دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نژاد لابرادور رتریور و تفاوت های آن با نژاد گلدن رتریور

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

نژاد لابرادور رتریور بسیار خونگرم و مهربان است و دوست دارد همراه خوبی برای افرادی باشند که از آن ها مراقبت می کنند. در ادامه تمامی آن چه که باید در رابطه با این نژاد بدانید را برای شما بررسی می کنیم.

اگر می خواهید یک حیوان خانگی برای خود انتخاب کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم از نژاد لابرادور رتریور استفاده کنید. سگ های نژاد لابرادور رتریور بسیار خون گرم و مهربان می باشند و محبوبیت بسیار زیادی بین افراد داند. در واقع داشتن صبر و حوصله، مطیع بودن و مهربانی در کم تر نژادی به صورت یک جا دیده می شود. در ادامه این نژاد بسیار خوب را برایتان معرفی می کنیم تا بتوانید با این نژاد و نحوه نگهداری از آن ها بیشتر آشنا شوید.

نژاد لابرادور رتریور

اطلاعاتی در مورد نژاد لابرادور رتریور

سگها معمولا از بهترین حیوانات خانگی به حساب می آیند و اگر می خواهید یک نژاد خوب را برای خود انتخاب کنید باید ابتدا در مورد آن ها تحقیق کنید و متناسب با شرایطی که دارید یکی از آن ها را انتخاب کنید. این سگ ها در اوایل قرن هجدهم میلادی به انگلیس آورده شدند و ترکیب شدنشان با یک سری از نژاد های دیگر باعث ایجاد این سگ های امروزی شد و به اصطلاح نوع اصلاح شده لابرادور رتریور سگ های امروزی می باشند. این سگ ها می توانند به راحتی درون آب شنا کنند و در هر شرایطی شکارچی را همراهی می کنند.

در واقع نژاد لابرادور رتریور بسیار دوست دارند صاحب خود را هر طور که شده است همراهی نمایند. امروزه از این سگ ها استفاده های زیادی می شود که از مهم ترین آن ها می توان به سگ های راهنما، حیوان خانگی، سگ های ردیاب و کمک رسانی در امداد و نجات اشاره کرد. با توجه به نظر سنجی های انجام شده این نژاد همیشه در لیست محبوب ترین سگ ها قرار می گیرند و در سال ۲۰۲۰ در رتبه اول قرار گرفتند.

مشخصههای ظاهری سگ های لابرادور رتریور

مشخصه های ظاهری

برای این که بتوانید نژاد لابرادور رتریور را بهتر بشناسید نیاز است تا مشخصه های ظاهری آن ها را بدانید. در واقع این مشخصه ها به شما کمک می کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که از این سگ ها به عنوان حیوان خانگی استفاده کنید یا خیر. این سگ ها دارای سری بزرگ و پهن و گوش هایی افتاده دارند. در واقع چیزی که در ظاهر این حیوانات شما را جذب می کند چشم های نافذ آن ها است. از مشخصه های دیگر این حیوانات می توان به پوشش دو لایه اما کوتاه و متراکم مو های آن ها می باشد که این ویژگی را به آن ها می دهد تا شناگر های خوبی باشند و بتوانند به راحتی به آب بزنند.

  •  آرون گروپس

این حیوان دارای دم بسیار بزرگی می باشد که به دم سموری نیز معروف می باشد. این سگ ها در رنگ های شکلاتی، کرم و مشکی وجود دارند ولی نوع کرم این سگ ها محبوبیت بیش تری در میان سایرین دارد. قد نر های این نژاد بین ۵۷ الی ۶۲ سانتی متر و ماده های آن ۵۵ الی ۶۰ سانتی متر می باشد. مانند سایر ویژگی ها وزن نر و ماده این نژاد با یک دیگر تفاوت های فاحشی دارد. سگ های نر این نژاد وزنی حدودا بین ۳۰ الی ۳۶ کیلو دارند و ماده های آن ها وزنی بین ۲۵ الی ۳۰ کیلو گرم دارند. اگر بتوانید از این سگ ها به خوبی نگهداری کنید حدودا بین ۱۰ الی ۱۲  سال عمر می کنند.

ویژگی های رفتاری لابرادور رتریور

ویژگی های رفتاری

این نژاد از سگ ها برای خانه بسیار خوب هستند ولی یادتان باشد که باید فعالیت های بدنی داشته باشند در غیر این صورت درگیر یک سری از بیماری ها می شوند که ممکن است ناتوان شده و دیگر نتوانند حرکت نمایند. این سگ ها عاشق فضاهای باز می باشند و برای شکار و شنا پرورش داده شده اند بنابراین بهتر است به این ویژگی سگ لابرادور رتریور توجه داشته باشید. تربیت کردن و آموزش دادن به این سگ ها بسیار مهم است و اگر نتوانید به خوبی از پی این کار بر بیایید قطعا مشکلاتی برایتان ایجاد می شود و ممکن است شما را به دنبال خود بکشند و بسیار بازیگوش شوند.

در واقع در لیست خطرناک ترین سگ ها نژاد لابرادور رتریور دارای رتبه ۷ ام می باشد بنابراین بهتر است آموزش دادن به آن ها را سرسری نگرفته و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. بسیاری از افراد بیان کرده اند که این نژاد برخلاف یک سری از نژاد های دیگر دارای انرژی بسیار زیادی می باشد و برای این که بتواند انرژی خود را تخلیه کند نیاز است تا فعالیت بدنی کافی داشته باشد و پیاده روی های روزانه می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

زمانی که شما بیش از حد این سگ ها را در خانه نگه دارید باعث سر رفتن حوصله آن ها خواهید شد و رفتار های بدی مانند چاله کندن، جویدن وسایل و یا پارس کردن بسیار زیاد را انجام می دهند. جالب است بدانید که این نژاد دارای رابطه بسیار خوبی با کودکان می باشد و می تواند یک همدم بسیار خوب برای آن ها باشد.

تربیت سگ با روش های ساده

تربیت سگ ها

تربیت کردن این سگ ها بسیار خطیر می باشد و بهتر است این کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری برایتان ایجاد شود. لازم است تا از همان زمان کودکی این نژاد را اجتماعی به بار بیاورید تا یاد بگیرد که با دیگران ارتباط خوبی برقرار نماید و مشکلی برای شما ایجاد نکند. بین ۴ الی ۸ هفتگی باید این نژاد ها را با محیط جدید، افراد غریبه و موقعیت های متفاوت آشنا کرده تا بتوانید بر روی اجتماعی شدن آن ها تاثیر خوبی بگذارید.

شرایط نگهداری

برای نگهداری از این سگ ها باید شرایط خاصی را فراهم کنید در غیر این صورت ممکن است نتوانید به خوبی از آن ها نگهداری کرده و طول عمر آن ها را کاهش دهید. در واقع این نژاد از سگ ها دارای هوش بسیار خوبی هستند و برای افرادی که نا کنون حیوان خانگی نداشتند بسیار مناسب می باشد و انتخاب بسیار خوبی محسوب می شود. این نژاد دارای انرژی فوق العاده بالایی هستند و شما می توانید به راحتی آن ها را تربیت کنید و کار سختی در پیش ندارید.

بسیاری از افرادی که این نژاد را دارند بیان کرده اند که این نژاد برای مجرد ها و افرادی که بچه دارند بسیار خوب می باشد و می تواند بر روی تربیت فرزند آن ها نیز تاثیراتی داشته باشد از این رو توصیه می کنیم به جای استفاده از نژاد های دیگر از نژاد لابرادور رتریور استفاده کنید. در ادامه شما را بیش تر با شرایطی که باید برای نگهداری از این سگ ها مهیا کنید آشنا خواهیم کرد.

فعالیت و بازی سگ های لابرادور

فعالیت و بازی

این نژاد از سگ ها دارای انرژی بسیار زیادی می باشند و بهتر است به آن ها توجه بیش تری نشان دهید تا باعث سر رفتن حوصله آن ها نشوید. این نژاد از آن جایی که دارای انرژی بدنی بالایی می باشد نیاز است تا حداقل روزانه دو الی سه ساعت فعالیت بدنی داشته باشد.

برای این که سگی بسیار خوشحال و خوش انرژی داشته باشید بهتر است شنا کردن را نیز به فعالیت های روزانه این سگ ها اضافه کنید. برخلاف بسیاری از سگ ها که دوست ندارند با نژادهای دیگر همبازی شوند این نژاد دوست دارد تا با سگ های دیگر حتی آن هایی که از نژاد های دیگری هستند بازی کنند. بهتر است شرایطی را برای این کار آماده کنید.

از مهم ترین فرمان های اولیه برای این سگ ها کلمه «بیا» و «ولش کن» می باشد. در واقع اگر سگ شما این حرف ها را یاد گرفته است می توانید در یک محیط امن به آن ها اجازه بدهید تا با سگ های دیگر ارتباط برقرار کرده و با آن ها هم بازی شود. این سگ ها بسیار باهوش می باشند و علاوه بر فعالیت های بدنی نیاز به فعالیت های ذهنی نیز دارند تا بتوانند به خوبی از پس کار های خود بر آمده و در نهایت بتوانند توقع شما را از داشتن یک حیوان خانگی برآورده سازند.

مراقبت از مو های این نژاد

همانطور که می دانید این نژاد دارای موهایی بسیار کوتاه، براق و زیبا می باشند. رنگ های این نژاد هم شامل طلایی، مشکی و کرم می باشد. برخلاف سگ های پامرانین دارای مو های بسیار کوتاه هستند و نگهداری از آن ها بسیار راحت می باشد با این حال مستعد ترین حیوان برای ریزش موها می باشند. بهترین کاری که در این زمینه به شما کمک می کند این است که هفته ای دو الی سه بار آن ها را شسته و برس بکشید تا از این مشکل در سگ های نژاد لابرادور رتریور پیشگیری کنید.

مراقبت از سگ های لابرادور

رژیم غذایی

نژاد لابرادور رتریور دارای یک سری رژیم های غذایی خاصی می باشد و باید حتما به این مورد توجه بسیار زیادی نشان دهید تا بتوانید سگ هایی حرف گوش کن و خوشحال داشته باشید. این سگ ها با سرعت بسیار زیادی رشد می کنند و شما در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید سگ هایی را مشاهده کنید که سنگین وزن شده اند و رشد قدی بسیار زیادی داشته اند. حدودا شش ماه زمان نیاز است تا این سگ ها از جثه ریز خود به جثه بزرگسالی برسند.

در واقع برخی از سگ های این نژاد بعد از یک سالگی هم همچنان به رشد خود ادامه می دهند و بزرگ تر خواهند شد. یادتان باشد که از شش ماهگی تا یک سالگی بهترین زمان رشد این سگ ها می باشد و در این دوران به غذای باکیفیت تری نیاز دارند تا بتوانند به خوبی رشد کرده و به یک سگ سالم و خوب تبدیل شوند. به صورت کلی دو روش وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و به سگ خود غذا بدهید. یکی از این روش ها این است که شما از غذا های کنسرو شده تجاری استفاده کنید و یک روش دیگر این است که از غذاهای خانگی برای این کار کمک بگیرید. در واقع غذای سگ ها باید به اندازه ای باشد که آن ها نیاز دارند زیرا نیاز های غذایی یک سگ پیر و مسن با یک سگ جوان متفاوت می باشد.

غذا های خانگی از حساسیت بیش تری برخوردار می باشد و شما نمی توانید از هر نوع غذای خانگی برای تغذیه سگ خود استفاده کنید. یادتان باشد که مقدار غذاهایی که به سگ خود می دهید باید بالانس شده و متناسب با سن آن ها باشد در غیر این صورت ممکن است مشکلات شدید گوارشی برای سگ ایجاد شود و در بسیاری از موارد این غذا ها هرچند باکیفیت باشند برای بدن سگ مضر خواهند بود و کافی نیستند.

برای این که مشکلی برای این نژاد ایجاد نشود و مقدار و کیفیت غذایی که برای او در نظر می گیرید اندازه باشد بهتر است از یک دامپزشک کمک بگیرید و سعی کنید مطابق با دستور او به سگ خود غذا بدهید. سعی کنید بر اساس همان برنامه ای که برای سگ شما در نظر گرفته شده آشپزی کنید تا بتوانید از مشکلات شدیدی گوارشی در سگ پیشگیری نمایید.

نژاد لابرادور رتریور

بیماری های این نژاد

نژاد لابرادور رتریور از نژاد های بسیار خوبی هستند که می توان آن ها را در گروه سالم ترین نژادها قرار داد با این حال در برخی از شرایط زمانی که از آن ها به خوبی نگهداری نشود ممکن است دچار بیماری های خاص گردند. افرادی که این سگ ها را پرورش می دهند سعی می کنند از آن ها آزمایش های لازم را بگیرند و از بروز بیماری هایی مانند مشکلات قلبی، مشکلات چشمی، میوپاتی موروثی و … جلوگیری کنند. در واقع روش های بسیار زیادی برای این که این بیماری ها به نسل های بعدی منتقل نشوند وجود دارد که یکی از آن ها عقیم کردن سگ ها می باشد.

کلاپس ناشی از ورزش

یکی از مشکلاتی که این سگ ها ممکن این دچار آن شوند کلاپس ناشی از ورزش می باشد که در آن پاهای سگ زمانی که فعالیت ورزشی شدید داشته باشند از کار می افتد و ضعیف می شود و دیگر نمی تواند وزن این نژاد را تحمل نماید. زمانی که این سگ دچار نوع شدید تری از این بیماری گردد قطعا پا های جلویی نیز از کار می افتد و نمی تواند وزن سگ را تحمل نماید. بنابراین به شما توصیه می شود که حتما اطلاعاتی در مورد نگهداری و فعالیت های مفید برای این سگ ها را یاد بگیرید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود و اگر می خواهید این بیماری به نسل های بعدی انتقال نیابد قبل از این که سگ شما وارد چرخه تولید مثل شود باید از او آزمایش DNA بگیرید.

پیشگیری از بیماری های لابرادور

اتساع معده

یکی دیگر از بیماری هایی که این سگ ممکن است به آن دچار شود نفخ و یا همان اتساع معده می باشد. برای این نژاد این بیماری بسیار خطرناک می باشد و ممکن است باعث افزایش فشار خون در آن ها شده و شوک بسیاری به آن ها وارد خواهد کرد و حتی می تواند منجر به مرگ نیز شود بنابراین بهتر است هر از چند گاهی این نژاد را از این نظر مورد بررسی قرار بدهید. از مهم ترین کارهایی که باعث این مشکل می شود می توان به پرخوری، غذا خوردن سریع، فعالیت بدنی شدید بعد از غذا خوردن و یا آب خوردن اشاره کرد. بهتر است با درمان نفخ در سگ های این نژاد آشنا باشید تا بتوانید به سرعت این مشکل را برطرف کرده و از آسیب دیدن بیش تر سگ ها پیشگیری نمایید.

تفاوت این نژاد با نژاد گلدن رتریور

بسیاری از افراد زمانی که عکسی از نژاد لابرادور رتریور می بینند بیان می کنند که این نژاد شباهت های بسیار زیادی به گلدن رتریور دارد. گلدن رتریورها بسیار معروف تر می باشند و خیلی از افراد آن ها را می شناسند. این دو نژاد دارای یک سری تفاوت های بسیار خاص می باشند که در ادامه همه آن ها را برای شما بررسی می کنیم.

رنگ موها

جالب است بدانید که نژاد لابرادور رتریور در سه رنگ مشاهده می شود ولی گلدن ها تنها در رنگ طلایی و طیف هایی از این رنگ مشاهده می گردد. در واقع برای گلدن ها هر رنگ دیگری به عنوان رنگ استاندارد مورد نظر نمی باشد. این تنها یکی از تفاوت های این دو نژاد با یک دیگر می باشد.

تفاوت لابرادور ها با گلدن ها

اندازه موها

یکی دیگر از فاحش ترین تفاوت هایی که بین گلدن ها و لابرادورها وجود دارد اندازه موها در آن ها می باشد. هر دو نژاد موهایی دارند که می توانند به راحتی در آب شنا کنند و این کار را برای آن ها آسان تر می سازد با این حال لابرادورها موهایی بسیار کوتاه و براق دارند ولی گلدن ها دارای مو های فر و بلند و موج دار معروف شده اند. بارزترین تفاوتی که شما می توانید این دو نژاد را از یک دیگر تشخیص دهید همین اندازه مو های آن ها می باشد.

شخصیت های متفاوت

از دیگر تفاوتهایی که این دو نژاد با یک دیگر دارند شخصیت های متفاوتشان می باشد. در واقع لابرادور رتریورها دارای حس شکار، بازیگوشی فراوان و اجتماعی تر می باشند با این حال گلدن ها بیش تر مهربان اند و دارای رفتار های دوستانه می باشند با این حال هر دو این نژاد ها شخصیت اجتماعی دارند و می توانند سریع با محیط های جدید سازگار شوند.

تفاوت وزنی

این ویژگی را نمی توان جزء بارزترین تفاوت های لابرادورها و گلدن ها قرار داد زیرا این تفاوت ها در نگاه اول به چشم نمی آیند. هر دو این نژادها را می توانید در دسته بندی سگ های بزرگ قرار دهید با این حال می توان گفت لابرادورها کمی بزرگ تر از گلدن ها می باشند. باز هم تاکید می کنیم که این تفاوت ها فاحش نمی باشند و در هر دو نژاد نرها بزرگ تر از ماده ها می باشند. وزن لابرادورها بین ۲۵ الی ۳۵ کیلو گرم می باشد و قدشان بین ۵۵ الی ۶۳ سانتی متر است در حالی که گلدن ها وزنی حدود ۲۳ الی ۳۳ کیلو گرم دارند و قدشان بین ۵۵ الی ۶۰ سانتی متر می باشد که تفاوت فاحشی نمی باشد.

تفاوت وزنی لابرادور ها و گلدن ها

تفاوت لابرادور آمریکایی و انگلیسی

در حال حاضر دو نوع لابرادور وجود دارد که می توانید با تفاوت های بسیار کمی که دارند آن ها را از یک دیگر تشخیص دهید. این دو مورد از یک نژاد می باشند ولی تفاوت های فاحش ظاهری دارند. لابرادورهای انگلیسی کوتاه تر و تنومندتر هستند ولی نوع انگلیسی آن ها قد بلند و عضلانی می باشد و بسیار ورزیده تر است. از نظر اخلاقی نوع انگلیسی آرام تر و ساکت تر می باشد در حالی که نوع انگلیسی آن فعال تر و پر شور تر می باشد. همین تفاوت های ساده می تواند این دو نژاد را از یک دیگر مجزا سازد با این حال به گفته بسیاری از افراد این دو از یک نژاد می باشند و از سایر جهان شبیه به یک دیگرند و در دو دسته جدا قرار نمی گیرند.

اطلاعات داده شده به شما می تواند کمک کند تا بتوانید سگی را با نژاد مورد علاقه خود انتخاب نمایید. برای اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک های نژاد سگ شیواوا و نژاد سگ گریت دین کلیک کنید و اطلاعات خود را در زمینه دانستنی های حیوانات افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *