دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مقایسه قیمت‌های خرید اشتراک فیلیمو و نماوا

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

نماوا و فیلیمو، دو پلتفرم نمایش خانگی یا VOD معروف در کشور ما هستند. هردوی آن‌ها ده‌ها هزار فیلم، سریال برنامه آموزشی و غیره را به‌صورت روزانه پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهند. استفاده از این پلتفرم‌ها، نیازمند خرید اشتراک یا خرید تکی برنامه‌هاست. مسلما برای کاربرانی که به‌صورت مداوم به تماشای برنامه‌های موردعلاقه خود در این دو پلتفرم می‌پردازند، به‌صرفه‌تر است که اشتراک‌های یک تا چندماهه آن‌ها را خریداری کنند.

حال، سؤال این است که هزینه اشتراک نماوا و فیلیمو چقدر است و کدام‌یک، قیمت مقرون به‌صرفه‌تری دارند؟ در این مقاله، ابتدا، به‌روزترین هزینه اشتراک هریک از این دو پلتفرم را بررسی کرده و سپس به مقایسه هزینه‌ها، تخفیف­ها و قرعه‌کشی‌های آن‌ها می‌پردازیم. درصورتی‌که قصد خرید اشتراک از این دو VOD‌معروف کشور را دارید، با ما همراه باشید.

مقایسه قیمت‌های خرید اشتراک فیلیمو و نماوا

هزینه اشتراک فیلیمو

با خرید اشتراک فیلیمو به بیش از ۷۰ هزار سریال، فیلم سینمایی و به‌طور خلاصه، محتوای ویدئویی دسترسی خواهید داشت. این پلتفرم، خدمات خود را بر روی وب‌سایت و همچنین، اپلیکیشن­های اندروید و IOS خود ارائه می‌دهد. طبق آخرین قیمت‌هایی که از بخش خرید اشتراک فیلیمو به‌دست‌آمده است، هزینه خرید اشتراک این وب‌سایت به شرح زیر است:

  • اشتراک یک­ماهه: ۹۹ هزار تومان
  • اشتراک سه‌ماهه: ۲۹۷ هزار تومان
  • اشتراک ۶ ماهه: ۴۱۵ هزار تومان

همان‌طور که مشاهده می‌شود با خرید اشتراک سه­ماهه، درواقع، هیچ تخفیفی به کاربر داده نمی‌شود. تنها با خرید اشتراک ۶ ماهه است که حدود ۳۰ درصد، نسبت به قیمت اشتراک یک‌ماهه به کاربران تخفیف داده می‌شود. همچنین، در حال حاضر، فیلیمو به کاربران جدید خود اشتراک یک‌ماهه‌اش را با قیمت ۶۹ هزار تومان یعنی با بیش از ۳۰ درصد تخفیف ارائه می‌کند.

البته به‌تمامی این مبالغ، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده نیز در هنگام پرداخت، اضافه خواهد شد. فیلیمو، همچنین با خرید اشتراک سه‌ماهه، امکان شرکت در قرعه‌کشی یک میلیارد تومانی را نیز فراهم کرده است.

مقایسه قیمت‌های خرید اشتراک فیلیمو و نماوا

هزینه اشتراک نماوا

نماوا، یک شرکت VOD زیرمجموعه شاتل است. همان‌طور که می‌دانید، شاتل یکی از اولین و بهترین فراهم‌کنندگان سرویس اینترنت پرسرعت در کشور ماست. نماوا از سال ۱۳۹۳ کار خود را در این صنعت آغاز کرده و از این نظر، نسبت به فیلیمو، قدیمی‌تر محسوب می‌شود.

یکی از خدمات مهم این شرکت به مشترکین سرویس‌های شاتل، هزینه ترافیک رایگان است. برای دیگر سرویس‌دهندگان اینترنت نیز ترافیک نماوا، به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود. علاوه بر این، این شرکت از مشترکین ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل هزینه اشتراک دریافت نمی‌کند. هرچند که هزینه حجم اینترنت برای آن‌ها به‌صورت تمام‌بها محاسبه می‌شود. هزینه اشتراک نماوا در زمان نگارش این مقاله به شرح زیر است:

  • اشتراک یک­ماهه: ۹۹ هزار تومان
  • اشتراک سه‌ماهه: ۲۹۵ هزار تومان
  • اشتراک ۶ ‌ماهه: ۳۹۹ هزار تومان

همان‌طور که می‌بینید، نماوا نیز تقریبا برای مشترکینی که سرویس سه‌ماهه را نسبت به سرویس یک‌ماهه انتخاب می‌کنند، تخفیفی در نظر نمی‌گیرد. بااین‌حال، سرویس ۶ ماهه این شرکت، نسبت به سرویس یک‌ماهه آن، حدود ۳۳ درصد تخفیف دارد.

البته، نماوا، برای مشترکینی که برای اولین بار سرویس یک‌ماهه این شرکت را خریداری می‌کنند، ۳۵ درصد تخفیف در نظر گرفته است. به‌این‌ترتیب، هزینه استفاده از این سرویس برای این مشترکین برابر با ۶۴.۳۵۰ تومان خواهد بود.

طرح تشویقی دیگر نماوا، ۳۰ درصد تخفیف برای کاربرانی است که اشتراک سه­ماهه خود در این پلتفرم را تمدید می‌کنند. به‌این‌ترتیب، هزینه این اشتراک برای این دسته از مشترکین، برابر با ۲۰۶.۵۰۰ تومان خواهد بود. هنگام پرداخت هزینه تمامی این اشتراک‌ها، مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده نیز به فاکتور شما اضافه خواهد شد.

مقایسه قیمت‌های خرید اشتراک فیلیمو و نماوا

مقایسه هزینه خرید اشتراک در نماوا و فیلیمو

در این بخش، قیمت‌های ارائه‌شده در قسمت‌های قبل را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. پیش از آن اما لازم است بگوییم که راه‌هایی نیز برای دریافت کد تخفیف خرید اشتراک دو پلتفرم نماوا و فیلیمو وجود دارند. به‌این‌ترتیب، فارغ از طرح‌ها و تخفیف‌هایی که خود این دو پلتفرم در نظر می‌گیرند، می‌توان در هزینه استفاده از آن‌ها، بیش‌ازپیش صرفه‌جویی کرد. به‌منظور آشنایی با روش‌های دریافت این کدها به مقاله چگونه تخفیف خرید اشتراک نماوا و فیلیمو بگیریم؟ مراجعه کنید.

مقایسه هزینه اشتراک یک ماهه

همان‌طور که ملاحظه کردید، خرید اشتراک یک‌ماهه در هر دو پلتفرم نماوا و فیلیمو، به‌صورت پایه، هزینه برابری دارد. این هزینه که برابر با ۹۹۰۰۰ تومان است برای کاربران جدید این دو پلتفرم به شکل تقریبا برابری کاهش می‌یابد. بااین‌حال، درصد این تخفیف در نماوا کمی بیشتر است.

مقایسه خرید اشتراک سه ماهه

همان‌طور که گفتیم، هیچ‌یک از دو پلتفرم نماوا و فیلیمو، تخفیف آن‌چنانی روی سرویس سه‌ماهه خود نسبت به سرویس یک‌ماهه، قائل نمی‌شوند. هزینه این سرویس نیز در هر دو پلتفرم تقریبا برابر است. بااین‌حال، تفاوت نماوا و فیلیمو در این سرویس، در طرح تشویقی‌شان است. فیلیمو، یک قرعه‌کشی یک میلیارد تومانی برای مشترکین این سرویس در نظر گرفته است. این در حالی است که نماوا با ارائه کد تخفیف ۳۰ درصدی به مشترکینی که مجددا این سرویس را انتخاب می‌کنند، سعی در تشویق آن‌ها به خرید دوباره اشتراک سه­ماهه دارد.

مقایسه خرید اشتراک ۶ ماهه

اشتراک ۶ ماهه در فیلیمو برابر با ۴۱۵ هزار تومان و در نماوا برابر با ۳۹۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است. این اختلاف ۱۶ هزار تومانی نشان می‌دهد که فیلیمو حدود ۳۰ و نماوا نزدیک به ۳۳ درصد برای خرید این اشتراک به مشترکین خود تخفیف می‌دهند. بنابراین در این سرویس نیز نماوا مقرون به‌صرفه‌تر از فیلیمو عمل کرده است.

سخن آخر

این روزها تماشای برنامه‌های تلویزیونی محبوب، هزینه دارد. پلتفرم‌های VOD متعددی در کشور به وجود آمده‌اند که دو نمونه از آن‌ها فیلیمو و نماوا هستند. همان‌طور که در این مقاله دیدیم، هزینه اشتراک این دو پلتفرم تقریبا برابر است؛ اما نماوا، کمی بیشتر به نفع جیب مشترکین خود عمل می‌کند. این پلتفرم، علاوه بر تخفیف و برنامه‌های تشویقی بیشتر، خدمات خود را به مشترکین شاتل، بدون محاسبه حجم اینترنت ارائه می‌کند. بااین‌حال، جایزه یک میلیارد تومانی فیلیمو می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد.

راه‌های متعددی نیز برای دریافت کد تخفیف اشتراک VOD ها وجود دارد. مهم‌ترین و پربازده‌ترین آن‌ها دریافت کد تخفیف از وب‌سایت‌ها ارائه‌دهنده کد تخفیف مانند تخفیفان، نت برگ و غیره است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *