارت باید یکی را انتخاب کرد که این موضوع برای بعضی اشخاص، موضوعی آزاردهنده خواهد بود. به صورت کلی هر دو گوشی پوکو و ردمی دارای عملکرد یکسانی نسبت به هم بوده و برتری خاصی ندارند.

مقایسه دوربین دو گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ و شیائومی پوکو x3

یکی از مهمترین پارامترها در مقایسه دو گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ و شیائومی پوکو x3، دوربین آن‌هاست زیرا امروزه عکس و فیلم نقش خاصی در زندگی روزمره ما دارند و لذا دوربین گوشی برای برخی مهمترین پارامتر به حساب می‌آید. به صورت کلی در اغلب گوشی‌های میان رده‌ی برند شیائومی تفاوت چندانی میان دوربین‌ها وجود ندارد. این گوشی‌ها دارای ترکیبی از دوربین‌های واید، اولترا واید، ماکرو و عمق سنج هستند که می‌تواند نیاز روزمره شما را برطرف کند.

دوربین اصلی گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸x3، دارای ۴ لنز مستقل هستند که هر کدام از آ‌ن‌ها عملکرد متفاوتی دارند. لنزهای هر دو گوشی شامل لنز اولیه، فوق عریض، لنز ماکرو و تشخیص عمق تصویر هستند. لنز اولیه در هر دو گوشی ۶۴ مگاپیکسل و لنزهای ماکرو و تشخیص عمق، ۲ مگاپیکسل هستند. تنها تفاوت بین لنزهای این دو گوشی درباره لنز فوق عریض است.

لنز فوق عریض شیائومی ردمی نوت ۸، هشت مگاپیکسلی است و لنز فوق عریض پوکو ۱۳ مگاپیکسلی است. دوربین جلوی هر دو گوشی نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. دوربین سلفی در هر دو گوشی پوکو و ردمی ۲۰ مگاپیکلسی است. به صورت کلی از نظر دوربین هم تفاوت چندانی در بین این گوشی دیده نمی‌شود. لازم به ذکر است که از نظر دوربین، هر دو گوشی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و نه تنها با دیگر محصولات برند شیائومی که حتی با برندهای معتبر دیگر نیز قابل رقابت بوده و از جمله بهترین گوشی‌های میان رده از نظر کیفیت هر چهار دوربین برای فیلمبرداری و عکس گرفتن به حساب می‌آیند.

در کل دوربین اصلی دو گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸ در طی روز تصاویر راضی کننده‌ای را دریافت می‌کند. با این وجود، دوربین اولترا واید هر دو گوشی در روز از دوربین اصلی ضعیف‌تر است. در شب نیز دوربین اولترا واید هر دو گوشی حرفی برای گفتن نداشته و تقریبا عملکرد ضعیفی دارد. از طرفی دوربین ماکرو در همه‌ی گوشی‌های میان رده برند شیائومی گاهی خوب و گاهی بد عمل می‌کند که دلیل این موضوع نبودن فوکوس خودکار در این گوشی‌ها است.

به صورت کلی دوربین هر دو گوشی از نظر عملکرد در حد متوسط بوده و نقطه مثبت آن‌ها امکان فیلمبرداری با رزولوشن ۴k در دوربین اصلی‌شان است.

مقایسه باطری گوشی پوکو و ردمی

 

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۸

شاید مهمترین تفاوتی که بین دو گوشی شیائومی پوکو x3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ وجود دارد، تفاوت میان باطری این دو گوشی است. گوشی شیائومی پوکو x3 نسبت به گوشی ردمی نوت ۸، باطری بسیار قدرتمندتری دارد. باتری شیائومی پوکو x3، ۵۱۶۰ میلی آمپری است در حالی که باطری تعبیه شده در ردمی نوت، ۴۵۰۰ میلی آمپری می‌باشد. با این وجود، باطری گوشی ردمی نوت ۸، از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و نسبت به گوشی‌های هم رده‌ی خود مدت زمان قابل قبولی شارژ نگه می‌دارد.

همچنین قابلیت شارژ تعبیه شده در گوشی ردمی نوت، ۱۸ واتی است اما این قابلیت در گوشی پوکو، ۳۳ وات می‌باشد. طبق چیزی که در زمان معرفی گوشی ردمی نوت گفته شده، صفر تا صد شارژ این گوشی حدود دو ونیم ساعت طول می‌کشد. با این وجود زمان شارژ صفر تا صد گوشی پوکو چیزی در حدود ۶۵ دقیقه است که تفاوت قابل توجهی به حساب می‌آید.

مقایسه پوکو x3  با شیائومی نوت ۸ از نظر قیمت

بدون شک یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای خرید یک محصول وجود دارد. قیمت آن است و بدون شک هستند افرادی که اولین نکته مهم برایشان در انتخاب یک گوشی، قیمت گوشی موبایل است. با توجه به اینکه اکثر گوشی‌های دیجیتال وارداتی هستند، این موضوع اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند.

با این وجود، حتما در هنگام خرید یک گوشی، پارامترهای مختلفی را بررسی کنید و صرفا به دلیل پایین بودن قیمت یک گوشی آن را انتخاب نکنید زیرا یک گوشی موبایل باکیفیت می‌توان تا چند سال تمام نیازهای شما را برطرف کند و با در نظر گرفتن این موضوع، تفاوت قیمت اندک دو گوشی زیاد به چشم نمی‌آید.

به صورت کلی قیمت گوشی موبایل پوکو x3 در بازار کشور ما، بالاتر از قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ است. بالاتر بودن قیمت گوشی پوکو به دلیل مزایایی از جمله باطری باکیفیت‌تر، جای کارت حافظه و سیم کارت مجزا، صفحه نمایش بزرگتر و … است.

علاوه بر این لازم به ذکر است که عموما گوشی‌های موبایل بسته به حافظه داخلی که دارند می‌توانند قیمت متفاوتی نسبت به هم داشته باشند. در کنار این موضوع لازم به ذکر است که در مواردی، رنگ‌های مختلف یک گوشی هم قیمت متفاوت دارند که البته این مابه تفاوت قیمت در خصوص رنگ‌های یک گوشی، خیلی زیاد نیست.

دیگر خصوصیات

در خصوص حسگرهای گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸ لازم به ذکر است که هر دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و ریموت کنترل است که تفاوت ما بین آن‌ها فقط جای حسگر انگشت است. از طرفی، از نظر اتصال یو اس بی، هر دو گوشی از کابل او تی جی ۲.۰ Type-C 1.0 کانکتور ریورسیبل پشتیبانی می‌کنند.

جمع بندی کلی

هر دو گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸ از جمله محبوب‌ترین گوشی‌های میان رده شیائومی به حساب می‌آیند. به صورت کلی گوشی پوکو دارای یک باطری قدرتمند است که می‌تواند تا مدت زمان بسیار زیادی شما را از شارژر بی‌نیاز کند و از طرفی از نظر دیگر خصوصیات نیز کمی بالاتر از گوشی ردمی نوت ۸ است. همچنین این گوشی اندازه بزرگتری نسبت به گوشی ردمی دارد.

از طرف دیگر گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ یک گوشی باکیفیت با وزن پایین‌تر نسبت به گوشی پوکو ایکس سه است. گوشی ردمی نسبت به گوشی پوکو خوش دست‌تر بوده و علاوه بر این قابلیت پشتیبانی همزمان دو سیم کارت به همراه رم میکرو اس دی را دارد. این در حالی است که در گوشی پوکو ایکس ۳، شما بین کارت حافظه و سیم کارت دوم، یک انتخاب بیشتر ندارید.

از نظر دوربین و صفحه نمایش هم تفاوت قابل توجهی بین گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸ دیده نمی‌شود و تقریبا هر دو گوشی در یک رده قرار می‌گیرند. با این وجود قیمت گوشی ردمی نوت ۸ نسبتا پایین‌تر از گوشی پوکو است که البته به دلیل مزایای جزئی گوشی موبایل پوکو x3 است. همچنین از نظر تنوع رنگ گوشی پوکو ایکس ۳، در دو رنگ خاکستری و آبی در بازار موجود است و این در حالی است که گوشی شیائومی درمی نوت ۸، در چهار رنگ مشکی، آبی، سبز و سفید در بازار عرضه شده که می‌تواند نظر مشتریان بیشتری را از لحاظ تنوع رنگ به خود جلب کند.

در کل هر دو گوشی پوکو x3 و شیائومی ردمی نوت ۸ از جمله پرچمداران گوشی‌های برند شیائومی و یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌ها در سال انتشار خود به حساب می‌آیند. لذا با توجه به نکاتی که ذکر شد و بسته به انتخاب و اولویت‎هایتان می‌توانید هر یک از این دو گوشی شیائومی را انتخاب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *