دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

رشد جمعیت، گران شدن قیمت مسکن و به طبع آن کوچک شدن خانه‌ها، اهمیت استفاده از دکوراسیون مناسب با طراحی خاص را دو‌چندان کرده است. این موضوع اثر خود را بر طراحی کمد دیواری نیز گذاشته است. قرار دادن درهای کشویی یا ریلی به‌جای درهای لولایی با هدف استفاده بهینه از فضای اتاق انجام شده است. با صرف ۵‌دقیقه زمان برای مطالعه این مطلب، به‌طورکامل با مزایا و معایب کمد دیواری ریلی آشنا می‌شوید؛ در نتیجه هنگام خرید کمد برای منزل، انتخاب هوشمندانه‌تری خواهید داشت.

مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

مزایای کمد دیواری ریلی، تلفیق زیبایی و کارایی

زیبایی و هماهنگی با همه سبک‌ها، استفاده بهینه از محیط اتاق و کارایی مناسب برخی از ویژگی‌های کمد دیواری کشویی است که در ادامه به‌طور‌کامل هر یک را توضیح می‌دهیم.

مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

ایجاد فضای بیشتر، مهم‌ترین ویژگی کمد دیواری کشویی

بزرگ‌ترین مشکل در خانه‌های کوچک و نقلی، انتخاب و چینش دکوراسیون است. در اتاق‌هایی که فضای کافی وجود ندارد، بازوبسته شدن درهای کمد به‌صورت لولایی مشکل ساز می‌شود. به‌ این صورت که ممکن است، میز کامپیوتر یا تخت مانع باز شدن کامل در کمد شوند و همین موضوع دسترسی مناسب به کمد را مختل می‌کند.

چاره کار چنین مشکلاتی استفاده از کمد دیواری آماده است که با درهای ریلی طراحی و تولید می‌شوند. در کمد‌های ریلی به‌صورت کشویی باز‌و‌بسته می‌شود و این باز‌وبسته شدن، فضایی را اشغال نمی‌کند.

با استفاده از کمد ریلی، زیبایی را به خانه هدیه دهید

یکی از مزیت‌های بزرگ کمد دیواری ریلی هماهنگی و هم‌خوانی با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است. با توجه به سبک دکوراسیون منزل، کمد دیواری مد‌نظرتان را سفارش دهید و از فضای ایجاد شده لذت ببرید. مدنظر داشته باشید که کمد ریلی فقط مخصوص خانه نیست و در شرکت‌ها و ادارات نیز کاربرد بسیاری دارد.

فراهم کردن فضای مناسب برای آینه قدی

چنانچه روی در کمد‌های ریلی آینه قدی نصب کنید، به استفاده بهینه از فضای اتاق کمک می‌کنید؛ همین موضوع به شما کمک می‌کند تا به جای خرید آینه قدی به‌صورت جداگانه، به فکر تهیه وسایل کاربردی‌تر مانند خرید صندلی مناسب برای اتاق خواب باشید.

توجه داشته باشید امکان استفاده از آینه قدی روی در کمد‌های لولایی وجود ندارد؛ زیرا آینه‌ها سنگین هستند و بار اضافی به در‌ها تحمیل می‌کنند. از آنجایی که در‌های لولایی هنگام باز شدن سطح مقطع کمتری دارند، بعد از گذشت زمانی کوتاه، خراب شده یا به‌اصطلاح تاب می‌آورند. نصب آینه روی در‌های لولایی خطر شکستن لولا‌ها را افزایش می‌دهد که در نتیجه ممکن است حوادث بدی را به‌دنبال داشته باشد.

سکوت و آرامش فضای اتاق خواب، دست‌آورد کمد کشویی

اگر کمد‌های قدیمی با در‌های لولایی را دیده باشید، احتمالا چندین مرتبه از سروصدای باز‌و‌بسته شدن درهای آن از خواب پریده‌اید. از دیگر مزیت‌های کمد دیواری ریلی می‌توان به نداشتن صدای اضافه اشاره کرد. چرا‌که برخلاف در‌های لولایی، باز‌و‌بسته شدن این کمد‌ها به‌صورت کشویی و روی ریل انجام می‌شود.

پیش از خرید کمد دیواری ریلی، معایب احتمالی آن را بررسی کنید

در اکثر مواقع به‌دلیل فضای کم اتاق ممکن است چاره‌ای جز خرید کمد دیواری ریلی نداشته باشید؛ با این حال اگر فضای کافی و حق انتخاب دارید بهتر است با معایب احتمالی این کمد‌ها آشنا شوید تا پس از خرید با مشکلی مواجه نشوید. نداشتن دسترسی کامل، دوام و عمق کمد‌های ریلی مواردی هستند که برخی افراد از آن‌ها گلایه دارند.

مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

نداشتن دسترسی کامل به همه فضای داخل کمد

از آنجایی که در کمد‌های ریلی به‌صورت کشویی باز‌و‌بسته می‌شوند، عملا هنگام باز کردن در کمد، به نیمی از کمد دسترسی نخواهید داشت. این موضوع زمانی به عیب تبدیل می‌شود که به نیت قرار دادن لوازم بزرگ در کمد آن را تهیه کرده باشید. اگر برای قرار دادن لباس، رخت‌خواب یا لوازمی که ابعاد خیلی بزرگ ندارند از کمد‌های کشویی استفاده می‌کنید، قطعا مشکلی بابت دسترسی کمد نخواهید داشت.

آیا واقعا دوام کمد‌های دیواری کشویی کم است؟

برخی افراد دید مثبتی به دوام و کیفیت کمد‌های دیواری ریلی ندارند؛ چرا‌که از کمد‌‌هایی استفاده می‌کنند که متریال مناسبی ندارند. به‌عنوان مثال ریل‌های کمد‌های کشویی در دو مدل ۶کیلیویی و ۳کیلویی تولید می‌شوند و اکثر اوقات برای تولید این کمد‌ها از ریل‌های ۳کیلویی استفاده می‌شود. خریداران این کمد‌ها بدون توجه به این موارد، روی در کمد لوازم اضافه نصب می‌کنند؛ همین موضوع وزن اضافه به ریل کمد تحمیل می‌کند و به‌مرور زمان باعث خراب شدن آن می‌شود.

پس دوام و کیفیت کمد‌های دیواری به دو عامل اصلی متریال و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. چنانچه کمدی بخرید که در آن متریال با کیفیت کار شده باشد و در نگهداری آن دقت کنید، تا سال‌ها بدون مشکل از آن استفاده خواهید کرد.

کمد‌های ریلی عمق و فضای کمتری دارند

از آنجایی که در کمد‌های ریلی درون کمد کار گذاشته می‌شوند، بخشی از فضای و عمق کمد را اشغال می‌کنند. اگر به همان فضای کوچکی که ریل‌ها اشغال می‌کنند احتیاج دارید، زمان سفارش کمد درخواست دهید تا ریل را بیرون کمد کار کنند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت کمد دیواری ریلی

ابعاد، جنس، کیفیت ساخت و متریال به‌کار‌رفته در کمد دیواری ریلی، به‌صورت مستقیم روی قیمت نهایی آن تأثیر دارد. برند تولید کننده و فروشگاهی که از آن کمد را می‌خرید نیز تعیین‌کننده قیمت نهایی کمد کشویی به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین هنگام خرید کمد دیواری ریلی علاوه‌بر جنس و متریال، به فروشگاه و تولید کننده نیز توجه کنید تا در نهایت محصولی با کیفیت و قیمت مناسب بخرید.

خرید اقساطی و ارسال رایگان کمد دیواری ریلی از بلج

در این مقاله به‌طور‌کامل مزایا و معایب کمد دیواری ریلی را شرح دادیم. به این موضوع اشاره کردیم که برای خرید کمد با‌کیفیت و با ماندگاری بالا، از تولیدکننده و فروشگاه معتبر خرید کنید. بلج با ۳۰ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید دکوراسیون اتاق‌خواب، فروشگاهی معتبر برای خرید کمد دیواری ریلی به‌حساب می‌آید. خرید اقساطی، پرداخت در محل و ارسال رایگان بخشی از مزایای خرید از بلج است.

چنانچه قصد خرید کمد دیواری ریلی را دارید به سایت بلج به آدرس bolej.ir مراجعه کنید؛ همچنین برای مشاوره رایگان یا سفارش کمد دیواری با  ابعاد مورد نظر، با شماره تلفن ۰۲۱۵۳۱۳۸ تماس بگیرید. کارشناسان بلج در واحد پشتیبانی و فروش، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *